kvalité på styrdämpare

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Superbike Roger skrev:
Billig skit går tungt när det är kallt och för lätt när det är varmt....

Det gjorde Öhlinaren på min gamla R1:a också. Man fick justera ett antal klick efter temperatur. Sen började den bli sliten och blev som glapp kring mittläget. På min nuvarande R1 -02 har jag en WP. Efter 1000 mil med den måsta jag säga att den känns bättre än Öhlinaren, fler steg och på nåt sätt känns det som att man inte behöver justera lika ofta. Halva priset mot Öhlins, gastryck mot oljan och renoverbar.

anol

MBGIRL bild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
r1
Dea skrev:
Det gjorde Öhlinaren på min gamla R1:a också. Man fick justera ett antal klick efter temperatur. Sen började den bli sliten och blev som glapp kring mittläget. På min nuvarande R1 -02 har jag en WP. Efter 1000 mil med den måsta jag säga att den känns bättre än Öhlinaren, fler steg och på nåt sätt känns det som att man inte behöver justera lika ofta. Halva priset mot Öhlins, gastryck mot oljan och renoverbar.

Jag har oxå glapp kring mittläget, ca 5mm.
Hur gjorde du med den? renoverade?

Har försökt dela på den för att kolla om någon packning är dålig men får inte itu den.

Antar att man måste ta av länkhuvudet längst ut på stången så man kan dra igenom den och på så sätt sära på alla delar ?

Tyvärr sitter länkhuudet som berget och jag kan inte dela den, vill inte värma på den innan jag vet att jag är på rätt väg, någon som gjort detta??

Petteri

R1000 kanske nästa år då
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
R1 RR (såld)
LSL styrdämpare är bara en leksak om man jämför mot tex öhlins,hyperpro m,m.
Jag har haft LSL har idag hyperpro och det är stor skillnad i kvalite och funktion.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Visst säljer de styrdämpare. Riktigt fina grejor också. Funderade starkt på en WP när jag köpte styrdämpare, men eftersom de bara var marginellt billigare än Öhlins så fick det bli en Öhlinare...heja Sverige!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag har i beställt en WP nu...

loggan (vit/orange) passar hojen bättre än öhlins blå-gula :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten