Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
IronMike skrev:
Äsch vadå .. vilken knegare som helst kan köpa vad han vill. Låga räntor nu, prioritera bort supandet å andra onödiga utgifter, så har ni råd med fan vilket åk ni vill...
fel fel.. ett lån på över 1 mille ska betalas oxå..

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Och allt detta moralsnack varje gång.... Suck

Det e kul med höga farter, inte alltid som man kan köra på bana.
Sent på natten och "inga" bilar e ju inte hela världen.

Tycker det va kul och läsa om racet och hade gärna varit föraren av AMG´n och då inte pga att det e just den utan att man drar en hoj.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Härligt att läsa, har ännu inte blivit förnedrad av en bil när man sitter på hojen men å andra sidan startar man nästan alltid från 0. Snabba bilar är alltid ett aber att haka på när farten är hög.

Gjorde en liknande grej när jag passerade en BMW 540 igår, också start för omkörning kring 180 och visst passerar man snabbt, men inte lika snabbt som man skulle vilja...

Mille äger :tummenupp

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Det är VRID som behövs när det går fort, och det finns det i trimmade bilar!!

jag har däremot fått däng av en volvo 745 (!) både från stillastående start o när vi låg jämte varan i ca 100km/h.. jag körde min fireblade med lite väss på.. den går inte alls dåligt, men det kändes lite B!!

iof gör volvon 9,92 på strippen.. men det käns fel!!

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
kjellf skrev:
Jag vill definitivt inte räkna mig som en moralpredikant. Jag har ett läderställ och har kört sporthoj i många år. Jag har nu en R1200GS och med den kör jag ifrån många sporthojar. Men när jag läser artikeln förundras jag över att vi inte har fler dödade mc-förare per år än vi faktiskt har. Du skriver själv att ni körde om en taxi, ni hade INTE en motorväg för er själva.

Fortsätter du och andra i den stil du har slagit in på och vi får vi snart ett förbud för sporthojar och sportbilar.

Det finns många smilies som passar för tråden och racet:
:kocko :huvet :fatta! :crash :tummenner :finger :kulspruta :machinegu

KjellF
Suck ! ni är så förutsägbara. :(

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
SL55 AMG = respekt!
(inte bara för vad jag läst här, utan för att den är vad den är)

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
HenRRik skrev:
Det är VRID som behövs när det går fort, och det finns det i trimmade bilar!!...
Nej. Det är EFFEKT som behövs. Vridmoment (dvs det du kallar för "vrid") är en statisk enhet. Statiskt = stillastående. Dvs i begreppet "vridmoment" finns ingen hastighet involverad och därmed ingen effekt.
Effekt = vridmoment multiplicerat med varvtal (dvs hastighet). Det behövs alltså effekt för att åka fort.
Trodde vi hade redit ut det i alla trådar i ämnet vid det här laget. :) :7peta

Ur den första Aftonbladetartikeln:
"Män kör för fort. Utan bälte. Och onyktra." Enligt tidningen ett citat från Karin Svensson Smith (mp).
Va?
Ja, jag kör för fort ibland. Men jag kör tamejfaan inte utan bälte eller onykter. Dumma jä*la gumma som drar alla över en kam.

Ang att racea bil/knarr:
Ett race i 200-330 km/h är rimligen skitkul men att på varsin sida köra om en taxi i minst 200 km/h är rätt puckat. IQ fiskmås?
Och att dessutom kalla det för tom väg trots att man skrivit att man kört om en taxi är väl ändå ett självmål som ger oss andra ett litet extra leende. :)

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det är grymt kul med såna här stories.. det är sånt man bara vill vara med om. Jag åker gärna på pisk från en sådan bil!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
fan va alla hackar...

Fett, grymt att ha en sån bil, detta är ju riktiga grejer och ingen jävla raggarsupra eller sånt skit :jäs

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Ta ett kneg på en bilfirma så har man alltid illgång till balla bilar! :)
Körde ifrån 2 st hojjar med en Golf för 2 veckor sen... Bla en Hornet 600. Ingen värstinghoj men ändå förnedrande för polarna! Sträckan innefattade allt från motorväg till mindre kurvig landsväg.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Äh bilar är ingen sport.

Jag körde ifrån en R1 och en Zxr636 (eller vad dom heter) på krokvägarna med min 625cc posör-motard förra veckan.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Är det bara en taxi på vägen så är man fan ensam. Han körde säkert i mittenfilen också. Jag vill också ha en SL55 AMG, är nog en av de 5 vackraste bilarna nånsin. Coolt :) Har du 560hk på bakhjulen?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
smacker skrev:
Ta ett kneg på en bilfirma så har man alltid illgång till balla bilar! :)
Körde ifrån 2 st hojjar med en Golf för 2 veckor sen... Bla en Hornet 600. Ingen värstinghoj men ändå förnedrande för polarna! Sträckan innefattade allt från motorväg till mindre kurvig landsväg.

Igår var det en SAAB 95 AERO(eller likande) som bjöd upp vid race vid ett rödljus.
Jag var inte så intresserad av ett race just då så jag lekte lite och låg jämsides en ganska så lång sträcka med halvgas...

Han blev säkert skitnöjd och trodde att hans AERO drog jämt med en ZX-9R NINJA, visst det gjorde den också för jag gav bara 50%....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept