Kul lösning på förvaring av saker

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
Kolla här:
http://www.flexisac.se/default.asp

Såg detta på Tekniska mässan i Sthlm.
Samma material som motorsågsbyxor, går inte att skära igenom.
Smidigt sätt att förvara skinnställ + hjälm osv när man besöker stranden eller dylikt, kanske blir ett inköp.
Sen måste jag väl träna också så jag kan visa mig på stranden nästa år... :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
För 1795:- har jag gärna nått billigare och bär prylarna i!

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
För 1795:- har jag gärna nått billigare och bär prylarna i!

Den här är ju i kevlar och låsanordning finns till. Meningen är att du INTE ska bära utan låsa fast den säkra och vattentäta väskan i hojen så att du kan bada/golfa/spela tennis/m.m. m.m. utan att behöva tänka på stället.

Till den andre som tycker att en 1,5 kr ICA kasse är lika inbrottssäker och vattentät: Ingen kommentar...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Märkligt att det ALLTID ska gnällas när sådana här trådar startas.
Produkten är ju kalas när man är ute och åker och vill förvara sina prylar torrt och säkrare än en plastpåse.
Ett bra tips från trådstartaren och inga köptvång finns. :tummenupp

Skillnaden mellan en sopsäck och denna är kanske att man slipper åka hem i bara badbrallorna.

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Märkligt att det ALLTID ska gnällas när sådana här trådar startas.
Produkten är ju kalas när man är ute och åker och vill förvara sina prylar torrt och säkrare än en plastpåse.
Ett bra tips från trådstartaren och inga köptvång finns. :tummenupp

Skillnaden mellan en sopsäck och denna är kanske att man slipper åka hem i bara badbrallorna.

jag gnällde inte, tyckte det var en skitbra idé... Kanske att 1795:- är något saftigt men jag vet ju iofs inte om den är dyr att tillverka. En sån här vill jag ha.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Den här är ju i kevlar och låsanordning finns till. Meningen är att du INTE ska bära utan låsa fast den säkra och vattentäta väskan i hojen så att du kan bada/golfa/spela tennis/m.m. m.m. utan att behöva tänka på stället.

Till den andre som tycker att en 1,5 kr ICA kasse är lika inbrottssäker och vattentät: Ingen kommentar...

Att den gå att låsa fast är ju bra.
Men det går väl ända att öppna med en kniv genom påsen.
Så att lägga utrustning för 15000-20000:- är inget jag har någon större lust med. Kanske om man har billigare prylar.

Men det är en bra ide om den absolut inte går att ta bort eller skära hål på :tummenupp

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
vaddå?
Liknande säckar har ju funnits i tiotals år......dessutom billigare.
räcker ju med att ha en avbitare med sig så knipsar man ju upp vajern som låser.
Ide kanske att använda wire med alarmljud i låset :va
Men som sagt, regntäta säckar har ju funnits länge, som att uppfinna hjulet igen, tycker jag....

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Lite OT och pallar inte dra fram PM, men *SuperLight* du råkar inte vara vän med en cnc-lärare på Lernia Bulltofta? Var på besök där i tisdags, gjorde intagnigsprov m.m. Tittade på en del prylar som denna lärare i fråga hade svarvat till ägaren (eller liknande) av alien moto, som körde just ducce. Känns "nödbroms" igen på bromsskivan?

Mvh.

Dr.Bike

Guest
Fiffig grej.
Men lite dyr.
I det militära hade vi dyksäckar.... iofs lika dyra, men stod inte emot inbrottsförsök lika bra.
Så den här säcken är ju genialisk :)

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
CBX600
Säcken verkar ju vara rentav magisk. Även hoprullad så får man tydligen plats med ett par jeans och skor i den. Det finns ju inget annat förvaringsutrymme på bilden så var hade annars tjejen sitt ombyte?

Fast den riktigt revolutionerande nymodigheten var kanske just det, skorna och jeansen som blir små som en tändsticksask när de pressas ihop... :D

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Lite OT och pallar inte dra fram PM, men *SuperLight* du råkar inte vara vän med en cnc-lärare på Lernia Bulltofta? Var på besök där i tisdags, gjorde intagnigsprov m.m. Tittade på en del prylar som denna lärare i fråga hade svarvat till ägaren (eller liknande) av alien moto, som körde just ducce. Känns "nödbroms" igen på bromsskivan?

Mvh.

Hehe, sorry såg inte ditt inlägg förrän nu... :näsblod

Jodå han är en av mina bästa vänner och brukar göra en del specialjobb :D

Kom du in på skolan?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Säcken verkar ju vara rentav magisk. Även hoprullad så får man tydligen plats med ett par jeans och skor i den. Det finns ju inget annat förvaringsutrymme på bilden så var hade annars tjejen sitt ombyte?

Fast den riktigt revolutionerande nymodigheten var kanske just det, skorna och jeansen som blir små som en tändsticksask när de pressas ihop... :D

om man kollar under fakta om flexisack ser man att tjejen faktist har en ryggsäck med sig!:p

de säger även att de ska vara lika svår att skära igenom som en hårdplast väska kanske är ett smidigare och snyggare alternativ till hårda packväskor!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA