Kvinnor i media, sexobjekt?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Valen skrev:
Vet inte hur ni ramlade in på den här otroligt låga nivån men hursomhelst, av dina inlägg att läsa står det klart att du luktar ultrafeminist. Vet inte var du vill komma egentligen, tror att dessa åsikter mer hör hemma hos www.feminist.nu än ett forum som präglas av 98% sporthojsåkande killar/män. Varför tar du förresten bara upp ena sidan? Vad anser du t.ex. om "dirigenten" som springer omkring naken? Eller männen som framstår som urblåsta neandertalare i flertalet reklamfilmer? Fast det är ju klart, det är ju män så då spelar det väl ingen roll?

Hon e bara 18. Hon går fortfarande i gymnasiet..... låt henne lära sig the hard way. :rolleyes:
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Valen skrev:
Vet inte hur ni ramlade in på den här otroligt låga nivån men hursomhelst, av dina inlägg att läsa står det klart att du luktar ultrafeminist. Vet inte var du vill komma egentligen, tror att dessa åsikter mer hör hemma hos www.feminist.nu än ett forum som präglas av 98% sporthojsåkande killar/män. Varför tar du förresten bara upp ena sidan? Vad anser du t.ex. om "dirigenten" som springer omkring naken? Eller männen som framstår som urblåsta neandertalare i flertalet reklamfilmer? Fast det är ju klart, det är ju män så då spelar det väl ingen roll?

Japp. Det är nog dags att packa ihop o förflytta sig till feminist forumet. Jag kan ju ändå inte beskriva mina bravader på bakhjul på detta forum.

Såhär står det i min uppslagsbok: Fenimism, åskådning som hävdar kvinnas jämställdhet med mannen; strävan att förbättra kvinnans ställning i samhället.

Ta inte åt dig utav att alla är superseriöst och att det är någonting jag står o demonstrerar över på gator o torg.
Jag har mina åsikter som oftast rör sig om tjejer i samhället.

Varför jag inte tar upp hur männen har det? För att jag inte är kille själv och inte kan tycka o känna hur ni känner inför dom patetiska reklamerna som förnedrar det manliga släktet.

Och om du anser att jag skriver inlägg som inte har något med motorcyklar att göra så ber jag herrn genast öppna sina ögon och kika omkring på detta forum som är ett forum till för skitsnack.
Kan folk skriva om vad dom äter till frukost så kan jag väl också.

Som sagt, ta inte allt så superseriöst. Jag är rätt så ofarlig och skulle du träffa mig så förvänta dig inte en tjej som inte rakat sig på 18 år och har feministiska symboler på hojen.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Men det är nog säkerligen bättre att vara 18 och kunna skylla på åldern att man är puckad i skallen än att vara 22 och inte skylla på något alls.. :rolleyes:

jag är 21 och jag skyller inte ifrån mig. jag ÄR skadad. :fakta Sen e d rätt konstigt att de som ogillar en mest här inne är de som känner en minst :tummenupp inga namn nämnda........
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
maverick_750rr skrev:
jag är 21 och jag skyller inte ifrån mig. jag ÄR skadad. :fakta Sen e d rätt konstigt att de som ogillar en mest här inne är de som känner en minst :tummenupp inga namn nämnda........

Du vet att jag inte hyser agg gentemot dig Flemming.
Du är mycket trevlig i verkliga livet och det hoppas jag att du vet!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
Du vet att jag inte hyser agg gentemot dig Flemming.
Du är mycket trevlig i verkliga livet och det hoppas jag att du vet!

Jag vet och jag mena definitivt inte dig heller...... :fakta Finns andra som har förutfattade meningar som befinner sig i skåneland :rock
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Det finns genetiska faktorer som binder kvinnan till barnen :fakta . Så det så :cool: .

Det mitokondriella DNA:et kommer i princip nästan alltid från kvinnan. Av den enkla anledningen att spermierna är för små att bära en större mängd mitokondrier. Man har naturligtvis upptäckt avvikelser men dessa är få.
Att den mitokondriella arvsmasssan nedärvs från modern har bla. legat till grund för teorier om hur människans uttåg ur afrika skall ha sett ut.




