Kvinnor i media, sexobjekt?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
BB: var nu inte så vresig, jag ställde en fråga bara om varför du alltid tar upp såna här saker, undrade då samtidigt om det är för att du är feminist. Sen att du tar illa vid dig och är uppkäftig är jävligt tråkigt.....fast å andra sidan så har du ju alltid vart emot snygga kvinnor i media och exponering av desamma......

Jävligt dum fråga om varför, det vet du väl, du som går medieprogram o allt....för att snygga säljer och fula gör det inte.......ren o skär fakta :fakta

vi kan sitta här o dividera rätt o fel, men saken är ju att det är inte vi som bestämmer.
Hoppas du blir en stor mediehora och fixar till det du tycker e fel.....

Inget ont i detta mot dig BB, så ta det nu inte på fel sätt....
 

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/Falkenberg
Hoj
Tillf. hojlös
Jag tycker jag känner igen det här ämnet... har varit uppe förr på sporthoj, Jeje...

Jag tycker generellt det är så att såfort en kvinna förnedras/är i minoritet/visar hud så höjer quinnor rösten och protesterar. Varför? För att jämställdshetskampen mellan könen är vardagsmat och alla accepterar att det gnälls över att kvinnan inte får lika mycket utrymme/respekt som mannen.

Men ingen reagerar när en fjollig kille käkar en yoggi och måste rusa ut ur huset för att skrika "MMMM HUR GOTT VA DET HÄR?!!?"
Hade det varit en brud i den rollen hade det hetat att reklamen va "nedlåtande mot kvinnor"

Ingen säger nånting om Tvättbräds-pojkarna som gör reklam för kallingar. Men såfort H&M råkar sätta upp lite kvinnlig underklädesreklam så ska det skrivas insändare, förstöras och klagas.

Hur livat skulle det inte bli om det va en tjej som klämt jackan i bilreklamen (VKK blir till VKT, Väldigt Klantig Tjej). Men nu är det en kille och ingen reagerar över det, jag tycker också det är okej. Skitsamma om det skojas om att killar kan va lite klantiga ibland.

Jag tror faktistk att män och kvinnor är mer jämställda än vad det ser ut att vara i reklamer. Anledningen är att när det pratas "jämstäldhet" så tänker alla "jämställdhet = mer makt/pengar/osv åt kvinnor". Därför letas det bara efter händelser som får kvinnor att verka mindre värda än män, men om man tittar objektivt (vem som nu skulle kunna göra det) på saken så tror jag, när det gäller reklam o sånt, att kvinnor o män är ganska lika.

Och att kvinnor skulle va "objekt" är väl inget speciellt just för kvinnor. Männen i Dressman-reklamen eller killen med Gillette-hyveln är väl lika mycket objekt.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Spiken skrev:
Appropå reklamer, så har ni sett de här anti-rynk krämerna? De visar en 25-åring som smörjer in sig och hur bra hennes hud ser ut. Det är detta jag inte fattar, hur många 25 åringar har egentligen rynkor? Borde det inte vara lämpligare att visa en 60 åring som smörjer in sig, eller det klär sig kanske inte i TV.
Jag har nästan slutat att titta på TV pga. alla dessa j*vla reklamer. Funkar mkt bättre att dra hem ngn film via nätet o se den på dvd:n så slipper man alla dessa förbannade pauser som gör tiden man måste tillbringa framför tv:n dubbelt så lång.

Våga Vägra Reklam :finger

Men har du inte förstått det det är ju en reklam som motverka ALLA SJU ålderstecken! Å kärringen på bilden är ca 67 år.... :p
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Lokke skrev:
Men har du inte förstått det det är ju en reklam som motverka ALLA SJU ålderstecken! Å kärringen på bilden är ca 67 år.... :p
Det var ett nytt sätt att se på det hela.. hahaha :slicka
 
Last edited:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Bikerbitch skrev:
Är förundrad utav detta fenomen. Hur kvinnor i media framställs.

Favoritreklamen är just nu den för Herbal Essance där en tjej o en kille sitter i soffan. Hon får se en bild på schampoflaskan, ler glatt o springer upp till badrummet medan hon slänger av sig kläderna. Killen hänger såklart på, han tror han ska få sex, slänger av sig kläderna o får höra på när tjejen står i duschen o skriker " yes, yes, yes"
Han kliver in när hon är klar o hon säger " you only want me for my body" Fuckers.

jag har ALDRIG fått orgasm när jag tvättat mig med just det schampoot, jag njuter inte ens en gång. Vad gör jag för fel?

Samma sak med mensreklamer. Skulle vara intressant att veta hur mycket pengar tjejerna får för att ställa upp på såna fjollerier.
Alla damer vet ju att när man har mens består det i att man får PMS, magen svullnar, man köper dyra mensskydd o framförallt har iaf jag en vulgärt irriterande mensvärk.
Jag har provat alla sorters skydd men ALDRIG skuttar jag runt i underkläder o är så glad att mina mensskydd kan hjälpa mig att må så bra under mensen. Jag sliter på mig mysbrallorna, beskådar min läckra mage i profil o inser att den svullnat upp så skinnställs dragkedjan är svår att dra upp o är inte så tillfredställd av att behöva blöda 1 gång i månaden o betala DYRA skydd för något jag inte ens vill ha..

Kvinnor framställs i media som sexbomber oavsett omständigheterna.
När ska det accepteras både ibland tjejer o killar att tjejer faktiskt bajsar, rapar, pruttar, är orakade ibland eller ruskigt fräcka i käften?


SO LET IT FUCKING BE!!!!!!!! :finger
fan va trött jag är på alla jävla fenimister som klagar över allt och alla, män blir ju framställda på samma sätt men ingen märker det.
nä lägg ner den här skiten, finns värre saker att tjafsa om!
och jag vill fan inte veta om hur du tycker det är att ha mens :3freak ....det får väl du hålla dig för dej själv, tror inte du/nån annan vill veta hur det gick till när jag sket senast heller :4skrika
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skrev bara ner mina tankar. ber om ursäkt. skall icke upprepas.
Ravetrancer- Är inte grinig. förlåt om det lät som det.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
ducati748rs skrev:
Sorry BB men kan inte låta bli.... Mens eller :1pajas

Ingen mens här inte. Satt bara o skrev ner mina tankar o funderingar. Att folk blir förbannade känns inte som mitt problem.
Man har ju ett val o man behöver varken läsa eller skriva svar.

Får återgå till mina övningskörningshistorier.
Trist att folk skall sätta in FUCK YOU smileysar så fort dom misstycker om något dock. . .
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Kvinnor i media, sexobjekt?

Hammet skrev:
SO LET IT FUCKING BE!!!!!!!! :finger
fan va trött jag är på alla jävla fenimister som klagar över allt och alla, män blir ju framställda på samma sätt men ingen märker det.
nä lägg ner den här skiten, finns värre saker att tjafsa om!
och jag vill fan inte veta om hur du tycker det är att ha mens :3freak ....det får väl du hålla dig för dej själv, tror inte du/nån annan vill veta hur det gick till när jag sket senast heller :4skrika

Jag har inget emot tjejer i reklamer. mitt inlägg handlade inte ens om nakna tjejer utan hur skrattretande det är med vissa reklamer.
Att jag tog upp just tjejer är såklart för att jag själv är tjej.
Det finns mycket lustiga reklamer med killar i också.

Lugna ner sig nu människa. Att vara feminist är inte fel alls, jämställdhet är väldigt bra.
Förlåt att jag berättade om hur det var att ha mens. Jag förstår att det måste vara traumatiskt att läsa om. Du får vara glad att du slipper uppleva det.

Sorry for being the bitch I am. Men mediafnask det är jag tyvärr.
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Det här med reklam o sån't dära med kvinnor o män é nog svårt
att ändra på...

Jag tycker oftast alla reklamen é så dåliga så brukar zappa...
den enda reklamen som é bra é ICA-reklamen...det andra é skit.

Tror inte reklam har så stor inverkan på mej överhuvudtaget...
oftast så stämmer det juh inte med verkligheten :rolleyes:
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Hightuned skrev:
Töm ut shampot först, så svider det nog inte lika mycket?.
-Skämt åsido då stör jag mig mer på dessa förbannade matreklamer, där det verkar som folk får en orgasm varje gång dom smakar på en soppa eller äter en kex med någon ny bredost.
Jag säger i alla fall inte -Mmmmmmmåååhhhhoouuuu vilken god soppa när jag äter!.
Håller med!! Fyfan vad mycke skit de finns! Alla jävla tvättmedel och grejer!! UUUUÄÄÄÄÄÄ
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
...Killen hänger såklart på, han tror han ska få sex...

