Kugelfisher

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Det ska finnas något sådant som nikasilerar om cylindrar billigt. Är det någon som vet vad jag pratar om och vad är adressen dit?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Kügelfisher är ett mekaniskt insprut, satt bland annat på BMW 2002 Tii

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.
Chris Jensen i danmark nyttjar jag numer oftast, ytterst lite dyrare än racing-konsult, men betydligt jämnare/högre kvalitet. Där slantar jag c:a 2200 per cylinder ink frakt.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
oFFkeFF skrev:
När det gäller nikasil, är det oftast bättre att få ett bra jobb gjort än att det bara är billigt. Då ett "billigt" nikasil-jobb oftast är dyrare i slutändan med trasiga kolvar, toppar, vevar etc.
AptonPeatec(tror jag det stavades), skickar Landgren(kk-racing) till i england, kostar c:a 2500:- per cylinder, med frakt och allt inräknat, och är riktigt vettiga nikasil-jobb.

Apticote Ceramic 2000 Coating heter det använder dessa själv och har aldrig haft några problem här är deras hemsida
http://www.poeton.co.uk/
:tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Britterna lär vara riktigt duktiga på Nikasil, en bekant skickar alla sina jobb dit (tror det är samma firma som K&K-racing använder).

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Dyrt

Men till rgv går det ju att köpa en aprilia cylinder ny för 2700kr ju. Det är ju ingen mening med att lägga ny nikasil i dom då.

oFFkeFF skrev:
Chris Jensen i danmark nyttjar jag numer oftast, ytterst lite dyrare än racing-konsult, men betydligt jämnare/högre kvalitet. Där slantar jag c:a 2200 per cylinder ink frakt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Grrrooov skrev:
Men till rgv går det ju att köpa en aprilia cylinder ny för 2700kr ju. Det är ju ingen mening med att lägga ny nikasil i dom då.

Ibland och ibland inte. Standard-nikasilen i rgv'erna har inte direkt varit världskända för att hålla hög kvalitet. Därför kan det vara vettigt att lägga dit en som håller.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
oFFkeFF skrev:
Ibland och ibland inte. Standard-nikasilen i rgv'erna har inte direkt varit världskända för att hålla hög kvalitet. Därför kan det vara vettigt att lägga dit en som håller.

Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mattias skrev:
Fast sist jag köpte en ny cylinder till min Aprilia såg den fantastiskt bra ut jämfört med de omnikasilade jag redan hade.

Det kan ju vara så att de bytt leverantör än den de hade i början av 90-talet, för de var inte mycket att hurra för.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Mattias skrev:

Det är ju frågan vad man ska göra då egentligen. Men är det inte samma sort som dom sätter i när dom lägger i ny?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...