Kunde gått illa för Marcus

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Förbannelse ERIKSSON!!! Så där kan du väl inte göra?!?
Tur i oturen ändå och nästa år får ska vi se om våra tävlingar matchar bättre så du kan få seriös depåsupport!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Och Cralle som också gick in i räcket.. Motor-Events bortförklaringar är så dåliga att man mår illa "vi kan ju inte klä in hela banan i lufkuddar" och "det är ju en farliga sport", ok skit i luftkuddarna, och bygg riktiga avåkningszoner då..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"På just det här stället på banan hade det aldrig tidigare hänt någon olycka och därav saknades luftkuddar, säger han (Magnus Öhrström)".

Lysande resonemang. Förbättra säkerheten allt eftersom folk slår halvt alternativt helt ihjäl sig.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
"På just det här stället på banan hade det aldrig tidigare hänt någon olycka och därav saknades luftkuddar, säger han (Magnus Öhrström)".

Lysande resonemang. Förbättra säkerheten allt eftersom folk slår halvt alternativt helt ihjäl sig.

Det känns precis som att det är så det resoneras på Knutstorp. Alla som haft ett ordentligt fladder ut på rakan vet hur nära betongmuren ligger och antalet balar är skrattretande lite i vad som bör anses vara tänkbar avåkningszon. Kännslite som att de slänger ut softfencen där de har "träffmärken" att skymma.

Nu vet jag inte var Markus gick av men att både han och Cralle landade hårt i räcket talar ju för att det kan hända vem som helst...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
samma lama bortförklaring som alltid, "det har aldrig hänt nått där", nä och just därför går det jävligt illa då det sker.
Hur kommer det sig då att en annan kan gå runt banan och se ett flertal potentiella dödsfällor??
Säkerheten suger på samtliga banor i sverige!!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
KJS skrev:
...
Säkerheten suger på samtliga banor i sverige!!

Nja. Tycker du det??

Jag tycker nog att det bara är K-torp och Falken som känns RIKTIGT farliga.

Dock finns det mycekt att göra på banorna och det kan alltid göras bättre. Man ska ju aldrig sluta jobba för ökad säkerhet...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja, med det menar jag inte att det är mycket dåligt på alla banor, men en brist är illa nog.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Snabbe_jag skrev:
Gälleråsen är inte så bra ut på rakan för depåpersonalen.

Har du rätt i och iom det inte bra för förarna heller. Fick en sten i pallet sist när Havnen (tror jag det var) sin vana trogen visar hur långt ut på kanten man kan köra....
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Visst ska man tänka på säkerhet, det är A-O. Men även varför många banor envisas med att ha gräs i avåkningzoner!! Hade det varit Sand istället för gräs när jag åkte av på knudan hade skadorna på hojen blivigt minimal. Titta på "nästan" alla Europeiska banor, där är det sand i varje avåkningszon dvs varje kurva. Istället för att hojen ska volta 3 varv p.g.a. hårt underlag hade jag nog tyckt det varit bättre om hojen bara gräver ner sig i sanden.

Visst det är bara ting,saker,metall osv - men när man har klarat sig helskinnad tänker man på skadorna på hojen. Detta innebär för mig att det inte blir aktuellt för mer körning iår :rolleyes:

Nä bort med gräs i avåkningzoner, och dit med sand eller lekakulor.

Mvh//ZF
 

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Bromma
Hoj
Ingen just nu
Marcus låg i ytterspår i vänsterböjen med Pasi Louma-Eijö innanför. Pasi driftade ut och krokade i Marcus. Båda förarna
kraschade.

Här kraschade vår numera sargade förare:
 

Bifogat

  • banskiss.jpg
    banskiss.jpg
    13.4 KB · Visningar: 328

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Pratade just med Markus och han mår efter omständigheterna bra.

Hörde även att Henric himself skulle gästa de RIKTIGA depåerna till helgen. Det ser vi fram emot :)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chrille skrev:
...Hörde även att Henric himself skulle gästa de RIKTIGA depåerna till helgen. Det ser vi fram emot :)

Säsongens första då? Kul att Mista'-Highsida'-jag-totalskrotade-min-stackars-r6'a-på-Mittsverigebanan-och-benet svällde-upp-så-att-jag-fick-åka-hem äntligen trycker in sin lekamen i skinnstället. Go, Henric go!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Teddy skrev:
Säsongens första då? Kul att Mista'-Highsida'-jag-totalskrotade-min-stackars-r6'a-på-Mittsverigebanan-och-benet svällde-upp-så-att-jag-fick-åka-hem äntligen trycker in sin lekamen i skinnstället. Go, Henric go!

Nope. Depå-trummorna gör gällande att Mista GoodCoffee enbart är inblandad i supportverksamhet den kommande helgen...
 

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Bromma
Hoj
Ingen just nu
Jag hade tänkt dyka upp på Lördagen och stanna över natten till Söndagen. Vi får se...

Jag kommer och våldgästar i era respektive tält, men inte skall väl du köra Teddy? Eller?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nej, jag kommer sitta i hemmets lugna vrå framför brasan med en filt över knäna och en katt i knät läsandes en god bok om rehabilitering av idrottskador med en kopp hett, rykande te på bordet bredvid. Det gäller att finna spänningnen i det lilla...säger dom.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gillar även Magnus Öhrströms kommentar om att Markus är en kille som säkert kommer köra igen. Som om det skulle göra behovet av säkra banor mindre.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Att ingen skulle ha dundrat i där förut låter också tveksamt. Det är ju inte ovanligt att man går två på bredd ur hårnålen och då finns risken för ihopkrokningar där.

Hoppas verkligen att ribban hös och att Ktorp återigen bygger om till det bättre inför nästa säsong. Bara en ordentlig investering i softfence hade räckt långt. Eller varför inte bara som på Atorp med isoleringsbalar hela vägen utvändigt i Karusellen. Kändes faktiskt jäkligt bra att vara där och klämma på dem dagen innan kval...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Att ingen skulle ha dundrat i där förut låter också tveksamt. Det är ju inte ovanligt att man går två på bredd ur hårnålen och då finns risken för ihopkrokningar där.

Hoppas verkligen att ribban hös och att Ktorp återigen bygger om till det bättre inför nästa säsong. Bara en ordentlig investering i softfence hade räckt långt. Eller varför inte bara som på Atorp med isoleringsbalar hela vägen utvändigt i Karusellen. Kändes faktiskt jäkligt bra att vara där och klämma på dem dagen innan kval...

Han menar väl att ingen har slagit sig ordentligt där förut och då behöver de inte höja säkerheten på det stället.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top