Det där visar hur lite du verkligen vet om sex o samlevnad och att du bara är en lite tös fortfarande.

...jag har ALDRIG fått orgasm när jag tvättat mig med just det schampoot, jag njuter inte ens en gång. Vad gör jag för fel?...

Ytterligare en gång till: Du är en liten olärd flicka som tror på allt du ser på TV o måste testa IRL. Välkommen till TV-reklamen....

...Samma sak med mensreklamer. Skulle vara intressant att veta hur mycket pengar tjejerna får för att ställa upp på såna fjollerier.
Alla damer vet ju att när man har mens består det i att man får PMS, magen svullnar, man köper dyra mensskydd o framförallt har iaf jag en vulgärt irriterande mensvärk....

Alla har inte mensvärk o blir jobbiga faktiskt. Det e synd att just du har det men thats life. Jag hade vattenkoppor som 18-åring och det lämna sina spår. Välkommen till livet....

...Jag har provat alla sorters skydd men ALDRIG skuttar jag runt i underkläder o är så glad att mina mensskydd kan hjälpa mig att må så bra under mensen. Jag sliter på mig mysbrallorna, beskådar min läckra mage i profil o inser att den svullnat upp så skinnställs dragkedjan är svår att dra upp o är inte så tillfredställd av att behöva blöda 1 gång i månaden o betala DYRA skydd för något jag inte ens vill ha.....

Personligen tror jag att du är rädd för din menstruation och fruktar den varje månad omedvetet och får kroppen att må dåligt så fort du får din mens. Därmed blir du grinig och har tråkigt och är heller inte glad o skuttar runt. Man kan få cancer av att tänka sig sjuk. :fakta Jag menar det. Gammal klasskamrat fick magsår för att han bara hatade allt varje dag. 20år bara.

Sen svullnar inte magen upp så att det syns nåt märkvärdigt. Visserligen är det ganska individuellt, men att det spänner mer i skinnstället kan vara att du "vuxit" ur ditt skinnställ(?)! :rolleyes:

....Kvinnor framställs i media som sexbomber oavsett omständigheterna....

Nej, det är inte sant. Sett dokumentärerna när de RIKTIGT feta går på bantningskurser?

...När ska det accepteras både ibland tjejer o killar att tjejer faktiskt bajsar, rapar, pruttar, är orakade ibland eller ruskigt fräcka i käften?....

Det är accepterat, men vem fan vill höra på det? Gillar du själv om folk går omkring o pratar om dig hur du fiser om nätterna så dina X-killar inte kna sova? Eller bajsar så man inte kan vara inne på toan på en vecka efteråt? Riktigt anständigt det där du.

Du är liten, jag är äldre och mer lärd. :crash

750RrRr :slicka
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Re: Re: Kvinnor i media, sexobjekt?

maverick_750rr skrev:
...Killen hänger såklart på, han tror han ska få sex...bla bla bla....

Du är liten, jag är äldre och mer lärd. :crash

750RrRr :slicka

Haha...men lilla Mavve..du é ingen kvinna väl?! :p

Klart att inte ALLA tjejer har ont osv...men vettifan om vissa killar
som klagar på oss skulle stå ut med det vi går igenom 1 gång i månaden.

É själv ingen bitch när jag har mensen men ni killar kan nog
aldrig sätta er in i hur det é.... :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Kvinnor i media, sexobjekt?

tingeling_66680 skrev:
Haha...men lilla Mavve..du é ingen kvinna väl?! :p

Klart att inte ALLA tjejer har ont osv...men vettifan om vissa killar
som klagar på oss skulle stå ut med det vi går igenom 1 gång i månaden.

É själv ingen bitch när jag har mensen men ni killar kan nog
aldrig sätta er in i hur det é.... :rolleyes:

"Ni tjejer snackar om att föda barn. Men ni ska veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld, AAATTJOOH!!!!"

Ge mig echinaguard och jag ger dig en panodil :fakta

750RR
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top