Kvinna får bidrag för hårspray och hetsätningsmat.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16119126.ab
"Myndigheter tvistar om handikappersättning för hårspray, rouge, concealer och puder
Den 35-åriga kvinnan ansökte och fick handikappersättning för att köpa smink och godis.
Bland annat beviljas hon pengar för att köpa 92 flaskor hårspray."

Nu måste jag ju söka bidrag för mitt tvångsmässiga behov av att köra motorcykel. Jag måste köra minst fem mil varje dag så det är barmark. Annars får jag svår ångest och orkar inte gå upp ur sängen förens det kommer ett ordentligt regnoväder.

Så jag behöver bidrag för att köpa en motorcykel, försäkring, servicear, skyddskläder och bensin. Dessutom måste jag få alla eventuella framtida fortkörningsböter avskrivna eftersom det även ingår i mitt tvångsbeteende att jag måste köra fortare än vag skyltningen anger.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Blir hon hög på hårspray eller?

Hårspray: "Kvinnan använder 8 st per månad, totalt 96 st per år"

Ska vi sponsra alla pundare som vill sniffa lim å grejer också?

Haunted

U'll never catch me alive!
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
Gixxer1000
Finns ju risk att hon känner sig krENGt annars, stackarn. :3freak

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hon må ju ha ett sjujävla knullrufs med den förbrukningen... 8 flarror i månaden, nytt rekord?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Handläggaren på Försäkringskassan borde avlivas med ett nackskott. Det där är rent jävla vansinne!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kunde dom inte lagt några kronor på att försöka ta bort åkommorna.

Borde bli billigare i längden.

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Hur i h-te kan man använda så mycket hårspray.
Har man såna här frissor då

imagesCAGDEIY3.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan det vara Stigs hälft? Frid i huset, kärringen spacklad och kalaset bekostat av skattebetalarna...

Naturligtvis skulle ansvarig handläggare på FK straffas för att på detta sätt förstärka kvinnans vanföreställningar. Ett hån mot alla som behöver och har svårt att få hjälp med prylar och behandling/träning. Så oerhört vekt att ge efter för ett tillkämpat tillstånd. Vem specialsyr en diagnos som den här?

Får hoppas Birgitta vinner det här, (utan att spekulera hur det kan förhålla sig i andra fall).

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag skulle gladeligen betala nån/några procent mer om jag var GARANTERAD att mina skattepengar gick till t ex vård eller skola.

Men så länge pengarna går raka vägen till olika former av idiotiska bidrag, typ detta, eller tandlösa reformer så vill man betala så lite som möjligt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle gladeligen betala nån/några procent mer om jag var GARANTERAD att mina skattepengar gick till t ex vård eller skola.

Om det är vad du vill att pengarna skall räcka till hade det räckt med några tiotals procentenheter färre än vad du betalar idag.

tommi

Guest
Handläggaren på Försäkringskassan borde avlivas med ett nackskott. Det där är rent jävla vansinne!

Det är snarare läkaren som skrev intyget som skulle skjutas,ungefär samtidigt som den här sorgliga fittan som lever på oss andra som betalar skatt :mad:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
"Nu måste jag ju söka bidrag för mitt tvångsmässiga behov av att köra motorcykel. Jag måste köra minst fem mil varje dag så det är barmark. Annars får jag svår ångest och orkar inte gå upp ur sängen förens det kommer ett ordentligt regnoväder.

Så jag behöver bidrag för att köpa en motorcykel, försäkring, servicear, skyddskläder och bensin. Dessutom måste jag få alla eventuella framtida fortkörningsböter avskrivna eftersom det även ingår i mitt tvångsbeteende att jag måste köra fortare än vag skyltningen anger."

...någonting säger mig att det kommer stanna vid det vanliga knyta-näven-i-fickan-gnällandet och inte att faktiskt aktivera sig och söka på vinst eller förlust. du är ju trots allt, en äkta sh-medlem :lol

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
För att ge en annan syn på det hela. OM det är så att de pengar hon får i ersättning faktiskt gör att hon kan fungera i samhället, jobba, betala skatt etc så är det en extremt BILLIG behandling. Det är också viktigt att påpeka att det inte är läkaren som har ordinerat detta. Läkaren har ställt en diagnos om tvångsbeteende, vilket är ganska vanligt idag när man insett hur vanligt det är med OCD ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Tvångssyndrom )

Ja, det är konstigt att man beviljar pengar för detta, därför har det blivit överklagat, 2 gånger. Det tycks ju även som att man faktiskt har sänkt ersättningen första gången. Hade detta rört sig om någon som fick bidrag för att dämpa sitt tvångsbehov av att köra hoj så hade det varit annat ljud i skällan! Så tänk efter innan ni uttalar er så slipper vi alla dessa KjÄtTing i pUnGen111!!! uttalanden som bara bidrar till en fördummande stämning.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
För att ge en annan syn på det hela. OM det är så att de pengar hon får i ersättning faktiskt gör att hon kan fungera i samhället, jobba, betala skatt etc så är det en extremt BILLIG behandling. Det är också viktigt att påpeka att det inte är läkaren som har ordinerat detta. Läkaren har ställt en diagnos om tvångsbeteende, vilket är ganska vanligt idag när man insett hur vanligt det är med OCD ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Tvångssyndrom )

Ja, det är konstigt att man beviljar pengar för detta, därför har det blivit överklagat, 2 gånger. Det tycks ju även som att man faktiskt har sänkt ersättningen första gången. Hade detta rört sig om någon som fick bidrag för att dämpa sitt tvångsbehov av att köra hoj så hade det varit annat ljud i skällan! Så tänk efter innan ni uttalar er så slipper vi alla dessa KjÄtTing i pUnGen111!!! uttalanden som bara bidrar till en fördummande stämning.

Vänta nu, läkaren ställer väl inte diagnosen. Läkaren misstänker diagnosen och skickar personen/ skriver en anmälan till någon inom psyksjukvården som sedan har rätten att ställa diagnosen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag som har bulimi kokar av ilska. Hetsätningsmat är fan inget man ger pengar till. Förr eller senare måste man söka hjälp.

Jag är dock under tillfrisknande nu men när det var som värst la jag ner 100 kr på godis varje dag. Det kostar pengar. Jag har inte haft en enda tanke på att söka bidrag för jag hetsåt och för mitt sockerberoende.
Det där fixar man i skallen. Inte genom bidrag.

Är det för dåligt vid den allmänna psykiatrin så kan hon väl få bidrag till privata psykologer istället.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Fy fan va trött man blir.. Skämskudden börjar bli sliten nu ditt hårspraysmättade helvete.
Ta tag i det eller hoppa från någon bro istället. Ta med dig läkaren och handläggaren med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Vänta nu, läkaren ställer väl inte diagnosen. Läkaren misstänker diagnosen och skickar personen/ skriver en anmälan till någon inom psyksjukvården som sedan har rätten att ställa diagnosen.

Hehe... Vem inom psykiatrin ställer diagnosen tror du? Jag gissar på att det är en läkare :thumbup:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Finns ju risk att hon känner sig krENGt annars, stackarn. :3freak

Jag tror inte hon är den "lättkränkta" i sammanhanget.:fakta Ömhudingar finns närmare än du tror. :mattias

:hihi

Det är snarare läkaren som skrev intyget som skulle skjutas,ungefär samtidigt som den här sorgliga fittan som lever på oss andra som betalar skatt :mad:

Fy fan va trött man blir.. Skämskudden börjar bli sliten nu ditt hårspraysmättade helvete. Ta tag i det eller hoppa från någon bro istället. Ta med dig läkaren och handläggaren med.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping