KTM vs Husaberg

Bjässen

Medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250 och Yamaha YZF 426:a
Tja ska testa köra motard i sommar efter några år me olika sporthojjar.
Är inne på en KTM el Husa, för o nackdelar? skiljer de mkt mellan modellerna är de mer skruva på nån av dem? e inte så insatt..

Va tycker ni :yoparty

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Köp husa o du vill tillbringa hälften av sommaren i garaget...
ojoj, nu blir det debatt...:D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag hade iaf inga problem med min husaberg någon gång. Köp Svenskt är mitt svar :)

copse

Guest
Svaret du inte vill höra:

Det finns ungefär en fantasiljon trådar om det i motardforumet.

Kika där!

Generellt är väl husa mer att köra med. Men du får mecka frekvent

KTM har ganska långt mellan serviceintervallerna, men inte lika mkt effekt osv. Är väl mer en hoj du kan köra till och från jobbet med. (Går såklart med husan också men när det är oljebyte var ..5e? timme så är det nog inte lika vanligt)

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Svaret du inte vill höra:

Det finns ungefär en fantasiljon trådar om det i motardforumet.

Kika där!

Generellt är väl husa mer att köra med. Men du får mecka frekvent

KTM har ganska långt mellan serviceintervallerna, men inte lika mkt effekt osv. Är väl mer en hoj du kan köra till och från jobbet med. (Går såklart med husan också men när det är oljebyte var ..5e? timme så är det nog inte lika vanligt)
oljebyte var 10e enligt servicebok, men jag gjorde efter var 5e på min motard husa.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Köp husa o du vill tillbringa hälften av sommaren i garaget...
ojoj, nu blir det debatt...:D

Sant! Iaf om man jämför landsvägsregistrerade motarder, har flera vänner som tidigare åkt husaberg 650 men nu bytt till ktm 525:er. Ktm är MYCKET bättre om man vill åka istället för att skruva. Givetvis under förutsättning att du hittar ett välskött exemplar. Lycka till med letandet och hoppas att du blir nöjd vilken du än väljer!

Kvarna

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Husky SM450R
Ett annat förslag om man vill åka reggat o ändå ha en riktig motard som funkar bra på bana är Husqvarna. Alla jag hört med säger att dom är väldigt driftsäkra och hittills har jag inte anledning att tro något annat. Där varierar ju omdömena om Husa även om jag själv inte har någon uppfattning.

Husqvarnan kommer ju också helt LV-färdig och samtidigt fullt tävlingsduglig om man inte planerar att vinna SM...:tummenupp

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Sant! Iaf om man jämför landsvägsregistrerade motarder, har flera vänner som tidigare åkt husaberg 650 men nu bytt till ktm 525:er. Ktm är MYCKET bättre om man vill åka istället för att skruva.
Vad yrar du om?Ungefär samma mekande med KTM RFS och Husaberg.Däremot är det bra mycket tröttare motor på 525 EXC jämfört med Husaberg 650,om man nu tycker det är ett plus.Skaffa någon LC4 som gatmotard istället är mitt tips.Dom brukar hålla ihop hyfsat(utom min).

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ktms motorer håller bättre, men de är rätt stor skillnad effektmässigt på ktm 525 husa 650. Ktm har dock mycket trevligare chassi, tycker jag iaf .. Men husamotorn är ju riktigt fin

Ett helsystem på en 525a så är det en finare gathoj.. Man vinner en hink effekt på det

Jag hade iaf inga problem med min husaberg någon gång. Köp Svenskt är mitt svar :)

Hmmm Husaberg är inte Svenskt längre

Vad yrar du om?Ungefär samma mekande med KTM RFS och Husaberg.Däremot är det bra mycket tröttare motor på 525 EXC jämfört med Husaberg 650,om man nu tycker det är ett plus.Skaffa någon LC4 som gatmotard istället är mitt tips.Dom brukar hålla ihop hyfsat(utom min).

Jag ska säga att det är bra mkt mer sällan en RFS-motor rasar än en husa

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende