Kuggad Oplanerad Ledning Av Mc!

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
va fan så sur blir jag.. väntat hela hösten å sommaren för att kunna köra hojen.. men så idag uppkörning.. sket det sig tydligen.. pga att jag inte planerade min ledning av mcn fan... jag visade ju att jag kunde leda en hoj.. handledaren hade inget å klaga på så... men vv va inte så sugna idag då.. surt är det :3freak

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Mr.Clean skrev:
va fan så sur blir jag.. väntat hela hösten å sommaren för att kunna köra hojen.. men så idag uppkörning.. sket det sig tydligen.. pga att jag inte planerade min ledning av mcn fan... jag visade ju att jag kunde leda en hoj.. handledaren hade inget å klaga på så... men vv va inte så sugna idag då.. surt är det :3freak

Va??? Vadå? "Vad är ledning av MC"?

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
skojjar du...ska man leda sin mc planerat på uppkörningen????
ska dom inte snart se att man kan tanka den oxo..nu får dom fan ge sig ang. uppkörningen...

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
jens_rock skrev:
Va??? Vadå? "Vad är ledning av MC"?

Jag förstod det som att det är "att man kan förflytta motorcykeln gående", till fots alltså.

Verkar vara otroligt att man kan kugga på något sådant, alltså riktat mot VV.

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Kan du vara snäll och förtydliga det där.
Gärna som om jag vore tre år.... :confused:

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
Mr.Clean skrev:

Man ska först leda den fram och sen bakåt och försöka komma så nära basen som möjligt för att göra det enklare att ta svängen när man väl sedan åker krypkörningen. Gjorde du så eller?

På det igen bara det är ju massa veckor kvar att köra upp på!!!

mvh
david

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
det e ju tamigfan löjligt....bättre dom kollar att man kan köra ist...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Blev du kuggad för att du inte ledde motorcyklen korrekt?
Men du klarade allt annat galant eller?
Då är det riktigt sjukt

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
eccentric skrev:
Man ska först leda den fram och sen bakåt och försöka komma så nära basen som möjligt för att göra det enklare att ta svängen när man väl sedan åker krypkörningen. Gjorde du så eller?

På det igen bara det är ju massa veckor kvar att köra upp på!!!

mvh
david

man får heller inte sitta på hojen något som man ju gör i verkliga livet i alla fall om man är lite längre. Dom vill att man ska påvisa att man även när man leder hojen kan ta aktiva beslut om vart hojen ska hamna när man leder den.. samt att man också hamnar där. Dom vill inte att man ska få lappen och kunna köra asbra men sen klota när man leder in hojen på en parkeringsplats typ.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
eccentric skrev:
man får heller inte sitta på hojen något som man ju gör i verkliga livet i alla fall om man är lite längre. Dom vill att man ska påvisa att man även när man leder hojen kan ta aktiva beslut om vart hojen ska hamna när man leder den.. samt att man också hamnar där. Dom vill inte att man ska få lappen och kunna köra asbra men sen klota när man leder in hojen på en parkeringsplats typ.

Konstigt att man inte får sitta på hojen, när jag förflyttar hojen
så gör jag det oftast sittandes på den.

Risken att tappen den i backen är mycket mindre på det sättet.

Tråkigt att dom inte anpassar alla moment till det verkliga livet för där
har du ett val att sitta på cykeln eller gå brevid.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Shit vad petigt...

Körde du upp i Karlskrona eller? Jag antar att du inte fick fortsätta uppkörningen efter, tänkte det momentet låg allra först för mig i alla fall, om jag kommer ihåg rätt.

I så fall var det ju ännu mer sjukt att de inte lät dig köra vidare, ja menar leda en hoj är ju inte hela världen om man inte behärskar perfekt (inget illa menat mot dig nu).

Huvudsaken är ju att man kan få iväg skiten och inte krockar med allt och alla när man väl är ute i trafiken.

burner skrev:

Håller helt med.....det är väldigt sällan jag kliver av hojen när jag ska backa den.....äh man får väl skaffa en Guldvinge så är saken med backningen klar :)

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Mr.Clean skrev:
Förvisso är det viktigt att kunna leda hojen bra, men det borde räcka med ett påpekande i protokollet och inte vara anledning till kuggning.

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
burner skrev:

Man får inte sitta på hojen då det i så fall blir födel för de som är långa. En kort person kan inte sitta och flytta den. Därför har dom väl bestämt att alla ska stå bredvid hojen. Många moment är ju lite lustiga med uppkörningen. Krypbanorna nu är ju i alla fall ett bevis på att dom är på väg i rätt riktning kontra garragesvängen..

själv kör jag upp på onsdag och tog just min sista lektion. börjar bli jävligt nervöst....

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
du ska leda som på bilden raktin i T:et ta vänster och sen backa till andra sidan av "T:et" som på bilden.....

men va fult att ta dig på en sån piss pryl lider med dig...mig har dom också plockat på små saker....

Bifogat

• untitled.bmp
    125.2 KB · Visningar: 124
  • untitled.bmp
    125.2 KB · Visningar: 136

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
RedBaron skrev:
Förvisso är det viktigt att kunna leda hojen bra, men det borde räcka med ett påpekande i protokollet och inte vara anledning till kuggning.
Ett litet minus i protokollet tycker jag med funkar på sin höjd, men kuggning går bort. För många mindre tabbar = belägg för kuggning kan ju vara helt OK.

Jag "fotade" tex. i hinderbanan 1 gång och han sa inget om de, fast han var alltifrån grinig och trött på sitt jobb, vilket klart kan spelat in en hel del.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Och jag säger bara välkommen till klubben som blir totalt ägda av VV :huvet
Read my story below......

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
e det bara jag som inte ser mina bildeer ????

Bifogat

• untitled.bmp
    125.2 KB · Visningar: 104

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
eccentric skrev:
Man får inte sitta på hojen då det i så fall blir födel för de som är långa. En kort person kan inte sitta och flytta den. Därför har dom väl bestämt att alla ska stå bredvid hojen. Många moment är ju lite lustiga med uppkörningen. Krypbanorna nu är ju i alla fall ett bevis på att dom är på väg i rätt riktning kontra garragesvängen..

själv kör jag upp på onsdag och tog just min sista lektion. börjar bli jävligt nervöst....

Resonerar dom alltså på det sättet ?
Verkar inte vara helt genomtänkt, om det är så att man är 195 så är det inte något man har bestämt själv. Den långa personen kommer troligen inte vakna upp en morgon och bara vara 155cm utan att vara lång för större delen av sitt sitt liv och får alltså inte utnyttja det ?.

Hur gör dom om det kommer en Bodybuilder på 130kg muskler, då blir det för lätt för honom, ska ha få leda 2 st Guldvingar i så fall ?, en i varje hand ?

Det vore även som att införa en regel för alla basketspelare, alla spelare som är över 200cm MÅSTE springa på sina knän för att det inte ska vara orättvisst.

Hehehe, det måste vara det konstigaste jag har läst på hela dagen.

Last edited:

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
upp med hakan,grabben.du klara det nästa ggn.ta nya tag.vet att du klarar det.det går fler tåg.deppa inte ihop nu. :).vill du titta på ett körkort med hela alfabetet så titta på pappas,äpplet faller inte långt....... :tungan

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...