Jag sålde precis min Z1000. Tycker det var för mycket att köra med för en nybliven kortinnhavare samt att försäkring och bensinkostnader är högre än vad som är försvarbart. Jag har tänkt rätt mycket på vad för cykel jag ska ha nu och jag hade valt ut en Yamaha XT660R. Jag kollade försäkringen och den låg på runt 7500:- helår (förutom första året, där den skulle kosta ca 5500 iom att Yamaha betalar helförsäkringen då).
Så jag kollade omkring och fastnade för en BMW GS 650, från 2003 och framåt. De verkar gå runtom 60.000:-. Helförsäkring för mig i Stockholm max 2300:-. 50 hk låter lite men vad jag hör är det lagom för cykelsorten.
Någon som har några tankar när det gäller just denna hoj? För- eller nackdelar? Lurar jag mig själv när jag tänker att en GS 650 skulle duga?
All input är mycket välkommen! Tack i förhand förresten!
Mvh
//Niclas
Så jag kollade omkring och fastnade för en BMW GS 650, från 2003 och framåt. De verkar gå runtom 60.000:-. Helförsäkring för mig i Stockholm max 2300:-. 50 hk låter lite men vad jag hör är det lagom för cykelsorten.
Någon som har några tankar när det gäller just denna hoj? För- eller nackdelar? Lurar jag mig själv när jag tänker att en GS 650 skulle duga?
All input är mycket välkommen! Tack i förhand förresten!
Mvh
//Niclas