KTM supermoto R

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Sillen skrev:
2550852 950 sm = offroadföräkring på bilsport & mc

Bra att veta, men det gör inte hojen smalare över midjan...
Den har allt utom en offroad känsla att sitta på. Känns mer som om man har en rad 4 mellan benen.
Man kanske vänjer sig, men 170+ Kg och CP bred tank, nja, blir ingen 950 SM för mig. :tummenner

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
PutteLiten skrev:
2552116 Bra att veta, men det gör inte hojen smalare över midjan...
Den har allt utom en offroad känsla att sitta på. Känns mer som om man har en rad 4 mellan benen.
Man kanske vänjer sig, men 170+ Kg och CP bred tank, nja, blir ingen 950 SM för mig. :tummenner
Enl. ett tyskt forum så gör tank/sadel från SuperEnduron att 950SMRen blir lite smalare och ger en möjlighet att komma längre fram över tanken.

Sen, bredden är faktiskt inget problem när man väl är igång. Har man tröttnat på tingling hands/feet men ändå vill ha lite motardkänsla så är 950SM'en definitivt ett alternativ. Provkör så får du se, jag slår vad om att du kommer att bli överaskad. Förvänta dig inte känslan från en rejsmotard utan ta det för vad det är, en djälvligt schysst ny variant av hoj.

.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
PutteLiten skrev:
2552116 Bra att veta, men det gör inte hojen smalare över midjan...
Som gathoj skulle jag lätt kunna tänka mig en,eller ännu hellre en Superenduro med motardkit till.Provade en ute på småvägar i våras och den kändes mycket smidigare än väntat att åka på.Som en LC4 fast med motor ungefär.Synd att den är så jävla ful bara(950SM).

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Spider skrev:
2546338 Typ så här ?
.
Ding ding ding (t.o.m helt rätt fälgar) :tummenupp

Eftersom jag är lite fånig så.....
-Dubbla skivor
-Akra
-Loosa belysning (på med nummerplattor)
-Handtagsskydd
-Är det verligen tanken från SuperE??
-Får jag en sån så kör jag den LÄTT i nästa års Sverigecupen eller nåt sånt (i SM duger bara husan!!).

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spider skrev:
2552176 Enl. ett tyskt forum så gör tank/sadel från SuperEnduron att 950SMRen blir lite smalare och ger en möjlighet att komma längre fram över tanken.

Sen, bredden är faktiskt inget problem när man väl är igång. Har man tröttnat på tingling hands/feet men ändå vill ha lite motardkänsla så är 950SM'en definitivt ett alternativ. Provkör så får du se, jag slår vad om att du kommer att bli överaskad. Förvänta dig inte känslan från en rejsmotard utan ta det för vad det är, en djälvligt schysst ny variant av hoj.

.

Så SuperEnduron har en annan tank/sadel?
Det hade jag ingen aning om. Trodde faktiskt det var samma.

Har aldrig trott att den är som en rejs SM :hihi , men inte heller att den skulle vara så fet (inte som i cool utan som i överviktig...).
Jaja, ska kolla på Ducatis variant oxå, kanske en titt på Highland, borde finnas någon bättre begagnad att kolla på.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hehe dom har lyssnat på mina drömmar :)

Synd att dom glömde ta kröken från super enduon så man kan köra upp den en meckpall..
Humm undra vad det kommer å kosta :rolleyes: :D

/F

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
frefeh skrev:
2552700 Hehe dom har lyssnat på mina drömmar :)

Synd att dom glömde ta kröken från super enduon så man kan köra upp den en meckpall..
Humm undra vad det kommer å kosta :rolleyes: :D

/F

Här i skåne tar det ca10k för att byta till Akra system (glömde fråga om det var hel eller bara slipon... Men är det helsystemet är det ju bara att ta endurons, och är det inte köpte man enduro böjarna och tar enduro sliponen...) + att ända drevningen, och om jag fattade rätt ändrar de utväxlingen mellan 2an och 3an i växenlådan, eftersom den tydligen är kast drevad för gatåkning. Mmm, jag hade redan tappat intresset för hojen efter att ha provsuttit den, så jag var inte riktigt på hugget.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
PutteLiten skrev:
2552747 Här i skåne tar det ca10k för att byta till Akra system (glömde fråga om det var hel eller bara slipon... Men är det helsystemet är det ju bara att ta endurons, och är det inte köpte man enduro böjarna och tar enduro sliponen...) + att ända drevningen, och om jag fattade rätt ändrar de utväxlingen mellan 2an och 3an i växenlådan, eftersom den tydligen är kast drevad för gatåkning. Mmm, jag hade redan tappat intresset för hojen efter att ha provsuttit den, så jag var inte riktigt på hugget.

Det är nå mickel med "oljetanken" oxå röret såg inte ut att passa rakt av tyvär..

/F

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska väll gå. Att äga en TL är ett stort mickel. En hammare på den "oljetanken" så ska man nog kunna fixa det... :hihi

Tror inte det blir en 950 SM, för mkt som inte är som jag vill at det ska vara.

Vi får se vad Ducati vill ha för sin variant. :)
Kan tänka mig byta min TL mot en Ducce :hihi

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
peteR1000 skrev:
2546469
attachment.php

dom fälgarna är porr :kär

Och kostar multum.... nästan 17k för ett par...... bara för att man inte behöver ha slang i dem

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:mattias
Det är inte så bara det. :)
Och hur mycket kostar ett par Excell som du behöver slang i?
10-12K?? (har dålig koll på dagspriset) Så, så extremt mycket dyrare är de inte. Inte gratis heller förståss... (dvs slang funkar fint för mig...)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024