I just det här fallet träffades hojen i sidan så det är inte säkert att hon fick någon chans att bromsa överhuvudtaget.
Kvinnor saknar oftast överlevnadsinstinkten som behövs i såna lägen. Dvs ökad bromsberedskap och "alla är blinda idioter" tänket.
I bil, båt och på motorcykel.
Att hata, förakta & misstro alla medtrafikanter gör en oftare till en säkrare förare, säkrare för en själv iaf.
Kvinnor saknar oftast överlevnadsinstinkten som behövs i såna lägen. Dvs ökad bromsberedskap och "alla är blinda idioter" tänket.
I bil, båt och på motorcykel.
Att hata, förakta & misstro alla medtrafikanter gör en oftare till en säkrare förare, säkrare för en själv iaf.
Då måste gubben verkligen varit blind, för det är fri sikt ca200m innan korsningen och ca100-150m efter, där MC:n kom ifrån.
Det är 50km/h genom sammhället, och med tanke på deras respektive åldrar så tror jag inte någon kört särskilt betydande över hastighets begränsningen. Har han inte sett henne på den sträckan så måste han vart helblind...
Jag håller för övrigt med om att man måste räkna med att mottraffikanterna i synnerhet bilister är ute efter mig så det ligger på mig att se till att inget händer!
//Ash
Det var den mest puckade åsikten jag hört på länge faktiskt, gällande kvinnors bil/mc-körning.. my goood
Då måste gubben verkligen varit blind, för det är fri sikt ca200m innan korsningen och ca100-150m efter, där MC:n kom ifrån.
Det är 50km/h genom sammhället, och med tanke på deras respektive åldrar så tror jag inte någon kört särskilt betydande över hastighets begränsningen. Har han inte sett henne på den sträckan så måste han vart helblind...
Jag håller för övrigt med om att man måste räkna med att mottraffikanterna i synnerhet bilister är ute efter mig så det ligger på mig att se till att inget händer!
//Ash
Även det är vårdslöshet.
Två fel blir inte ett rätt.
Två svävar i livsfara efter MC-krock
Olycka på E45 utanför Värmlandsbro
Två 45-åriga män skadades allvarligt vid en olycka på E 45 i höjd med Värmlandsbro, strax norr om Säffle. Olyckan skedde vid 18.30.
– Männen färdades på en motorcykel. De körde in i en personbil som gjorde en vänstersväng, säger Tommy Lindh, vakthavande befäl på Värmlandspolisen.
Passageraren på motorcykeln slungades iväg 30 meter. Föraren hamnade på bilen.
Männen fördes till Centralsjukhuset i Karlstad.
– Båda har livshotande skador, men föraren är synnerligen allvarligt skadad, säger Lindh.
Själv tänker jag nog "Oj oj oj! stå still stå still!" Samtidigt som jag blinkar lite med helljuset.
Gäller tydligen bägge könen:
LÄNK
Svårt läge att skydda sig mot. Kör man fort hinner dom inte se en, kör man sakta blir man tagen för en moppe. Hur ska man bete sig? Själv tänker jag nog "Oj oj oj! stå still stå still!" Samtidigt som jag blinkar lite med helljuset.
Även det är vårdslöshet.
Två fel blir inte ett rätt.
Så allt utom att ha händerna tio-i-två på ratten och blicken på vägen ALLTID är vårdlöshet för dig???
Mitt tips, bär hjälm. Även inomhus!
Eehh.. Och det säger du med stöd av vad?
Det finns ett antal prejudicerande domar som bevisar motsatsen gällande bakhjulsåkning.
Sen är det bara hoppas på att gubben med keps som sitter i bilen inte tar ditt blinkande som nåt tecken på att du tycker han borde köra ut...
Nu skojar du väl? Ett helljus fladdrar och bländar betydligt mer i synfältet på en normal positionerad bilförare än ett halvljus som slutar 30 meter framför hojen.
"Jag kör med helljus, alltså lever jag"
Att du inte har annan trafik runt dig räcker inte, du ska kunna visa att du har kontroll. Vinglar du runt på bakan på en tom landsväg kan du anses vara en fara för dig själv och därmed vårdslös. Detta gör att de flesta poliser nog hellre fäller än friar rent subjektivt.
Var väl lite ironiskt menat just eftersom det blivit en sån klysha som det är.
Ett par huligantutor i fronten som konstant tjuter borde ju funka sålänge man håller sig under ljudhastigheten
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |