Kvällskörning 11:e maj på Mantorp Park

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Förlåt för att man är lite ny i världen, men behöver man någon särskild form av licens eller är det bara komma dit och hosta upp en röding och försöka hålla sig vid liv? Ja vet att när man kör bil på bana så behöver man köpa en PR licens om man inte har en riktig en. Gäller samma sak för hoj?

Det beror på, har du reggad o försäkrad mc kan du köra i gatgruppen utan licens, de andra grupperna måste man ha licens för att få köra i.

Välkommen!
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Vilket väder, redan nu 28 grader i solen (inte luft temp) !!!!! Galet!!!
Kommer finnas värme och fäste så att det blir över ikväll.

/Nitrous
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Missar jag första så blir det ju bara 2 pass! :gnissla hmm får fundera.

Vilket betyder att jag har ett pass innan du kör = jag kör ifrån dig när du kommer :D


Till alla som ska köra;

Anmälan/inskrivning görs hos mig (troligen vid box 1 eller 2) och då talar jag om när jag har förarmötet med. Glöm inte ta med kontanter!

Sol och över 22 grader hos mig i Mantorp nu :tummenupp

/L
 
Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fyfan va kul!

Såg att de va körning kl vid lunch idag, med lite omprioritering i jobbet å byte till org slipon (skinställ på, i solen!) med 3 timmar till incheckning så kom jag ner till Mantorp i tid.

Å fan va kul de var! :D Knät fick smaka asfalt för första gången också :)

Tack alla som hjälpte till med allt från spårval till kjedjesträckning!

Fler sånna här kvällar ser jag fram emot

PS: Fanns nån fotograf i buskarna??
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fyfan va kul!

Såg att de va körning kl vid lunch idag, med lite omprioritering i jobbet å byte till org slipon (skinställ på, i solen!) med 3 timmar till incheckning så kom jag ner till Mantorp i tid.

Å fan va kul de var! :D Knät fick smaka asfalt för första gången också :)

Tack alla som hjälpte till med allt från spårval till kjedjesträckning!

Fler sånna här kvällar ser jag fram emot

PS: Fanns nån fotograf i buskarna??


Kul, det blev så mycket körning att kroppen nästan sa ifrån! Och varmt var det :)

Nästa kvällskörning blir enligt planeringen 22 Juni, kl 17-20. Kommer info här på SH när det närmar sig.

Men, om någon är sugen nu på mer körning så kan vi rekomendera Suzuki Dunlop Days 1 Juni på Mantorp Park.
Heldag med körning mellan kl 10-17 för endast 600:- , inkl lunch!!!! Galet!!

Mer info och bokning på http://shop.actionpics.se

Man är välkommen oavsett mc märke eller däck.

/Nitrous
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Det var riktigt kul, perfekt väder och lagom med åkare :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Klockren dag på banan! Tack alla speciellt arrangörerna. Första bandagen (kvällen) för i år avklarad.

Nästa grej att se fram emot är Isle Of Man resan som jag och några polare drar iväg på med hojarna. Bara 12 dagar kvar tills vi drar :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tack för en trevlig kväll! Det började blåsa hårda vindar 20:20 ungefär och det såg ut att kunna bli regn, men än så länge har det inte regnat ;)

varmt, skönt & mycket körning

www.mantorp-racing.se är uppdaterat med alla kommande datum, blir det förändringar uppdateras både hemsida och här på SH

//Håkan - nöjd träningsledare, trots 39 i feber när jag kom hem igår :yoparty
 

nerus

Medlem
Gick med
15 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2008, Suzuki B-king
Kul, det blev så mycket körning att kroppen nästan sa ifrån! Och varmt var det :)

Nästa kvällskörning blir enligt planeringen 22 Juni, kl 17-20. Kommer info här på SH när det närmar sig.

Men, om någon är sugen nu på mer körning så kan vi rekomendera Suzuki Dunlop Days 1 Juni på Mantorp Park.
Heldag med körning mellan kl 10-17 för endast 600:- , inkl lunch!!!! Galet!!

Mer info och bokning på http://shop.actionpics.se

Man är välkommen oavsett mc märke eller däck.

/Nitrous


Aldrig varit på bana innan, men har pratat en hel del om det i min umgängeskrets. Är man tillåten på Suzuki Dunlop Days utan licens eller erfarenhet?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Aldrig varit på bana innan, men har pratat en hel del om det i min umgängeskrets. Är man tillåten på Suzuki Dunlop Days utan licens eller erfarenhet?

Det skulle jag nog kunna gissa mig till, läs mer här
http://shop.actionpics.se/sv/trackday/suzuki-dunlop-days/mantorp-park-1-juni.html

Det är alltså enbart registrerade/påställda MC och körkort som gäller (licens eller inte spelar ingen som helst roll)

De kommer ha många bra instruktörer på plats, så kom o kör
 

Reb

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha R1 2001
Skit kul kväll! Tack till arrangörerna:Bugar
Första åket på Mantorp och första gången på bana med sport hoj och va bara nära att gå åt helvete en gång :yoparty

//Reb (note to self, bromsa inte för sent i slutet av strippen:D)
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Tackar också för en fin kväll med kul åkning! :)

Skit kul kväll! Tack till arrangörerna:Bugar
Första åket på Mantorp och första gången på bana med sport hoj och va bara nära att gå åt helvete en gång :yoparty

//Reb (note to self, bromsa inte för sent i slutet av strippen:D)

Finns på film! ;)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Aldrig varit på bana innan, men har pratat en hel del om det i min umgängeskrets. Är man tillåten på Suzuki Dunlop Days utan licens eller erfarenhet?

Japp, som håkan redan svarat så är registrerad mc och därmed såklart körkort ett grundkrav, endast registrerade och försäkrade mc godkänns av Suzuki & Dunlop.
Race/krasch kåpor är OK men regskylt ska då vara monterad och väl synlig så inga tveksamheter förekommer.

Ingen erfarenhet behövs, det kommer att vara grupperna Lugn, Medel och Snabb.
Instruktörer i alla grupper som kan ta hand om nybörjare eller så väl erfarna förare.

Just Suzuki Dunlop dagarna är extremt billiga eftersom Suzuki & Dunlop gör detta som en marknadsaktivitet för just Dig som mc förare. Det är långt under vad kostnaden egentligen behöver vara, dom förlorar alltså pengar på detta men i förlängningen kanske dom vinner Dig som kund på däck eller en ny Suzuki hoj :)

Bara att anmäla sig på http://shop.actionpics.se

Eller till Actionpics övriga dagar som finns publicerade www.actionpics.se
 

nerus

Medlem
Gick med
15 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2008, Suzuki B-king
Japp, som håkan redan svarat så är registrerad mc och därmed såklart körkort ett grundkrav, endast registrerade och försäkrade mc godkänns av Suzuki & Dunlop.
Race/krasch kåpor är OK men regskylt ska då vara monterad och väl synlig så inga tveksamheter förekommer.

Ingen erfarenhet behövs, det kommer att vara grupperna Lugn, Medel och Snabb.
Instruktörer i alla grupper som kan ta hand om nybörjare eller så väl erfarna förare.

Just Suzuki Dunlop dagarna är extremt billiga eftersom Suzuki & Dunlop gör detta som en marknadsaktivitet för just Dig som mc förare. Det är långt under vad kostnaden egentligen behöver vara, dom förlorar alltså pengar på detta men i förlängningen kanske dom vinner Dig som kund på däck eller en ny Suzuki hoj :)

Bara att anmäla sig på http://shop.actionpics.se

Eller till Actionpics övriga dagar som finns publicerade www.actionpics.se

Ja, detta ska jag göra allt jag kan för att komma med på! Samt se till att lite kompisar hänger med! Hur är det med försäkring, tar man det med sitt försäkringsbolag eller kan man köpa det där eller något liknande?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ja, detta ska jag göra allt jag kan för att komma med på! Samt se till att lite kompisar hänger med! Hur är det med försäkring, tar man det med sitt försäkringsbolag eller kan man köpa det där eller något liknande?

Fordonsförsäkring kan man inte ha flera, det är alltid sitt eget f-bolag som svarar för och inget man kan tillfälligt köpa eller ändra.
Det är inte en utbildningsdag så troligen ser de flesta försäkringsbolag detta som en vanlig bankörning då försäkringar inte gäller.
Men Suzuki / Dunlop har bestämt att dom endast godkänner registrerade mc som är försäkrade oavsett.
Personlig olycksfallsförsäkring kan du oftast teckna via samma bolag som du har hemförsäkring, kolla med dom. Det är en billig försäkring just om man kör omkull och skadar sig själv på nåt sätt.

/Nitrous
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top