Kvinnor i media, sexobjekt?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Är förundrad utav detta fenomen. Hur kvinnor i media framställs.

Favoritreklamen är just nu den för Herbal Essance där en tjej o en kille sitter i soffan. Hon får se en bild på schampoflaskan, ler glatt o springer upp till badrummet medan hon slänger av sig kläderna. Killen hänger såklart på, han tror han ska få sex, slänger av sig kläderna o får höra på när tjejen står i duschen o skriker " yes, yes, yes"
Han kliver in när hon är klar o hon säger " you only want me for my body" Fuckers.

jag har ALDRIG fått orgasm när jag tvättat mig med just det schampoot, jag njuter inte ens en gång. Vad gör jag för fel?

Samma sak med mensreklamer. Skulle vara intressant att veta hur mycket pengar tjejerna får för att ställa upp på såna fjollerier.
Alla damer vet ju att när man har mens består det i att man får PMS, magen svullnar, man köper dyra mensskydd o framförallt har iaf jag en vulgärt irriterande mensvärk.
Jag har provat alla sorters skydd men ALDRIG skuttar jag runt i underkläder o är så glad att mina mensskydd kan hjälpa mig att må så bra under mensen. Jag sliter på mig mysbrallorna, beskådar min läckra mage i profil o inser att den svullnat upp så skinnställs dragkedjan är svår att dra upp o är inte så tillfredställd av att behöva blöda 1 gång i månaden o betala DYRA skydd för något jag inte ens vill ha..

Kvinnor framställs i media som sexbomber oavsett omständigheterna.
När ska det accepteras både ibland tjejer o killar att tjejer faktiskt bajsar, rapar, pruttar, är orakade ibland eller ruskigt fräcka i käften?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag förstår mycket väl hur flaskan skall användas för att skänka mig njutning. Men att penetrera med en schampoflaska är nog ikke hälsosamt för det undre livet.

JohanChristmastree- Jag vet faktiskt inte om schampoo är bra för håret vid dom nedre regionerna. Självupplevt? :D
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Hightuned och Johanjulgran har ju fett lätt missat Bikerbitchs budskap.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Bikerbitch skrev:
Jag förstår mycket väl hur flaskan skall användas för att skänka mig njutning. Men att penetrera med en schampoflaska är nog ikke hälsosamt för det undre livet.

JohanChristmastree- Jag vet faktiskt inte om schampoo är bra för håret vid dom nedre regionerna. Självupplevt? :D

Töm ut shampot först, så svider det nog inte lika mycket?.
-Skämt åsido då stör jag mig mer på dessa förbannade matreklamer, där det verkar som folk får en orgasm varje gång dom smakar på en soppa eller äter en kex med någon ny bredost.
Jag säger i alla fall inte -Mmmmmmmåååhhhhoouuuu vilken god soppa när jag äter!.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hightuned skrev:
Töm ut shampot först, så svider det nog inte lika mycket?.
-Skämt åsido då stör jag mig mer på dessa förbannade matreklamer, drä det verkar som folk får en orgasm varje gån dom smakar på en soppa eller äter en kex med någon ny bredost.
Jag säger i alla fall inte -Mmmmmmmåååhhhhoouuuu vilken god soppa när jag äter!.

Vilka är det som käkar o får orgasm då?
Det kvinnliga könet. Killarna är med i reklamer med humor!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
förstår inte varför du alltid tar upp såna här saker....feminist????
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Bläddra igen vilken tidning som helst, kvinnor är söta meddan män sportar, grejar, är smarta, tuffa och kvinnor är söta.

Reklambranschen är extremt dominerad av manliga 40-talister, som tur är håller detta på att ordna upp sig i och med att yngre människor kommer in med nya värderingar men det kommer nog att dröja innan dessa yngre förmågor kommer upp i chefsposition.*hu vilken lång mening*

Ärligt talat, man kan må illa om man sätter sig ner och analyserar viss reklam.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ravetrancer skrev:
förstår inte varför du alltid tar upp såna här saker....feminist????

Varför jag alltid tar upp sådant?
Varför skall alla skryta att dom har kört i 250 o gjort en wheelie hit o dit?
Detta är mina funderingar. Låt mig ha dom. Irriterar det dig?

Klart som fasen man är feminist!
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Bikerbitch skrev:
Vilka är det som käkar o får orgasm då?
Det kvinnliga könet. Killarna är med i reklamer med humor!
Appropå reklamer, så har ni sett de här anti-rynk krämerna? De visar en 25-åring som smörjer in sig och hur bra hennes hud ser ut. Det är detta jag inte fattar, hur många 25 åringar har egentligen rynkor? Borde det inte vara lämpligare att visa en 60 åring som smörjer in sig, eller det klär sig kanske inte i TV.
Jag har nästan slutat att titta på TV pga. alla dessa j*vla reklamer. Funkar mkt bättre att dra hem ngn film via nätet o se den på dvd:n så slipper man alla dessa förbannade pauser som gör tiden man måste tillbringa framför tv:n dubbelt så lång.

Våga Vägra Reklam :finger
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Bikerbitch skrev:
Är förundrad utav detta fenomen. Hur kvinnor i media framställs.....

Kvinnor och män i reklamfilmer tilldelas ett antal roller. Som kvinna kan man vara antingen objekt, lyckad och vacker husmor eller självständig och lyckad och vacker singel. Som man kan man vara lyckad och vacker singel, lyckad och karriäristisk familjefar eller pajas.
Att det bara finns dessa samt att all njutning (doft, smak.... schamponering...) ska relateras till sexuell njutning är bara reklammakarnas önskan att skapa en positiv koppling mellan produkter eller tjänster och kännslan av om man köper blir livet lyckligare.
Att tycka att dessa få arketyper är ganska begränsande för mäniskor i gemen är bara sunt förnuft.

Du får helt enkelt ut och ändra på världen BB när du blir färdig mediahora.

gladh
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ravetrancer skrev:
förstår inte varför du alltid tar upp såna här saker....feminist????

-I is a big supotrer off yout casue, and i´s got many many off your videos. - And i give you me pledge to lower taxes on strappons if i get elected to parlament. -What´s you lesses on about are you on the rag?.

quote "Ali G"
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Spiken skrev:
Appropå reklamer, så har ni sett de här anti-rynk krämerna? De visar en 25-åring som smörjer in sig och hur bra hennes hud ser ut. Det är detta jag inte fattar, hur många 25 åringar har egentligen rynkor? Borde det inte vara lämpligare att visa en 60 åring som smörjer in sig, eller det klär sig kanske inte i TV.
Jag har nästan slutat att titta på TV pga. alla dessa j*vla reklamer. Funkar mkt bättre att dra hem ngn film via nätet o se den på dvd:n så slipper man alla dessa förbannade pauser som gör tiden man måste tillbringa framför tv:n dubbelt så lång.

Våga Vägra Reklam :finger

Det vore ju som att olja in ett gamalt skrynkligt skinnställ, -Vem köper då produkten?.
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
feministerna kanske kunde se saker med lite humor då och då istället för att resa hår varje gång en kvinna visar lite hud i reklamen....inte skriver män in till varje dagstidning med insändare varje gång det visas en bar bringa i reklamen eller när män framtås som korkade och förtappade vilket de gör i 95% av alla svenska reklamfilmer gjorda av dessa reklambyråherrar som nån referrerade til i ett inlägg ovan...
 

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
När ska det accepteras både ibland tjejer o killar att tjejer faktiskt bajsar, rapar, pruttar, är orakade ibland eller ruskigt fräcka i käften? [/B][/QUOTE]



Säg det till reklammakarna det är de som bestämmer jag hatar också många tampong och trosskydd etc etc reklamer för inte fan är ni sexiga när ni har mens.. (inte ert fel)
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
JAG VET!!!! Vi tar en fet gammal kärring som sitter och gnäller över sin mens, DÅ säljer vi nog hur mycket produkter som helst!!!!

eller...
 

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
På gång
Bikerbitch skrev:
Är förundrad utav detta fenomen. Hur kvinnor i media framställs.

Det sätt som män framställs på är ju åxå helt skevt. Vi är antingen korkade, snygga och muskulösa eller har gjort karriär och har ett välbetalt och har råd att köra värsta BMW:n.

Och appråpå fåniga reklamer:
Axe

Jag behöver knappast säga mer va? Inte fan flockas tjejerna runt mig om jag smetar på mig Axe. Jag är fortfarande lika socialt missanpassad.

Och alla bilreklamer (de är ju i de flesta fall riktade till män). De är ju direkt nedlåtande. Jag menar... Vi ÄR tillräckligt smarta (iaf de flesta av oss) att kunna ta till oss fakta om bilen, men istället tjötas det bara en massa ovidkommande dravel som inte har det minsta med bilen att göra.

Ja, vi kan fortsätta med en rätt lång lista om hur vi män framställs åxå.

Vi kan ju fråga oss vilket som är värst, att framställas som dum eller att framställas som snygg och sexig. Så tar vi det därifrån.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top