Jag blir nog tvungen att vara pinsam nu, fast jag är ju ganska nybliven stockholms hojåkare, utan mcpolare här uppe
. Men var ligger bulten och rosenhill som man läser om här på SH lite titt som tätt. Lyckas aldrig läsa mellan raderna för att få någon hint om vart det ligger.[/QUOTE]
"Bulten" ligger mellan Rosenhill och Tungelsta.
Kommer du ifrån Södertälje hållet, alltså väg 225 mot Nynäshamn, man kör
bl a förbi fängelset Hall utanför Södertälje.
Man ska komma fram till ett litet samhälle som heter Vårsta, i en rondel där kör man snett höger/rakt fram, fortsätter på väg 225 mot Nynäshamn. Några minuter senare kommer du fram till Rosenhill, ett fik som ligger vid en obemannad OK/Q8 mack. Det står även en skylt som är svår att missa.
Där svänger du in, fortsätter på den vägen som heter 257, kör några km sen svänger den väsnter igen in på "bulten".
Väg 257 heter, går mot Tungelsta.
Kika på eniro om min beskrivning är otydlig! Vägnumren stämmer!!!
Jag blir nog tvungen att vara pinsam nu, fast jag är ju ganska nybliven stockholms hojåkare, utan mcpolare här uppe
. Men var ligger bulten och rosenhill som man läser om här på SH lite titt som tätt. Lyckas aldrig läsa mellan raderna för att få någon hint om vart det ligger.[/QUOTE]
"Kiddie" hade ju gjort en fin länk till platsen
...såg det efter jag skrev min...
"Kiddie" hade ju gjort en fin länk till platsen
...såg det efter jag skrev min...