Kul bild från i sommras.... Race :)

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Mä, hon borde bötfällt saaben istället tvärsöver vägen har ju dimljusen på! :fakta


Det var just det dom såg, det som skulle bli ett så roligt race tog slut vid nästa rödljus....


Men dom var hyvens så det blidde inga böter :)

Ibland ska man ha tur....
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Gyllende läge för en wheelie?! Attans man kanske ska dra på backspeglar till sommarn :va
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Du borde ha koll som läser det, men som jag minns så får man ine köra med dimljus såvida inte vädret kräver det, man får inte heller köra med parkeringsljus utan lagen kräver att man kör med halvljus. inte 100 dock men så lärde jag mig det.


Varför det? Vad jag ser så är det dimljus + parkeringsljus på och det får man ha!

Från en som är mitt uppe i teoripluggandet:tummenupp
 

Pizzabagarn

Guest
Det finns 2 anledningar till att den här tråden är rolig.

1. Kul bild :tummenupp
2. Inläggen om Saaben. Att folk granskar bilder så och ser sådana detaljer :tungan

Bilden är dock roligast :)
 

sandstream

Guest
Aldrig dimljus och halvljus tillsammans

Sedan 1995 är det förbjudet att använda dimljus/varselljus tillsammans med halvljus. Anledningen till förbudet är att mötande förare bländas och får sämre siktsträcka av bilar som har halvljus kombinerat med dimljus (Väg- och transportforskningsinstitutet, VTI-notat 72-1994). Mätningar visar att drygt 10 % av bilisterna ändå kör med både dimljus och halvljus tända samtidigt.
När vi nu har gått in i den mörka årstiden är det extra viktigt att ha rätt belysning på bilen.

Grundregeln är att man ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får man i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Man får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena är sådana att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att man i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även vid mörker [se tabellen nedan].


http://www.vv.se/templates/Pressrelease____6167.aspx
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Aldrig dimljus och halvljus tillsammans

Sedan 1995 är det förbjudet att använda dimljus/varselljus tillsammans med halvljus. Anledningen till förbudet är att mötande förare bländas och får sämre siktsträcka av bilar som har halvljus kombinerat med dimljus (Väg- och transportforskningsinstitutet, VTI-notat 72-1994). Mätningar visar att drygt 10 % av bilisterna ändå kör med både dimljus och halvljus tända samtidigt.
När vi nu har gått in i den mörka årstiden är det extra viktigt att ha rätt belysning på bilen.

Grundregeln är att man ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får man i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Man får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena är sådana att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att man i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även vid mörker [se tabellen nedan].


http://www.vv.se/templates/Pressrelease____6167.aspx


Tack, då får man alltså använda dimljus! Då kan ju folk sluta klaga på dimljus då:)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Jag skanar ord, hur kan folk se så många "onödiga" saker på en bild :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top