Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

IronMike

Guest
Måste bara skriva av mig...kom nyss hem från mitt livs roligaste stund. Åkte från stan vid 01-tiden med en SL55 amg, ensam, nercabbat :tummenupp .. närmade mig en hoj... Åkte upp bredvid strax efter henriksdal, varpå jag ser att det är en zx10r. "ajdå" -tänkte jag, nu kommer jag få smisk, "lika bra att avvakta"...varpå vid glider bredvid varann, i allt högre och högre hastighet :rolleyes:

När vi närmar oss rakan vid nacka forum (där ghostrider kör sin turbo-hoj..), ligger vi jämnsides i ca 200, vi kollar på varann och nickar - FULL gas .. glider jämt ett par meter, sedan börjar jag glida ifrån, sakta men säkert, men ju fortare det går, desto snabbare försvinner han i backspegeln - till min förvånad. Iofs är mercan bänkad till 560 hk, med annan programvara, utan kattar, filter och lite annat. Men ändå :fatta! ... trodde jag skulle få smisk, vet inte om jag ska skratta eller gråta, hojintresserad som man är.

Vidare fortsatte busandet på 222an. Vi kom upp jämsides en gång till, men sedan försökte han få ner hastigheten till lite lägre för att kunna rycka ifrån,. Fick väl lite smisk, men var mkt snart ifatt, och förbi igen, sedan höll jag stumt efter orminge avfarten, och tyckte det var dags att släppa av på gasen då mätarnålen passerat 330 km/h.

Så. För er som tror ni är "king of the roads" med hoj, tänk efter ibland, spec i samband med 500 hk+ bilar på motorvägen ;)

Srax innan hojjen svängde av, då vi låg sida vid sida, får jag fingret, vart besviken för en stund, "va ju säkert kul för båda ändå" -tykte jag, men direkt efter fingret, släppte han styret me båda händerna å gav mig två tummar upp :hihi

Om du mystiska snubbe i helsvart på helsvart kawa finns här, så vill jag ändå tacka för en skoj stund.

:tummenupp

Och ni moraltanter (ofta med touring hoj å goretex-ställ)... skaffa nåt att busa med ni också. Låt oss som gillar att ha kul, ha kul ifred :7peta

Last edited:

Mc-Kille-25

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
VFR 750 från 1989
cooolt kan jag ju inget mer än säga, MEN det är väl inte rätt att jfr en orginal mc (utgår från att det var det), emot en vråltrimmad merca, eller???
Jfr med en Turbo zx10r då, så hade den säkert dragit din bil, men visst, bilar går rätt fort de också, och om det var nu i natt, så var han kanske lite rädd och inte köra max, va vet ja=)
Skulle kul sett iaf.
Ha de bäst

Last edited by a moderator:

IronMike

Guest
Mc-Kille-25 skrev:
cooolt kan jag ju inget mer än säga, MEN det är väl inte rätt att jfr en orginal mc (utgår från att det var det), emot en vråltrimmad merca, eller???
Jfr med en Turbo zx10r då, så hade den säkert dragit din bil, men visst, bilar går rätt fort de också, och om det var nu i natt, så var han kanske lite rädd och inte köra max, va vet ja=)
Skulle kul sett iaf.
Ha de bäst
Den är inte så vråltrimmad, org strax över 500 hk. Det ger ju mer på en hoj procentuellt att bara byta till helsystem =) .. japp, va natt, å bara vi på vägen, kändes ganska riskfritt men jag tror ändå han gav allt han kunde. Återstår att se om han hänger här å kan ge en kommentar :)

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
:Bugar har du bilder på kawa dödaren?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
så det var ni som drog förbi fullt efter skurubron? :D Ni hördes lång väg, jag var ute vid preem med en polare precis vid avfarten mot björknäs och snackade lite :rolleyes:

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
IronMike skrev:
Måste bara skriva av mig...kom nyss hem från mitt livs roligaste stund. Åkte från stan vid 01-tiden med en SL55 amg, ensam, nercabbat :tummenupp .. närmade mig en hoj...
Och ni moraltanter (ofta med touring hoj å goretex-ställ)... skaffa nåt att busa med ni också. Låt oss som gillar att ha kul, ha kul ifred :7peta

Ooooh va mycke pengar du måste ha....
Jeesuus...

