Kurvig väg!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Bor på Södermalm. Närmast Medborgarplatsen/Skanstull. Vart finns den närmaste vägen från mig som jag kan köra på som gärna är så kurvig som möjligt, och 70-väg. Väldigt ofta att jag efter jobbet vill ut och köra men köra inne i stan är trist. Vill ligga i kurvor hehe. Vill ha massor med tips!

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Undrar varför det alltid händer så mycket olyckor där? Jag åker inte den vägen längre, det finns andra å bättre krokvägar!
Hela södertörn är fulla av dom, sorundavägen är en, järna-södertälje är en.

Ja Södertälje - Järna är riktigt bra väg! :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ta med en kaffetermos å macka å åk upp till Norrtälje ;)

Last edited:

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
R6 -05
*257´an har ni tagit upp! Åkte där i helgen, första gången, självklart kom det upp en audi med några grabbar som tyckte om att gena i kurvan så det stänkte upp grus på mig. IDIOT! Hade jag haft en sten i handen hade jag slängt den i bakrutan på bilen.
Men efter det lämnat vägen, var den riktigt skojig att åka. Mycket skrapande av puckar där

*Man nämner vägen från Pershagen mot Järna, den som går jämsides med motorvägen (E4 söderut från Södertälje.)

*Det finns även en väg från Nykvarn mot Järna som är grym också.
Kan inte vägnumret på den.

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Ja den är schyrre, fast då snackar vi högfartstouring. Bulten är mer action, särskilt med gruset och mötande sandbilar :crash

Ja precis!
På Bulten behöver du inte vara så fruktansvärt olaglig för att behöva ha skoj. Det behöver man nästan på Järna-vägen :näsblod

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
*Det finns även en väg från Nykvarn mot Järna som är grym också.
Kan inte vägnumret på den.
Den vägen var kul, åkte där i fredags. Såg en sån där "2-skarpa-kurvor" skylt, å blev glad. Å sen kom det typ 6-7 skarpa kurvor efter varandra, roligt =)

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Den vägen var kul, åkte där i fredags. Såg en sån där "2-skarpa-kurvor" skylt, å blev glad. Å sen kom det typ 6-7 skarpa kurvor efter varandra, roligt =)

Blev så sugen på dom där kurvorna så jag fick åka dit efter det förra inlägget. Gamla södertäljevägen, sedan forsätta på den lilla vägen mellan södertälje och Järna och sedan vidare till Nykvarn och sen tillbaka. En liten gullig tripp på 15 mil.

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Slår ett slag för vällingevägen ... mycket skarpa (omärkta) kurvor och grus i kanterna .. men teknisk är den och rolig närman kan den.

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
R6 -05
Blev så sugen på dom där kurvorna så jag fick åka dit efter det förra inlägget. Gamla södertäljevägen, sedan forsätta på den lilla vägen mellan södertälje och Järna och sedan vidare till Nykvarn och sen tillbaka. En liten gullig tripp på 15 mil.

Körde du hela vägen ända till början av Järna och vände sen igen tillbaka mot Nykvarn igen?

Ja den är schyrre, fast då snackar vi högfartstouring. Bulten är mer action, särskilt med gruset och mötande sandbilar :crash

Nu har de lappat vägen så mycket mellan Pershagen och Järna, svårt hitta spår utan skarvar.

Förra helgen på "bulten" kom jag ikapp en Audi 100, kommer ej ihåg reg numret. Som tyckte det var skoj köra ner med hjulen i gruset så stenar kom upp på vägen, eller sprättade upp i bröstet på mig och på min cykel efter att jag kommit i kapp den.
Skulle köra om men, men bilen gasa, sen kom de kurvor så jag kom aldrig om den, rädd och bli prejad av den också.

Mellan Järna och Nykvarn, kör man förbi en infart till ett grustag.
Mitt emot den, finns det en skylt emot Gnesta. Den vägen är en riktigt slingrig väg, dock väldigt smal, passa för skymda kurvor och mötande bilar.
Men beläggning är riktigt bra där!

Last edited:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Lismavägen är kort och halvkurvig...Går från Länna ut mot Västerhaningeleden (tror den heter så).

Anki_J

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
GSX 750 F
Billbyvägen :yoparty
Går från Erikslund mot Sigtuna. Svårt att beskriva, ni får kolla en karta helt enkelt.

Bra väg, lite grus men en och annan Taxi som kör ganska fort, och vi vet ju hur dom kan bete sig:mad:

När vägen är slut åker man ner till hamnen. Hojvänligt fik: "Våfflan".

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Körde du hela vägen ända till början av Järna och vände sen igen tillbaka mot Nykvarn igen?
Jag kom ifrån Järna hållet och körde mot Nykvarn, åkte hela vägen fram till Nykvarn. Vände vid någon mack precis efter brandstationen som man har på höger sida.

Mellan Järna och Nykvarn, kör man förbi en infart till ett grustag.
Mitt emot den, finns det en skylt emot Gnesta. Den vägen är en riktigt slingrig väg, dock väldigt smal, passa för skymda kurvor och mötande bilar.
Men beläggning är riktigt bra där!
Har nu varit och kört på den vägen också, men tyckte det var många kurvor med mycket grus i. Men det kanske var hallucinationer, för den var så kurvig så jag började måilla. Bilsjuk har jag hört talas om, men mcsjuk, :gnissla. Jag skyller på dålig frukost eller nått.

Men det blev en trevlig långfärd den dagen, åkte till Åmål.

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
R6 -05
Jag kom ifrån Järna hållet och körde mot Nykvarn, åkte hela vägen fram till Nykvarn. Vände vid någon mack precis efter brandstationen som man har på höger sida.

Har nu varit och kört på den vägen också, men tyckte det var många kurvor med mycket grus i. Men det kanske var hallucinationer, för den var så kurvig så jag började måilla. Bilsjuk har jag hört talas om, men mcsjuk, :gnissla. Jag skyller på dålig frukost eller nått.

Men det blev en trevlig långfärd den dagen, åkte till Åmål.

På lilla vägen får man se upp med gruset, men det finns några böjar man kan köra fort i kanske få ner knät i...Helt klart att man kan bli lite åk sjuk där...haha, men det liknar en gokart bana...

Från Järna börjar det med några fina kurvor, som man får värma lite, sen en transportsträcka innan det börjar svänga ordentligt. Inte som "bulten", men det svänger en hel del i alla fall. Borta vid badplatsen så är det riktiga schyssta "S" kurvor...

När jag var vid Tungelsta sist kom polisen till Rosenhill, antagligen hade någon boende vid vid 257´an ringt och klaga, för det väldigt fort där den em/kvällen.
Men, det har ju alltid varit så...

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
På lilla vägen får man se upp med gruset, men det finns några böjar man kan köra fort i kanske få ner knät i...Helt klart att man kan bli lite åk sjuk där...haha, men det liknar en gokart bana..
Inte tillräckligt van i mitt mc-åkande ännu för att våga mig på knät. Men det finns heltklart knäskraps kurvor på den vägen. Om man hinner innan det kastas upp inne i hjälmen :yoparty

Från Järna börjar det med några fina kurvor, som man får värma lite, sen en transportsträcka innan det börjar svänga ordentligt. Inte som "bulten", men det svänger en hel del i alla fall. Borta vid badplatsen så är det riktiga schyssta "S" kurvor...
Jo dom kurvorna där precis innan badplatsen var riktigt skojjiga, kittlar dödskönt i kistan.

När jag var vid Tungelsta sist kom polisen till Rosenhill, antagligen hade någon boende vid vid 257´an ringt och klaga, för det väldigt fort där den em/kvällen.
Men, det har ju alltid varit så...
Jag blir nog tvungen att vara pinsam nu, fast jag är ju ganska nybliven stockholms hojåkare, utan mcpolare här uppe :gråta. Men var ligger bulten och rosenhill som man läser om här på SH lite titt som tätt. Lyckas aldrig läsa mellan raderna för att få någon hint om vart det ligger.

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
ingen direkt körbar

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
R6 -05
Jag blir nog tvungen att vara pinsam nu, fast jag är ju ganska nybliven stockholms hojåkare, utan mcpolare här uppe :gråta. Men var ligger bulten och rosenhill som man läser om här på SH lite titt som tätt. Lyckas aldrig läsa mellan raderna för att få någon hint om vart det ligger.[/QUOTE]

"Bulten" ligger mellan Rosenhill och Tungelsta.
Kommer du ifrån Södertälje hållet, alltså väg 225 mot Nynäshamn, man kör
bl a förbi fängelset Hall utanför Södertälje.
Man ska komma fram till ett litet samhälle som heter Vårsta, i en rondel där kör man snett höger/rakt fram, fortsätter på väg 225 mot Nynäshamn. Några minuter senare kommer du fram till Rosenhill, ett fik som ligger vid en obemannad OK/Q8 mack. Det står även en skylt som är svår att missa.
Där svänger du in, fortsätter på den vägen som heter 257, kör några km sen svänger den väsnter igen in på "bulten".
Väg 257 heter, går mot Tungelsta.
Kika på eniro om min beskrivning är otydlig! Vägnumren stämmer!!!

Jag blir nog tvungen att vara pinsam nu, fast jag är ju ganska nybliven stockholms hojåkare, utan mcpolare här uppe :gråta. Men var ligger bulten och rosenhill som man läser om här på SH lite titt som tätt. Lyckas aldrig läsa mellan raderna för att få någon hint om vart det ligger.[/QUOTE]

"Kiddie" hade ju gjort en fin länk till platsen :tummenupp
...såg det efter jag skrev min...

"Kiddie" hade ju gjort en fin länk till platsen :tummenupp
...såg det efter jag skrev min...

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...