Kuggade på uppkörningen

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jag tänkte exakt samma sak när jag tränade in det där! Du måste lägga upp körningen rätt redan från typ 2:a konen och utnyttja vändningen ända fram till spärrlinjen! När det sedan går lätt är det bara att börja träna på kortare avstånd mellan konerna så gjorde jag! :tummenupp

Vad menar du med skitsnack? testa att lägga ner i gångfart så får du se!


jag lägger upp det precis sin du säger efter 2 konen... men ska åka dit och träna mer:D vi har en bana som är uppsatt för körskolorna;) det e utsatt med punkter:D
men när jag lägger mig ner och slickar spärrlinjen hinner den inte upp för att komma imellan konerna om jag använder enbart koppling men den gör det med gas för då kan jag lägga mig ner ännu mer...
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
jag lägger upp det precis sin du säger efter 2 konen... men ska åka dit och träna mer:D vi har en bana som är uppsatt för körskolorna;) det e utsatt med punkter:D
men när jag lägger mig ner och slickar spärrlinjen hinner den inte upp för att komma imellan konerna om jag använder enbart koppling men den gör det med gas för då kan jag lägga mig ner ännu mer...
Precis, tillbaka till detta! Om du åker såpass fort så du kan lägga ner hojen kommer säkerligen inspektören klaga på att du kör för fort, det gjorde han iaf på mig! Tänk dig själv, rätt så långsam gångfart, obetydligt nerlägg. Försök att lära dig att styra med själva styret och inte så mycket me kroppen och hojen(nerlägg).
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
styret är på fullt utslag hela vägen runt näst sista konan sedan slås den över till fullt utslag åt andra hållet runt konan och slickar spärrlinjen sedan när jag är imellan konorna är jag tvungen att ha fullt åt andra hållet igen..:D

så för att ta det snabbt^^ så har jag alltid fullt utslag när jag svänger... så jävla dåligt styrutslag är det på miton
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tänkte exakt samma sak när jag tränade in det där! Du måste lägga upp körningen rätt redan från typ 2:a konen och utnyttja vändningen ända fram till spärrlinjen! När det sedan går lätt är det bara att börja träna på kortare avstånd mellan konerna så gjorde jag! :tummenupp

Vad menar du med skitsnack? testa att lägga ner i gångfart så får du se!


Har jag gjort, lutade så att foten tog i mark när jag skulle svänga in på en soppa mack, då gick det inte mer en gång fart. (inte mycket iaf)

och värför skulle de inte funka? samma sak som att svänga me fart på ju! :va
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Har jag gjort, lutade så att foten tog i mark när jag skulle svänga in på en soppa mack, då gick det inte mer en gång fart. (inte mycket iaf)

och värför skulle de inte funka? samma sak som att svänga me fart på ju! :va
Nu ver ja inte riktigt om vi snackar om samma sak eller om du är nån ny Valentino Rossi! Menar du verkligen att du gjorde ett knäskrap me andra ord i gångfart :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu ver ja inte riktigt om vi snackar om samma sak eller om du är nån ny Valentino Rossi! Menar du verkligen att du gjorde ett knäskrap me andra ord i gångfart :va

ne, jag hade jeans, så jag satte inte ner knäet, men fotskrap, gick väl ca10km/h, syntes ej på mätaren iaf, tror väl inte de ska va så svårt?
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
ne, jag hade jeans, så jag satte inte ner knäet, men fotskrap, gick väl ca10km/h, syntes ej på mätaren iaf, tror väl inte de ska va så svårt?

Är det bara jag som ser detta som en omöjlighet? Killen fick alltså ner ett lut på va kan de va 30º i gångfart?
 

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Aprilia RS 125
Hmm.. Låter i mina öron som ett orimligt lågt nerlägg då centrifugalkraften i de hastigheterna inte borde vara tillräckligt hög för att tillåta detta.
Om centrifugalkraften är tillräckligt stor förskjuter den tyngdpunkten och tillåter motorcykeln att luta i kurvorna på ett sätt som inte varit möjligt annars. Eller?

Känns logiskt om det är så, dock får någon mer än gärna rätta mig om det är fel. :)

http://www.tonyfoale.com/Articles/Balance/Img00004.gif
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Under 10 km tror jag inte det går att luta sig så mycket.
 
Last edited:

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Under 10 km tror jag inte det går att luta sig så mycket.

Låt han va, han klarar att knäskrapa i gångfart (5-6km/h) :fakta
Han förtjänar cred :rolleyes:

Edit: Förresten skrev fel, Tåskrap ska de va, ännu värre..
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top