Kvällskörning i Anderstorp 24/4

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Dags att damma av skinnstället och hojen och ta sig till Anderstorp! Mellan 17 och 20 kör vi kvällskörning med en gatgrupp och en licensgrupp, 500 kr, endast drop in. Mycket bantid utlovas!

//Humlan, Skalman och Mammut

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag kommer och blir omblåst av allt och alla... :D

Ja det får vi hoppas hahaha, om du kör om mig med din 600 på anderstorp kommer jag ställa hojen för evigt och aldrig med köra en meter på bana igen... :glömdet

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Skulle det vara möjligt att ändra tillbaka till en grupp istället? Lite långt o åka 40 mil för knappt en timmes körning.. När ni körde en grupp hela kvällen var det skitkul! Blev fler mil på hojen än en hel bandag:) hela bandagar går ju inte o åka på längre, blir oförsvarbart dyrt:(

Är det dom privata ägarna som måste få in så mycket cash på alla körningar? I motocrossens värld räcker det ju att man är medlem i klubben för att få köra. Kostar 300 kr om året och då får man träna 4 gånger i veckan året runt i princip. Blir ca 150 träningstillfällen:)) underhållet på en crossbana är ju inte heller så billigt, banan ska slätas o fixas till en gång i veckan och det tar flera timmar och bränsle och delar till lastaren kostar mycket pengar. En RR bana behöver inte underhåll på samma vis och ändå är det så dyrt o köra.
Men får man köra så mycket man vill på 3 timmar så blir det ändå ett rejält träningspass utav det och då är det värt en 500 hundring tycker jag.

Last edited:

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kan ni ändra tillbaka till en grupp istället? Lite långt o åka 40 mil för knappt en timmes körning.. När ni körde en grupp hela kvällen var det skitkul! Blev fler mil på hojen än en hel bandag:) hela bandagar går ju inte o åka på längre, blir oförsvarbart dyrt:(

Med 2 grupper blir det 1,5 timmars körning, inte en knapp timme.
Blir det få deltagare kör vi öppen depå, men det vet vi ju inte i förväg.

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Någon i närheten som har möjlighet att ge en väderrapport efter 12 snåret så man vet om man ska åka iväg.
Humlan kanske kan ge en uppdate efter lunch? Vill inte köra mer regn nu

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Uppdaterad mitt förra inlägg lite. Jo i teorin ska det ju bli 1,5 timme. Men för det mesta bli väl 45 min.. Blir ju alltid tidsödande crasher så passen brukar ju inte bli mer än en 15-20 min.
Anderstorp är ju så bred o fin så stora fartskillnader är ju inga större problem. Ska man sätta personbästa som licensare så tror jag inte man åker på en kvällsträning efter jobbet o satsa på det...

Dennis_

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Nästa säsong blir det en
Någon i närheten som har möjlighet att ge en väderrapport efter 12 snåret så man vet om man ska åka iväg.
Humlan kanske kan ge en uppdate efter lunch? Vill inte köra mer regn nu

Jag kan ge en liten uppdatering efter 12 slaget då jag bor i Anderstorp :)

Edit: Nyss regnade det lite för första gången idag, just nu ligger solen på så det ser ut som de kommer klarna upp om några timmar.. Hoppas på det bästa, jag återkommer!

Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Skulle gärna komma, men ni har lyckats lägga alla körningar på de veckor jag jobbar kväll:huvet

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Uppdaterad mitt förra inlägg lite. Jo i teorin ska det ju bli 1,5 timme. Men för det mesta bli väl 45 min.. Blir ju alltid tidsödande crasher så passen brukar ju inte bli mer än en 15-20 min.
Anderstorp är ju så bred o fin så stora fartskillnader är ju inga större problem. Ska man sätta personbästa som licensare så tror jag inte man åker på en kvällsträning efter jobbet o satsa på det...

Då har du haft otur och varit här när det varit extremt många krascher, vi brukar inte ha så många per tillfälle.
Av 12 tillfällen förra året hade vi öppen depå 7 gånger. Då flaggar vi endast av för avåkningar.

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Kan man få en väderrapport av nån i närheten?

Dennis_

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Nästa säsong blir det en
Vädret här är helt ok sist jag kollade, regnade lite imorse men tror det har torkat upp, uppdaterar om 20 minuter igen!

Dennis_

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Nästa säsong blir det en
Vädret är okej, solen skiner och det har torkat upp på asfalten. Dock så är det lite mörkt på vissar delar av himlen.. :)

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tack för en riktigt grym kvällskörning. Öppen depå is the shit!!

Kul för Kurt-Olsson att han fick vara med och LECA också :D

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Ja jag tackar även jag för en grym kväll, även fast hojen fick syna asfalten ut mot start och målrakan med en lite lowside, så var det grymt trevligt. Och personalen höll ju topp klass måste jag säga, hjälpte mig med att fixa iordning min hoj så ja kunde köra hem utan problem! Som tur är så hände nästan inget på hojen.

Tackar ännu en gång! Hoppas nån var där och fotade lite :)

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Ja jag tackar även jag för en grym kväll, även fast hojen fick syna asfalten ut mot start och målrakan med en lite lowside, så var det grymt trevligt. Och personalen höll ju topp klass måste jag säga, hjälpte mig med att fixa iordning min hoj så ja kunde köra hem utan problem! Som tur är så hände nästan inget på hojen.

Tackar ännu en gång! Hoppas nån var där och fotade lite :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC