Ktm640 blir Kåtte640R

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Grymt fint bygge! Har en fråga om kolfiberdämparen, vilken diameter och hur lång var den?

kommer inte ihåg just nu. men jag kan kolla imorgon. om det nu är yoshidämparen du menar , men om du menar den trivola som jag hade först så hittar du det mesta infon här. http://www.pjengineering.co.uk/products.htm
dom är bra skit om man packar dämparen bra tror jag.
Jäkligt najs!

Såg att du har en HSR42, du har inte lust att dela med dig hur du har bestyckat den? :)

Får inte rätt på möget till min Xr och jag misstänker att våra hojar kräver ungefär liknande inställningar.

har fått mycket tips från boost3.
men nu när jag körde på kemora så var den bestyckad 160 i högfart och 32,5 i lågfart. något som enligt boost är lite högt eventuellt då han aldrig kört högre än 150 på den gasaren. även med turbo.

och iochmed att stiftet har surat igen lite så har jag nu beställt 150 i högfart och 30 i lågfart. så det skall testas imorgon. återkommer med vidare info =)

fortfarande ingen som är sugen att handla ? =)

http://www.blocket.se/skaraborg/Ktm_640R_supermotard_27737288.htm?ca=13&w=1

ge ett bud :tummenupp
 
Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
kommer inte ihåg just nu. men jag kan kolla imorgon. om det nu är yoshidämparen du menar , men om du menar den trivola som jag hade först så hittar du det mesta infon här. http://www.pjengineering.co.uk/products.htm
dom är bra skit om man packar dämparen bra tror jag.
Menar triovalen, finns så många olika diametrar på deras sida. Tänkte att eftersom du fick OK ljudnivå så borde jag kunna köra på samma på min retard

Vore guld om du kunde kolla! :tummenupp
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
det är den triovalen dom har på sidan som är 480 mm och har samma area som en 110mm rund.. just triovaler har dom bara en typ av.
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Skitsnyggt!

Så jävla snygg hoj verkligen, schysst jobb! Tänk om man ändå hade kunskapen, eller åtminstone pengar till att låta någon annan göra det åt en ;). Skall du verkligen sälja den efter allt detta jobb!?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
ich bien klyven..

need lite hjälp

finns några alternativ.

behålla och låta stå i ett hörn och aldrig samtidigt som en sxv550 inhandlas.
sälja och låta någon annan bli lycklig ägare samtidigt som en sxv550 inhandlas.
behålla. plocka ur motor och montera den i TM300:an och köra racemotard av den

vet ej riktigt..
hur som haver är jag stygt nöjd med hojen. och skall nog se till att ni får en film här om en liten stund
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
klurar och funderar.

det är ju fan att man inte kan låta saker vara ifred. man borde kunna njuta av bygget bara. men inte fan då ,

hur som helst. så är ju 640chassit i sig kanske inte helt optimalt för den som jag vill ha den till. nämligen bana bana och evnetuellt ta Supermotolicens. dock så är ju motorn i lc4:an ja iallfall i min 640 jävligt trevlig. 300a:ns motor är lite för toppig i karaktären , dock så väger ju 300:ans chassi 103kg. något som inte 640:in kan skryta med.

sedan så kan man ju banta bort saker som elstart batteri och lite annat dret som sitter på 640:in orgianal . 300:ans har ju förövrigt vatig öhlins i bak också. och gafflarna sitter säkert bättre på den också =)

en sxv550 är ju ball som satan. men frågan är om det ändå inte är roligare att bygga lite själv istället. jag skall klura ett par månader till, men det lutar mycket åt en ombyggnation.

om man nu gör det så kan det ju vara fränt med ett 704cc kitt till lc4:a motorn också =)
 

Bifogat

  • IMG_0929.jpg
    IMG_0929.jpg
    243 KB · Visningar: 446

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hur tätare serviceintervall har du nu efter du donat om i motorn?

EDIT: Såg att du skrivit det i annonsen, dubbelt så ofta alltså?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Hur tätare serviceintervall har du nu efter du donat om i motorn?

EDIT: Såg att du skrivit det i annonsen, dubbelt så ofta alltså?

mjaa. man kan säkert ligga på 500 mil fortfarande. inget som jag dock har för avsikt att göra. utan jag tycker 250 mil känns bra. dock så bytte jag olja nu när jag kom hem från kemora. kalla mig känslig men känns det bra så är det rätt =)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
klurar och funderar.

det är ju fan att man inte kan låta saker vara ifred. man borde kunna njuta av bygget bara. men inte fan då ,

hur som helst. så är ju 640chassit i sig kanske inte helt optimalt för den som jag vill ha den till. nämligen bana bana och evnetuellt ta Supermotolicens. dock så är ju motorn i lc4:an ja iallfall i min 640 jävligt trevlig. 300a:ns motor är lite för toppig i karaktären , dock så väger ju 300:ans chassi 103kg. något som inte 640:in kan skryta med.

sedan så kan man ju banta bort saker som elstart batteri och lite annat dret som sitter på 640:in orgianal . 300:ans har ju förövrigt vatig öhlins i bak också. och gafflarna sitter säkert bättre på den också =)

en sxv550 är ju ball som satan. men frågan är om det ändå inte är roligare att bygga lite själv istället. jag skall klura ett par månader till, men det lutar mycket åt en ombyggnation.

om man nu gör det så kan det ju vara fränt med ett 704cc kitt till lc4:a motorn också =)
Oavsett vad du kommer fram till SKALL du komma upp till Örebro på lägret första helgen i juli. Ta med båda hojarna - hoppa med en LC4 går men det går bättre med TM'n :tummenupp
Efter det kan du ju avgöra om det känns vettigt att byta motor.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
efter lite sökande av information har jag kommit fram till följande.

tm300 = 105 kg dry. motor vägen ca 27kg
ktm640 = 137kg dry motor väger ca 40

alltså en diferens på 13 kg =)
vilket torde innebära en matchvikt på ca 120 kg om jag stoppar i kåttemotorn rätt över i tmchassit. litemer viktminskning och vi kan landa på 115kg =)

det innebär i praktiken en 640 på 115kg , som verkligen går att svänga med samt till och med köra supermoto med =)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
det är långt till hösten.. och jag sliter inte isär den föränns tidigast september. förutsatt att jag inte sålt den innan.

hinner säkert komma på jättemassa dumma ideeér under tiden. brukar vara bra på sådant =)

*host* *host* turbo e fränt på stånka e det ännu fränare (späder på dumma ideeer :D)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
nu går det inge bra alls tror jag.

cykeln boggade förut på höga varv. har nu blive sämre. förgasren och flotörnivå är kollad.
nu idag byttade jag cdibox. då började den uppföra sig lite konstigare ändå . bytte tillbaka cdi'n , körde en ventilservice och oljeservice när jag ändå höll på . bytte tändspole samma sak. problemet ligger i tändningen då jag när jag kör tändningstestare kan se att vid dom varvtal där den blubbar och dör faktiskt inte har gnista. mätte upp pulsorcoilen 103ohm har haft 106ohm förut. visserligen är allt mellan 80 och 120 ohm bra. men det känns som att felet ligger där.

får helt enkelt beställa en ny pulsorcoil till cykeln. *suck*

hur ser planerar ut för övrigt då . kåtten kommer få tillbaka sin wbgaffel , blir nog dock en renovering men gaffelolja.

öhlinarna åker över på 300:an som diskuterats innan . kommer börja racekitta den nu.
sedan får jag se om någon har lust att köpa kåtten fram i höst , är det inte det så får jag vänta till våren . två motarder känns onödigt. och med 300:an raceklar så kommer det inte finnas någon anledning att köra kåtten på bana längre.

trött som fan på den nu. men helt klart är att det är någe som har hänt med den . då den börjare bete sig såhär i slutet på kemora, då rengjordes förgasare och dylikt. nu är den genomgången så det jag kan tänka mig är att något har gett upp. och då ligger pulsorcoilen nära till hands.

bytte ju till en 05:as cdibox. men ingen skillnad i beteende på den eller den gamla. jaja. det löser sig nog. tråkigt bara. men så är det. det är ju lite dött på hojmarknaden just ändå. eller ja dött är det inte. det är bara det att folk i dagsläget inte vill betala vad jag vill ha.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
nu funkar gumman igen.. kabeln som förser boxen med kräm visade sig vara svårt trött.. upptäckte det igår när jag inte hade gnista alls längre.. mätte på det idag och hittade problemet.. så nu sitter nya kabelskor till relät som den tar ström ifrån . och den skuttade igång med en gång. =) inga pisständingar på högvarv alls =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
behöver ha hjälp av er med att mäta framgafflar
hjälp med skjumått igen

nu ska vi se här. det gäller alltså er med 48mm gafflarna ktm 640/625/60. d.v.s årsmodell 03- säg 06 jag skulle behöva veta vad det är för diamter ppå gaffeln på det ställe där den går igenom nedre gaffelkronan. alltså vad det är för diamater på gaffeln där den går igenom nedre gaffelkronan.

tack på förhand.
__________________
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
var ute och plåtade lite idag tlll blocket och minnesbilder =)
 

Bifogat

  • IMG_7402.jpg
    IMG_7402.jpg
    251.4 KB · Visningar: 331
  • IMG_7420.jpg
    IMG_7420.jpg
    236 KB · Visningar: 263
  • IMG_7425.jpg
    IMG_7425.jpg
    251.8 KB · Visningar: 415
  • IMG_7416.jpg
    IMG_7416.jpg
    253.5 KB · Visningar: 326
  • IMG_7406.jpg
    IMG_7406.jpg
    253.4 KB · Visningar: 378
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top