Viktor L
Moderator
ritar i solid works. riktigt trevligt program att rita i
Synd att man inte är så hajj på alla trevliga ritprogram. Kan spara lite "trial and error" ibland.
Ser fint ut hittills. Får man se den live i Finland?
ritar i solid works. riktigt trevligt program att rita i
Synd att man inte är så hajj på alla trevliga ritprogram. Kan spara lite "trial and error" ibland.
Ser fint ut hittills. Får man se den live i Finland?
Ja ritar allt i Inventor.. like it alot.. bara för man lärt sig det =)
Kör lite Catia V5 också med det är rätt lurigt..
ritade i inventor förut ., men petter fick mig att testa solid, sen använder ju killarna i OCC solid och då är ju som saken klar, för dom är ju också balla killar =)
Vilken Solid kör du?
Top Solid?
tjihoo. fick hem mina nya handskydd idag =) inte min hoj på bilden , men det är snygga fina zeta med blinkers. nu skall vi bara göma leddar i röven också så vi slipper dumboöronen.
Snygg framlykta! Passar den 640/625?
haha. jag tänker inte säga vad jag har gjort i garaget idag, för då blir janneson ledsen
fiddlat lite och pillat på plats nytt styre och handtagsskydd. och köpt ett nytt styrlager istället för det jag söp bort. sen pryder nu en fin sak gaffelkronan =)
bromspumpen är en thaikopia. men som känns stabil och fin. kommer beställa hem renoveringssats som är brembo till den . så blir den sketabra sen =)
Där ja, blir ju kanon.
Men vad står det på dämparna? är det Åhlens montro
är de inbyggda blinkers i handtagsskydden? godkända?
ett lite råd jag tror de skulle bli snyggare om du lacka broms och växelpinne svrta
Nu är inte jag mekkonstruktör men så vill du nog inte bygga dina adaptrar.du har inte alls kass syn , men var som tvungen att rita upp allt för att kunna sitta på jobbet och rita färdigt adaptern.
rent funktionsmässigt så tror jag inte att det ger någon vinst överhuvudtaget, är inte säker på själva vinsten i sak med ett radialok men i detta fallet så är det mest som så att jag gav 1100 för två ok med bra belägg och en bromspump =) det är nog det som är fördelen i detta fallet
nu ikväll har jag dock blivit färdig med adaptern. samt pimpat med sånna porrskruvar
Nu är inte jag mekkonstruktör men så vill du nog inte bygga dina adaptrar.
Gänga i adaptern på insidan av fästet i gaffeln och skruva utifrån som vanligt. På så vis du ritat kommer du inte få fast adaptern på ett bra sätt.
Har ett par Tokico 6 kolvare till Hayabusa 99-07. Dem kan få titta om du vill....oki pojkar.. in rent undersökande syfte så skulle jag behöva lite hjälp.
skulle behöva att folk mätte vad dom har för avstånd mellan sina två fästöron på okfästena på gaffeln.
letar eventuellt efter andra ok. men har inte bestämt mig ännu. kruxet består i att gaffeln är en supermotogaffel till en cannondale , vad jag förstått det som så är dem byggda på mycket crfdelar. vet dock inte helt. skall en sväng till tibro och mäta. men vore trevligt om folk hade lust att hjälpa till. det är ju som bra att veta vad för cykel jag skall leta ok till =)
Har ett par Tokico 6 kolvare till Hayabusa 99-07. Dem kan få titta om du vill....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|