anja skrev:2501942Detdär är inte snyggt asså.
Lite pizzapanel på det, så är det ju klappat och klart

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kymi skrev:2502173Synd bara att du kommer å damma ner hela lägenheten,Ytongblocken är ju lite porösa å dammiga av sig![]()
KGK skrev:2502252Då funkar inte middag hemma hos mig
ja det dammar, för att inte tala om när väggen drog i backen
jag fixade det innan jag flyttade in
Blanco skrev:2502864Den kan vara bärande, i.o.m.att det är blåsten, men den ser lite väl tunn ut för att vara bärande...... Kolla med föreningen först... Jag tycker att sträckan från där du tagit fotot till den andra väggen är lite väl långt, sen i sidorna så är väggen kanske inmurad i den andra, så att stenen ligger om lott, antagligen så är det betong som väggen går imot.... Men annars så är det som sagts tidigare som gäller... Men varför du skulle spara något av väggen förstår jag inte... Om det inte går någon viktig ledning av nåt slag, förstås... Angående nivåskilnaden så skulle jag beställa en trälist som är fasad, från ett finsnickeri, som är lika bred som öppningen, som täcker revan i golvet... Sen blir det till att måla hela taket...
Då är den inte bärande...anja skrev:2502882Väggen är ca 7 cm tjock och låter helt annorlunda än väggen in till grannen. Det är nog den väggen som är bärande.
tobbeviking skrev:2502241Om väggen är av blåsten ( gammal lättbetong ) så lär det bli ett schysst chanstagande om överbiten hänger kvar i taket utan support.
Väggen är ju isf en murad mellanvägg och inte vidare hårt fäst i överkan. Iaf inte så hårt fäst att den är tänkt att hänga i taket.
Men det är ju en del i spänningen med att riva en vägg.
Jag skulle gissa på att du behöver lägga en regel under den sparade väggdelen och två stolpar stående för att supporta väggen. Men jag är bara elektriker så det överlåter jag till en snickare/murare att svara på.
Att elen sedan ska tas om hand av en elektriker ser jag som självklart.
//Tobbe
anja skrev:2502421Middag funkar nog ändå. Trots valv.
Om du gjort det en gång tidigare så kanske du kan göra det en gång till. Fast utan valv.![]()
Stefan skrev:2503914jag har inte läst hela tråden men kan man inte borra?
blizzer skrev:2507260så hur går det med väggen? fram med bild den borde vara borta nu ju
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning