Kvinnor i media, sexobjekt?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hightuned skrev:
Vilka fördelar tänker då på, att försöka pissa med morgonstånd eller att få betala drinkarna på krogen?. :slicka
Som någon vis man/eller kvinna sade: Skillnaden mellan prostitution och äktenskap är hårfin... :fakta

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hightuned skrev:
Nä nä, jag är inte gniden jag försökte bara kasta lite ljus på dom sociala orättvisorna i samhället. Jag har för länge sedan accepterat att gud skapade mannen för att tjäna pengarna och kvinnan för att göra av med dom -Halelulja!. :fakta

Hehe, Word :1pajas

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hightuned skrev:
Vilka fördelar tänker då på, att försöka pissa med morgonstånd eller att få betala drinkarna på krogen?. :slicka

Vem säger att herrn måste betala drinkarna på krogen?
Morgonfjång, det går över på några minuter. var tacksam att du inte behöver rycka i den för att kunna mysa på morgonen med tjejen.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Bikerbitch skrev:
var tacksam att du inte behöver rycka i den för att kunna mysa på morgonen med tjejen.

rycka i den ... ? de får väl tjejjen göra ..
naughty.gif

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Felix skrev:
Så sant... fan om man måste rycka i den borde det väl vara nåt fel... pissestånd är sisådär att göka med :brynad

nu menade jag förstås att du skall vara tacksam att du inte behöver göra något alls för att schnasen skall stå rätt upp i vädret. Gnäller ni på morgonfjång? Jag tar gärna över det om ni tar över jobbiga saker som tjejer har! Deal?
:brynad

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bikerbitch skrev:
nu menade jag förstås att du skall vara tacksam att du inte behöver göra något alls för att schnasen skall stå rätt upp i vädret. Gnäller ni på morgonfjång? Jag tar gärna över det om ni tar över jobbiga saker som tjejer har! Deal?
:brynad

Det är ju bara att titta på tjejen när man vaknar bredvid henne :rodnar :brynad något ryckande i klykan behövs icke...

Det är ojämlikt - tjejer borde vara morgonfuktiga... hmm

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bikerbitch skrev:
Hur vet du att vi inte är det?

Ett par års erfarenhet med uppvaknande bredvid tjejer... fast är tjejen redan småvaken /alt vaken - låtsas sova räknas det ICKE!

Fast vad fan, jag kanske har fel, alla är ju inte lika heller..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Felix skrev:
Ett par års erfarenhet med uppvaknande bredvid tjejer... fast är tjejen redan småvaken /alt vaken - låtsas sova räknas det ICKE!

Fast vad fan, jag kanske har fel, alla är ju inte lika heller..

Aha ja. Du är en erfaren man. Nåjo.
Morgonfjång är en dröm för kvinnor :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Alternativet är ju en potta (typ en hink) :D
Man kan också lära sig att gå på händerna.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Helt klockrent.. stå på händer framför muggen, kom doc ihåg att fälla upp sitsen annars blir damen sne när hon skall dit.. :p
Och när du glömt fälla upp locket är det viktigt att du tvättar händerna efteråt. Det stänker så förbenat. :rock

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag menade att med morgonfjång är det bara sätta igång direkt utan förspel.

Hur svårt kan det vara? Man väntar med att kissa tills schnasen lagt sig ner. Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni verkligen kissar med stånd?
:gråta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det vore bra om folk läste det jag skrev och inte vad ni tyckte att jag skrev.
Angående det nyfödda barnet så skrev jag inte att det var en bättre lösning än att båda föräldrarna är närvarande och att amningen får ta den tid det tar. Jag påpekade bara att barn klarar sig bra från väldigt låg ålder även utan en mamma. Bäst är naturligtvis två älskande och närvarande föräldrar. Jag har inga egna barn men det första är på gång i augusti.

Jag skulle vilja veta vad det är för saker som ni anser vara styrda av "reptilhjärnan"?
Vad är det som är per definition manligt och kvinnligt? Jag vet det inte men det verkar ni veta med säkerhet eftersom ni efterlyser det. Ni får gärna upplysa mig.

Dumbo ---> Är du inte bra naiv när du tror att alla kvinnor som deltar i porrfilmer gör det till en gigantisk ersättning? Den del "porrstjärnor" som tjänar bra med pengar och kan diktera egna villkor är betydligt färre än del del kvinnor som på flera sätt utnyttjas å det grövsta i porrfilmerna.

Ravetrancer skrev:
---edit -- Viss grejer är kvinnor bättre på och därför har dom gjort det i urminnes tider. Inte för att som du tror att mannen förtrycker kvinnan.

När upphörde kvinnoförtrycket då? Eller har det aldrig existerat?

Ravetrancer skrev:
Vilka tjejer kan komma upp i samma klass som dagens proffesionella fotbollsspelare???? ingen så klart....mannen har en högre stamina än kvinnan.....även sinnet för taktik o logik är mer på mannens sida......samtidigt som jag tror kvinnans EQ är högre än mannens.

Vad baserar du ditt uttalande om att männen har bättre sinne för taktik och logik på? Det är därför som den kvinnliga landslagstränaren i fotboll Marika Domanski-Lyfors har fått flera erbjudanden om att träna manliga toppklubbar i fotboll - för att hon är mindre bra?
Är EQ en medfödd egenskap? Så hur en person uppfostras och växer upp har ingen inverkan på våran EQ?

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Goodstuff skrev:
Det vore bra om folk läste det jag skrev och inte vad ni tyckte att jag skrev.

Skriv vad du menar då, istället. Om alla tolkar det du skriver måste ju något vara uppenbart fel med ditt sätt att uttrycka sig.

Dumbo ---> Är du inte bra naiv när du tror att alla kvinnor som deltar i porrfilmer gör det till en gigantisk ersättning? Den del "porrstjärnor" som tjänar bra med pengar och kan diktera egna villkor är betydligt färre än del del kvinnor som på flera sätt utnyttjas å det grövsta i porrfilmerna.
[/B]

Ju jämför du ju äpplen och päron. Självklart har inte alla bra betalt, precis som alla verkställande direktörer inte har bra betalt. Men om du tar en aktör och en aktris från en och samma film, som båda är lika kända/okända, så har kvinnan mångdubbelt mycket bättre betalt än mannen

Och, framför allt: De gör det inte under pistolhot.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Bikerbitch skrev:
Jag menade att med morgonfjång är det bara sätta igång direkt utan förspel.

Hur svårt kan det vara? Man väntar med att kissa tills schnasen lagt sig ner. Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni verkligen kissar med stånd?
:gråta

Vet inte hur ni ramlade in på den här otroligt låga nivån men hursomhelst, av dina inlägg att läsa står det klart att du luktar ultrafeminist. Vet inte var du vill komma egentligen, tror att dessa åsikter mer hör hemma hos www.feminist.nu än ett forum som präglas av 98% sporthojsåkande killar/män. Varför tar du förresten bara upp ena sidan? Vad anser du t.ex. om "dirigenten" som springer omkring naken? Eller männen som framstår som urblåsta neandertalare i flertalet reklamfilmer? Fast det är ju klart, det är ju män så då spelar det väl ingen roll?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln