Ktm640 blir Kåtte640R

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja ritar allt i Inventor.. like it alot.. bara för man lärt sig det =)
Kör lite Catia V5 också med det är rätt lurigt..
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Ja ritar allt i Inventor.. like it alot.. bara för man lärt sig det =)
Kör lite Catia V5 också med det är rätt lurigt..

ritade i inventor förut ., men petter fick mig att testa solid, sen använder ju killarna i OCC solid och då är ju som saken klar, för dom är ju också balla killar =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Snygg framlykta! Passar den 640/625?

ingen aning.. inte min vita cykel på bilden. var mest för att visa handskydden jag köpt, men som jag brukar säga. allt passar, handlar enbart om viljan och att våga prova, jag kommer nog köra på min moppestylelampa
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
haha. jag tänker inte säga vad jag har gjort i garaget idag, för då blir janneson ledsen :krama
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
fiddlat lite och pillat på plats nytt styre och handtagsskydd. och köpt ett nytt styrlager istället för det jag söp bort. sen pryder nu en fin sak gaffelkronan =)

bromspumpen är en thaikopia. men som känns stabil och fin. kommer beställa hem renoveringssats som är brembo till den . så blir den sketabra sen =)
 

Bifogat

  • IMG_1829.jpg
    IMG_1829.jpg
    236.2 KB · Visningar: 300
  • IMG_1834.jpg
    IMG_1834.jpg
    224.9 KB · Visningar: 235
  • IMG_1839.jpg
    IMG_1839.jpg
    233.7 KB · Visningar: 245
  • IMG_1842.jpg
    IMG_1842.jpg
    198.5 KB · Visningar: 218
Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
fiddlat lite och pillat på plats nytt styre och handtagsskydd. och köpt ett nytt styrlager istället för det jag söp bort. sen pryder nu en fin sak gaffelkronan =)

bromspumpen är en thaikopia. men som känns stabil och fin. kommer beställa hem renoveringssats som är brembo till den . så blir den sketabra sen =)

Där ja, blir ju kanon.
Men vad står det på dämparna? är det Åhlens montro :glömdet
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
är de inbyggda blinkers i handtagsskydden? godkända? :)

ett lite råd jag tror de skulle bli snyggare om du lacka broms och växelpinne svrta:)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
är de inbyggda blinkers i handtagsskydden? godkända? :)

ett lite råd jag tror de skulle bli snyggare om du lacka broms och växelpinne svrta:)

inbyggda blinkers jupp =). utgår tyvärr ur sortiment men karlström har nog något ex kvar tror jag. dock tog jag dom sista vita =).

har klurat på det där med växelpinne och broms. det är en god ide. får se om det kanske åker med en sväng när det skall målas småskit. men som sagt får se. vill inte överarbete grjorna heller. polerade ju lite alupryttlar idag .så jag kanske skall polera dom isället =)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
du har inte alls kass syn , men var som tvungen att rita upp allt för att kunna sitta på jobbet och rita färdigt adaptern.

rent funktionsmässigt så tror jag inte att det ger någon vinst överhuvudtaget, är inte säker på själva vinsten i sak med ett radialok men i detta fallet så är det mest som så att jag gav 1100 för två ok med bra belägg och en bromspump =) det är nog det som är fördelen i detta fallet :D

nu ikväll har jag dock blivit färdig med adaptern. samt pimpat med sånna porrskruvar :D
Nu är inte jag mekkonstruktör men så vill du nog inte bygga dina adaptrar.
Gänga i adaptern på insidan av fästet i gaffeln och skruva utifrån som vanligt. På så vis du ritat kommer du inte få fast adaptern på ett bra sätt.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Nu är inte jag mekkonstruktör men så vill du nog inte bygga dina adaptrar.
Gänga i adaptern på insidan av fästet i gaffeln och skruva utifrån som vanligt. På så vis du ritat kommer du inte få fast adaptern på ett bra sätt.

det kanske du har rätt i när man tänker efter. . skall kolla lie närmare på det senare i veckan och testa den varianten , förutsatt att jag inte får sålt oken och lite fälgbanor och skit.

kikade på denna biden , var så jag fick iden till adaptern. men man kanske skall skrota den eentligen .

suzuki-04.jpg
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
oki pojkar.. in rent undersökande syfte så skulle jag behöva lite hjälp.

skulle behöva att folk mätte vad dom har för avstånd mellan sina två fästöron på okfästena på gaffeln.

letar eventuellt efter andra ok. men har inte bestämt mig ännu. kruxet består i att gaffeln är en supermotogaffel till en cannondale , vad jag förstått det som så är dem byggda på mycket crfdelar. vet dock inte helt. skall en sväng till tibro och mäta. men vore trevligt om folk hade lust att hjälpa till. det är ju som bra att veta vad för cykel jag skall leta ok till =)
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
oki pojkar.. in rent undersökande syfte så skulle jag behöva lite hjälp.

skulle behöva att folk mätte vad dom har för avstånd mellan sina två fästöron på okfästena på gaffeln.

letar eventuellt efter andra ok. men har inte bestämt mig ännu. kruxet består i att gaffeln är en supermotogaffel till en cannondale , vad jag förstått det som så är dem byggda på mycket crfdelar. vet dock inte helt. skall en sväng till tibro och mäta. men vore trevligt om folk hade lust att hjälpa till. det är ju som bra att veta vad för cykel jag skall leta ok till =)
Har ett par Tokico 6 kolvare till Hayabusa 99-07. Dem kan få titta om du vill....
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Har ett par Tokico 6 kolvare till Hayabusa 99-07. Dem kan få titta om du vill....

jag har sovit på saken nu. så jag kommer göra en ny adapterplatta så som supermoto beskrev den . tillverkningsmässigt så blir den enklare att göra också
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top