Kuggade uppkörningen

W_K

Medlem
Gick med
24 Aug 2023
Hoj
Honda Cb 350s 1986
Uppskattar svaren. En tid är bokad nästa vecka, på en plats där jag i alla fall varit förut, och där det dessutom inte finns några motorvägar. Hoppas att man får kortet då, så man i alla fall kan vara lugn och fokusera på att lära sig köra på riktigt. Det är distraherande att lära sig uppkörningens charad. Att åka motorcykel är det närmaste man kommer till att flyga. Förutom att skärmflyga, och aeroplane :)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Uppskattar svaren. En tid är bokad nästa vecka, på en plats där jag i alla fall varit förut, och där det dessutom inte finns några motorvägar. Hoppas att man får kortet då, så man i alla fall kan vara lugn och fokusera på att lära sig köra på riktigt. Det är distraherande att lära sig uppkörningens charad. Att åka motorcykel är det närmaste man kommer till att flyga. Förutom att skärmflyga, och aeroplane :)
Otur - nästa gång så tar du det.

Hur blev det med körning på liten väg, kommer du ihåg rutten?
Blev det in där jag trodde?

• Gilla
Reaktioner: W_K

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Klantade mig tyvärr vid den markerade påfarten till motorvägen. Gasade på så gott det gick men det kom en bil snabbt som körde bredvid mig när jag skulle svängt in. Så var tvungen att köra på väggrenen en smula. Borde bromsat ned och låtit han köra förbi, men bilisten gjorde det inte lätt för mig att köra ut. Dock gick allt bra som tidigare gick dåligt på förra uppkörningen. Tack för råden jag uppskattar det. Regnade så in i helvete också med pölar på manöverbanan. Mesiga bromsar och en smärre framhjulslåsning, men gick vidare till trafiken iaf. Frustrerande, men det är väl bara att köra på igen (eller sälja fanskapet och ge upp)
Det där är ju oskönt och egentligen fel av den som kom på motorvägen. Den på motorvägen ska underlätta för fordon som kommer på motorvägspåfarten. Såklart måste även du anpassa o ha koll så du inte hamnar på vägrenen. Lite oflyt kan man tycka.

Du är nära nu till kortet, ge inte upp, lär av misstag, öva och nästa gången går det säkert bra.

W_K

Medlem
Gick med
24 Aug 2023
Hoj
Honda Cb 350s 1986
Otur - nästa gång så tar du det.

Hur blev det med körning på liten väg, kommer du ihåg rutten?
Blev det in där jag trodde?
Fick följa skyltar mot NÄL och sen rakt fram eller något sånt. Kommer inte direkt ihåg, men tror inte jag körde in där du markerade.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0