Kvinnor i media, sexobjekt?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Själv kör jag med labello cherry :rolleyes:


Här har ni en bild också:
 

Bifogat

  • 127.gif
    127.gif
    26.5 KB · Visningar: 199

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Ser att ingen har kommenterat mattssons inlägg. Varför det? Efter att ha läst alla inlägg i denna tråd så kan jag lätt säga att han är den enda som har insett hur det egentligen ligger till ang. objektifiering. Är ni så rädda för sanningen att ni hellre tjafsar om irrelevanta saker i all oändlighet istället för att säga "WORD"? Våga ta till er andra åsikter och tänk över era egna, så kan vi kanske undvika personangrepp, både "förvridna" och sådana skrivna i klartext.

Och sen, angående feminism. Ordet feminism/feminist har fått en dålig klang, då det förknippas med obstinata flator med rakad skalle som anser mannen vara överflödig. Själv anser jag att ordet feminism/feminist står för jämlikhet mellan könen, inte att det enda eller andra ska previligeras eller kuvas för sina egenskaper och brister. Jag är feminist. Jag anser att män och kvinnor som utför lika arbete och har liknande bakgrund ska ha lika lön. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter, ingen ska priviligeras.

:fatta!
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
McB skrev:
Ser att ingen har kommenterat mattssons inlägg. Varför det? Efter att ha läst alla inlägg i denna tråd så kan jag lätt säga att han är den enda som har insett hur det egentligen ligger till ang. objektifiering. Är ni så rädda för sanningen att ni hellre tjafsar om irrelevanta saker i all oändlighet istället för att säga "WORD"? Våga ta till er andra åsikter och tänk över era egna, så kan vi kanske undvika personangrepp, både "förvridna" och sådana skrivna i klartext.

Och sen, angående feminism. Ordet feminism/feminist har fått en dålig klang, då det förknippas med obstinata flator med rakad skalle som anser mannen vara överflödig. Själv anser jag att ordet feminism/feminist står för jämlikhet mellan könen, inte att det enda eller andra ska previligeras eller kuvas för sina egenskaper och brister. Jag är feminist. Jag anser att män och kvinnor som utför lika arbete och har liknande bakgrund ska ha lika lön. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter, ingen ska priviligeras.

:fatta!

Se mitt första inlägg i tråden. Jag ville faktiskt peka på just killar i reklam...men det kanske inte framgick under den smått sarkastiska slöjan...

All reklam är väl åt h*lv*t*...som ngn sa..de spelar på vissa "arketyper": den goda hemmafrun (som tycker det är så förbannat kul att städa med nya **** ****), den givmilde försörjande fadern (som kommer hem i den nya ***** eller ****** med 130 hk?! och nu öppnar dörren glatt å barnen rusar fram o ropar Pappa! Pappa!) osv osv.
 

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
På gång
Acrid skrev:
All reklam är väl åt h*lv*t*...som ngn sa..de spelar på vissa "arketyper": den goda hemmafrun (som tycker det är så förbannat kul att städa med nya **** ****), den givmilde försörjande fadern (som kommer hem i den nya ***** eller ****** med 130 hk?! och nu öppnar dörren glatt å barnen rusar fram o ropar Pappa! Pappa!) osv osv.

Det finns en scen i den förträffliga filmen "Adam och Eva" som parodierar detta. Eller, parodierar och parodierar, det är inte så himla långt från sanningen, tyvärr.

Ni som inte sett den bör se den, tycker iaf jag. Det är inte bara den scenen som är kul. :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Ser att ingen har kommenterat mattssons inlägg. Varför det? Efter att ha läst alla inlägg i denna tråd så kan jag lätt säga att han är den enda som har insett hur det egentligen ligger till ang. objektifiering. Är ni så rädda för sanningen att ni hellre tjafsar om irrelevanta saker i all oändlighet istället för att säga "WORD"? Våga ta till er andra åsikter och tänk över era egna, så kan vi kanske undvika personangrepp, både "förvridna" och sådana skrivna i klartext.

Och sen, angående feminism. Ordet feminism/feminist har fått en dålig klang, då det förknippas med obstinata flator med rakad skalle som anser mannen vara överflödig. Själv anser jag att ordet feminism/feminist står för jämlikhet mellan könen, inte att det enda eller andra ska previligeras eller kuvas för sina egenskaper och brister. Jag är feminist. Jag anser att män och kvinnor som utför lika arbete och har liknande bakgrund ska ha lika lön. Män och kvinnor ska ha samma rättigheter, ingen ska priviligeras.

:fatta!

Mannen är starkare än kvinnan och så ÄR det bara. Hon föder barn, han slåss.....

Feminist är direkt knutet till ordet feminin och att du ska vara feminist anser jag vara ett bejakande till din feminina sida.

Anser du att kvinnan egentligen är bättre än mannen eftersom det är mannen som satt de olika lönerna mellan könen? Hade en kvinna kunnat gör nåt sånt?

Jag är maskulinist :slicka
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Re: Varför ???

UrbanTiger skrev:
Varför kan dom inte ha en 6-ig 20 åring i reklamen för Tena inkontinensskydd ? Jag bara undrar ! Sälger gamla haggor bättre än unga snärtor ? Eller är det något annat som ligger bakom ?

För att unga snärtor inte pissa på sig (förutom när dom e skitfulla).
:slicka
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
maverick_750rr skrev:
Mannen är starkare än kvinnan och så ÄR det bara. Hon föder barn, han slåss.....

Utan kvinnan hade inte männen kunnat existera, varför ska vi då inte vara jämlika? Mannen är starkare rent fysiskt, men är män starkare i psyket också? Som du säger, män slåss och kvinnor föder barn. Vad kräver mest styrka?

maverick_750rr skrev:
Feminist är direkt knutet till ordet feminin och att du ska vara feminist anser jag vara ett bejakande till din feminina sida.

Nja, att vara feminist och att bejaka sin feminina sida är inte riktigt samma sak.

maverick_750rr skrev:
Anser du att kvinnan egentligen är bättre än mannen eftersom det är mannen som satt de olika lönerna mellan könen? Hade en kvinna kunnat gör nåt sånt?

Som jag skrev i mitt förra inlägg, varesig mannen eller kvinnan ska priviligeras eller missgynnas pga. sitt kön.

Att männen har satt lönerna som missgynnar kvinnan tyder ju inte på intelligens hos män, snarare arrogans och en vilja att kuva.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
först och främst, en som har lite i pannbenet skiter väl i reklamen i allmänhet....jag brukar garva åt hur dåliga dom är....

Ica reklamen.... :tummenupp

Lite läckra kroppar i shampooreklam etc. :tummenupp men inte fan går jag o köper herbal essences för det, och inga ob heller....det är bara kvinnor som tror på vridna obkanaler, hahahaha

BB: du har klagat förr på snygga brudar i media.... inte första gången, undrar varför???? Reklam tillverkar man för att få folk o köpa produkter och då gör dom vad som krävs....fast det funkar inte på alla......
Fula människor framställs ofta som mesar eller kklantarsel, oxo tråkigt, men vem fan bryr sig....det är ju bara reklam.
Det påverkar ju iofs dom som är yngre kan jag tänka mig, men vuxna människor borde väl fan kunna genomskåda det....

Mattsson, vad du nu än skrev: WORD!!!!!

McB: lite svårt att säga word själv eller??????

Mavve: tack för många sköna skratt....

Machowomen: Du är eldig......hot hot hot!!!!!!

Ravetrancer: vad fan har du skrivit nu???
-Vet inte, fingrarna bara kladdade på tangentbordet......
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Ravetrancer skrev:
McB: lite svårt att säga word själv eller??????

Nej, men jag tyckte att det inte behövdes genom att jag skrev andra berömmande ord om mattssons inlägg. Men, om någon missförstod det så kommer här ett WORD!!! :)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
McB skrev:
Nej, men jag tyckte att det inte behövdes genom att jag skrev andra berömmande ord om mattssons inlägg. Men, om någon missförstod det så kommer här ett WORD!!! :)

så ja, det var väl inte för svårt?
det kunde ju misstolkas av nån fjortis här på sporthoj som oxo är lättpåverkad av reklamen du vet.....jag fattade ju självklart vad du mena, eller hur??
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Så kungligt rejvis så jag dör här hemma............ :bow
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
precis läst mattssons inlägg igen: WORD!!!!!

kikade på mavves igen oxo, det där långa han skrev: Fy fan vilka kramper jag får i magen.....hahahaha mavve, du e för härlig killen
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
maverick_750rr skrev:
Så kungligt rejvis så jag dör här hemma............ :bow
det är ju för fan så......jag tror stenhårt på det jag skrev alltså......hahahaha
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ravetrancer skrev:
det är ju för fan så......jag tror stenhårt på det jag skrev alltså......hahahaha

Jag har alltid tyckt så så därför har jag fått ont i magen nu :D

Magträning detta juh....... så sant så sant
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
synd att det inte går att skriva på sporthoj då....då hade alla fått magkramp......hahahaha
 

Henken

Guest
Jag har varken läst hela tråden eller tänkt posta något relevant. Detta inlägg kan helt förbises eller i viss mån tas som en protest mot Annonsdelens nya utformning. Utser härmed mig själv som Gerillaledare. Revolutionen är här, ta till vapen mot Swedies regel som säger att man ska posta inlägg som behandlar trådens ämne.

They can take our Användarkonto, but they can never take..OUR FREEEDOOOOM.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top