Kvällens stora händelse - SH Poker eller "Vuxna män gör saker tillsammans"

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
:hej

fick mig ett gott skratt när jag läste på Svenska Spel om turneringen:

PRIVAT TURNERING
Texas Holdem No Limit
100-10 Lösenordskrav
Utfrysningsturnering

det sista där... visst, det är sant men ordvalet... helt i Sporthoj.com-anda visserligen :näsblod :D

Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag är redo, värmer upp nu. Fan vad lätt det är att plussa på Omahan.
Bara ett par hundra, men alltid nått :)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
6 min kvar på registreringen. Nån som saknar lösenord?

Jag är redo, värmer upp nu. Fan vad lätt det är att plussa på Omahan.
Bara ett par hundra, men alltid nått :)

Lätt? Haha, fan det där är ju helt sjukt. Testade för första gången nyss och det märktes... lite ovant att sätta folk på händer med alla kort som är ute :gnissla

Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Lätt? Haha, fan det där är ju helt sjukt. Testade för första gången nyss och det märktes... lite ovant att sätta folk på händer med alla kort som är ute :gnissla

Ja jag sitter och tightgrindar två bord 2,5/5 Pot Limit Omaha nu i en timme och har plussat +850 kr. Folk är rätt risiga Omahaspelare

Alrighty boys. Good luck, cya at the final table :yoparty

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sådär, spelat för andra gången på Svenska Spel nu, och cashat in 172 kr så turneringen lirar jag gratis :)

(satte in 200 kr, lirade en halvtimme när jag reggat mig i förra veckan, och så 15-20 minuter (1/2 SEK) med härligt flyt (läs: bra kort på hand) nyss)

Men måste nog återigen säga att svenska spels klient (och hemsida) är ingen hit i mina ögon.

Uppskattar däremot deras möjlighet att man kan få extra tid genom att klicka på sin avatar (istället för att låta samtliga få "lång" tid på sig direkt/jämt) samt att det noteras vilka kort man slänger, händer ju ibland vid rivern att man glömt bort vilka kort man slängde pre-flop)

*EDIT*

Finns det möjlighet att som aktivt spelare i turneringen kunna se dom andra borden (i turneringen)? :)

p.s GL HF!

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Eh jag missade det tydligen. Kom in 5 minuter sent. Hur gör jag ens för att joina en pokerturnering?

Vad kan maxvinsten bli?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Eh jag missade det tydligen. Kom in 5 minuter sent. Hur gör jag ens för att joina en pokerturnering?

Vad kan maxvinsten bli?

Du får vara med när vi kör i Januari!

Vinsten beror på antalet spelare och där finns ingen begränsning. 100kr går ju direkt in i potten och den där tian går till Anders Borg och de där små fotbollstjejerna som du vill göra sysslösa... :tungan

Vinnaren brukar få ca 40% av den totala potten och tvåan typ 25% och så vidare... Är man under 25 personer får fyra spelare pengar, är man över 25 får fem spelare pengar o.s.v.

Idag blev vi inte så många, 18 spelare * 100 kr = 1800kr ger:
1. 864
2. 432
3. 288
4. 216

Inte live (tror jag?) men du kan se hur du ligger till stackmässigt om du går ut till lobbyn.

Jodå, det går finfint att titta på de andra borden. Gör som Werzion beskrev som är nästan det jag skrev tidigare idag :)

Man kan sitta å titta på och chatta med dem vid andra bordet!

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Man måste registrera sig och betala 100+10 minst 3 minuter innan turneringen börjar,

Vad kan maxvinsten bli?

I denna turneringen blir det:

864 SEK till ettan
432 SEK till tvåan
288 SEK till trean
216 SEK till fyran

Totalt 18 spelare (vid två bord) (1800 SEK totalt i potten)

Dark_Messenger

Guest
Chipleader. NU stoppar vi o delar priser! :D

Du får vara med när vi kör i Januari!

Vinsten beror på antalet spelare och där finns ingen begränsning. 100kr går ju direkt in i potten och den där tian går till Anders Borg och de där små fotbollstjejerna som du vill göra sysslösa... :tungan

Vinnaren brukar få ca 40% av den totala potten och tvåan typ 25% och så vidare... Är man under 25 personer får fyra spelare pengar, är man över 25 får fem spelare pengar o.s.v.

Idag blev vi inte så många, 18 spelare * 100 kr = 1800kr ger:
1. 864
2. 432
3. 288
4. 216

Jodå, det går finfint att titta på de andra borden. Gör som Werzion beskrev som är nästan det jag skrev tidigare idag :)

Man kan sitta å titta på och chatta med dem vid andra bordet!

Vart är du korvis?

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...