KTM525EXC-04 mystiskt vatten läckage ?!

Cezil

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Hoj
KTM 525 EXC - 04
Som rubriken säger så har jag ett vatten läckage i hojjen..
Hojjen började ryka vitt från avgassystemet, i stortsett allt kylarvatten försvann, antog att jag blåst nån packning/o-ring i toppen :huvet. Rev isär toppen men alla o-ringar & packningar var hela och fina, plockade lös cylindern kollade där också inga som helst fel på packningarna där :va. Har även kollat efter sprickor eller dylikt i vattenkanalerna men allt är tipp-topp ! Vad har jag för fel ?! :confused: / Cezil

minirider

Guest
jag håller på att riva min topp och cylinder då det bubbla ut lite vatten ur expansions slangen, antar att det är någon packning som läcker ut komp i kylarvattnet av något slag? hade du samma problem? Vart får man tag i ett kamkedjelås för den var man ju tvungen att kapa.

Cezil

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Hoj
KTM 525 EXC - 04
jag håller på att riva min topp och cylinder då det bubbla ut lite vatten ur expansions slangen, antar att det är någon packning som läcker ut komp i kylarvattnet av något slag? hade du samma problem? Vart får man tag i ett kamkedjelås för den var man ju tvungen att kapa.

Nå sånt problem hade jag inte, utan vattnet försvann och en del av det hade jag i avgassystemet :va , jag köpte kamkedjelåsning från lindrothsmc för typ 30kr :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha