Kulans kula. retarden ryker

bergan_

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gbg
Hoj
Z1000 -07 GÖTT E DET!
Va ute å körde idag å precis i slutet på den fina åkturen så börja hojjen ryka som fan. vit rök.. e de någon husa expert här som kanske vet något??
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
topplockspackning, läcker in kylvatten?
Du har väl kört med för lite kylvatten en gång? Kanske gick för varm då?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Vit rök=vatten
Svart rök=soppa
Blå rök =olja

Har för mig att det brukar vara någon packbox till vattenpumpen som ger upp på dom.
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Torde vara topplockspackningen som gett upp eftersom den ryker så gött. Läckage på andra ställen brukar mest leda till grådassig olja.
 

bergan_

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gbg
Hoj
Z1000 -07 GÖTT E DET!
wheelie82 skrev:
2481795 Torde vara topplockspackningen som gett upp eftersom den ryker så gött. Läckage på andra ställen brukar mest leda till grådassig olja.[/QUOTE

funderade på om de var toppskitet oxå... e de dyrt å byta en sån eller ?. gör man de själv?:va
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jo det är rätt enkelt fixat. Men det beror helt på tidigare mekvana osv. Det enda jag kommer på som kan ställa till det är att du måste dela på kamkedjan. När du sätter ihop den igen kan du antingen använda ett clipslås eller ett nitlås. Vilket som är att föredra överlåter jag till proffsen.. Kanske lika bra att slänga i en ny kamkedja? Och så naturligtvis måste ju grejerna sitta rätt, så inte timingen på kammen blir åt skogen. Då kan det bli dyrt.. (kicka kicka KLONK) krokiga ventiler.. :D
 

bergan_

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Gbg
Hoj
Z1000 -07 GÖTT E DET!
wheelie82 skrev:
2482208 Jo det är rätt enkelt fixat. Men det beror helt på tidigare mekvana osv. Det enda jag kommer på som kan ställa till det är att du måste dela på kamkedjan. När du sätter ihop den igen kan du antingen använda ett clipslås eller ett nitlås. Vilket som är att föredra överlåter jag till proffsen.. Kanske lika bra att slänga i en ny kamkedja? Och så naturligtvis måste ju grejerna sitta rätt, så inte timingen på kammen blir åt skogen. Då kan det bli dyrt.. (kicka kicka KLONK) krokiga ventiler.. :D

ringde till enginehardware å han sa att de bara var att torka sent skiten bakom filtret så ja gjorde de å så slutade den ryka på ett tag.. men efter ett av bakhjulsåkningarna så hände något värre.. den börja knacka något så innihelvette.. tror att nått lager har gett sig... känns som om de kommer bli dyrt :(
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top