IronMike

Guest
crackmac skrev:
så det var ni som drog förbi fullt efter skurubron? :D Ni hördes lång väg, jag var ute vid preem med en polare precis vid avfarten mot björknäs och snackade lite :rolleyes:
:tungan .. hehe kan de nog varit, eller snarare lär ha varit. Såg ni blåljuset strax efteråt? Precis efter att jag vänt i Gustavsberg, så mötte jag två polisbillar med helljus som båda blinkade på mig...tror en taxi ringde snuten när vi blåste om han på varsinn sida. Nåja - småvägar hem sista biten e alltid skoj =)

IronMike

Guest
TRON skrev:
Ooooh va mycke pengar du måste ha....
Jeesuus...
Äsch vadå .. vilken knegare som helst kan köpa vad han vill. Låga räntor nu, prioritera bort supandet å andra onödiga utgifter, så har ni råd med fan vilket åk ni vill...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men om vi snackar i adrenalin per krona så tror jag nästan att kawan vinner. Det går ett par ZX10R på en SL55 AMG om man kollar på nypriserna... :tomten

IronMike

Guest
Esquire skrev:
Men om vi snackar i adrenalin per krona så tror jag nästan att kawan vinner. Det går ett par ZX10R på en SL55 AMG om man kollar på nypriserna... :tomten
Det tror jag också, kawa zx10r verkar vara bland det hetaste på marknaden just nu.. Och den är väl åtminstone 3-4 sek snabbare 0-200, men över 200 sacka den rätt hårt - som många andra hojjar gör. Kan tilläggas att "rejset" var lite till min fördel, hur ofta får man chans att tävla mot en hoj från 200 jämn fart och uppåt? =)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Esquire skrev:

Preciiis - en trimmad specialbil man inte köper på närmaste firma jämfört med en standard hoj som en vanlig dödlig skulle kunna tänkas ha råd med...

Bil kan alla köra - tom min morsa :tungan

IronMike

Guest
UltraMarine skrev:
Preciiis - en trimmad specialbil man inte köper på närmaste firma jämfört med en standard hoj som en vanlig dödlig skulle kunna tänkas ha råd med...

Bil kan alla köra - tom min morsa :tungan
Va mest kul grej .. första bil-mot-båge rejset, och vinst. Kom hem full av adrenalin, men såklart jag hade fåt fet-pisk om vi startat från noll :rolleyes:

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
IronMike skrev:
Äsch vadå .. vilken knegare som helst kan köpa vad han vill. Låga räntor nu, prioritera bort supandet å andra onödiga utgifter, så har ni råd med fan vilket åk ni vill...

Hmm gör just det och det skulle ändå inte räcka till en AMG och en Mille...
sen är det väl inge billigt boende ute åt det hållet heller...

Önskar att jag oxå kunde snyta pengar ur näsan.
Man skulle valt byggsvängen istället...

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
HUMM.. Detta är det fränaste jag har hört om sedan jag såg Supramannen dra en Retta både från stillstående och med rullstart..

IronMike

Guest
Street skrev:
HUMM.. Detta är det fränaste jag har hört om sedan jag såg Supramannen dra en Retta både från stillstående och med rullstart..
Men vafan va alla ska köra ironi,. De va en kul grej, hade ni låtit bli att gasa? Hur många gånger i sitt liv får man chansen att ha motorvägen för sig själv med en värdig combatant och fri lejd i farter över 300..

När t ex kay postat trådar om hur han förnedrat ferraris ere helt lugnt. Varför kan de inte va lika intressant fast tvärtom ? Ok, visserligen sporthoj-forum, men wtf, höga farter är alltid kul =)

Last edited:

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Inte fel med en ball bil, då kan man ha kul året runt synd bara att roliga bilar är så dyra om man jämför med hoj.

Btw din historia gillar jag skarpt :)

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
yamaha R1 -08
verkligen grym merca brukar inte dom va strypta ti 250 eller nåt..hmm du skulle je oxå dra en hayabusa eller zx12r i dom farterna :va :)

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Jag vill definitivt inte räkna mig som en moralpredikant. Jag har ett läderställ och har kört sporthoj i många år. Jag har nu en R1200GS och med den kör jag ifrån många sporthojar. Men när jag läser artikeln förundras jag över att vi inte har fler dödade mc-förare per år än vi faktiskt har. Du skriver själv att ni körde om en taxi, ni hade INTE en motorväg för er själva.

Fortsätter du och andra i den stil du har slagit in på och vi får vi snart ett förbud för sporthojar och sportbilar.

Det finns många smilies som passar för tråden och racet:
:kocko :huvet :fatta! :crash :tummenner :finger :kulspruta :machinegu

KjellF

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...