Ha det så bra :) .
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Goodstuff skrev:
Det vore bra om folk läste det jag skrev och inte vad ni tyckte att jag skrev.
Angående det nyfödda barnet så skrev jag inte att det var en bättre lösning än att båda föräldrarna är närvarande och att amningen får ta den tid det tar. Jag påpekade bara att barn klarar sig bra från väldigt låg ålder även utan en mamma. Bäst är naturligtvis två älskande och närvarande föräldrar. Jag har inga egna barn men det första är på gång i augusti.

Jag skulle vilja veta vad det är för saker som ni anser vara styrda av "reptilhjärnan"?
Vad är det som är per definition manligt och kvinnligt? Jag vet det inte men det verkar ni veta med säkerhet eftersom ni efterlyser det. Ni får gärna upplysa mig.

Dumbo ---> Är du inte bra naiv när du tror att alla kvinnor som deltar i porrfilmer gör det till en gigantisk ersättning? Den del "porrstjärnor" som tjänar bra med pengar och kan diktera egna villkor är betydligt färre än del del kvinnor som på flera sätt utnyttjas å det grövsta i porrfilmerna.



När upphörde kvinnoförtrycket då? Eller har det aldrig existerat?



Vad baserar du ditt uttalande om att männen har bättre sinne för taktik och logik på? Det är därför som den kvinnliga landslagstränaren i fotboll Marika Domanski-Lyfors har fått flera erbjudanden om att träna manliga toppklubbar i fotboll - för att hon är mindre bra?
Är EQ en medfödd egenskap? Så hur en person uppfostras och växer upp har ingen inverkan på våran EQ?

på vilket sätt tycker du att kvinnan är förtryckt idag??????
Jag anser att dom är jämlika oss och kanske lite mer över männen pga allt jävla tjat från dom orakade feministflatorna....som snarare verkar vara killar än kvinnor.
Undrar hur marika är som en person, kvinna eller man, kanske är hon ett undantag????
Japp EQ är medfött till största delen, sen så påverkas den av uppväxt och miljö......

Låt tjejer vara tjejeroch män vara män, för det är deras natur....du vill ha nån jävla skitblandning av könlösa individer som inte kan identifiera sig med sitt kön....trots allt så är det ju så vi identifierar oss, med könen, som resten av naturen,. Men du ska gå emot allt som har med natur o göra.....
Samma saker gäller vad som gör att vissa män dras till vissa kvinnor o vice versa........dom naturliga instinkterna, dom skall vi bevara och inte få dom att förtvina, vilket verkar vara din mening.

Tycker fortfarande att kvinnor inte har samma logik som män(utan att vara nedlåtande på något sätt).....å andra sidan tycker jag inte logik har så mycket med intelligens att göra heller.
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Bikerbitch skrev:
Varför jag inte tar upp hur männen har det? För att jag inte är kille själv och inte kan tycka o känna hur ni känner inför dom patetiska reklamerna som förnedrar det manliga släktet.
Kan du inte? Hur kan du då förvänta att män ska reagera på kvinnoförnedring?
 
Last edited:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Sergeant skrev:
Det finns genetiska faktorer som binder kvinnan till barnen :fakta . Så det så :cool: .

Det mitokondriella DNA:et kommer i princip nästan alltid från kvinnan. Av den enkla anledningen att spermierna är för små att bära en större mängd mitokondrier. Man har naturligtvis upptäckt avvikelser men dessa är få.
Att den mitokondriella arvsmasssan nedärvs från modern har bla. legat till grund för teorier om hur människans uttåg ur afrika skall ha sett ut.




Ha det så bra :) .

Stop och belägg.
Det har pratats mycket om lagbundenhet och arvsmassa och naturligt och instinkt i denhär tråden. (inte bara du Sergant).

Ska vi hålla oss till det vi tror oss vara överens om inom naturvetenskapen?

Mitokondrielt DNA: Mitokondrien har med största sannolikhet sitt ursprung från parasiterande (senare symbiontiska) bakterier som tagit sig in i cellen. Detta har varit mycket lyckosamt för det högre livets utveckling i och med att mitokondrien producerar en jäkla massa energi i form utav ATP. Att den hänger med på mödernet gör det praktiskt att söka bakåt i tiden med hjälp av mitokondrielt DNA för att se släktskapsförhållande mellan olika generationer.
Vad mitokondrien INTE gör är modern mer knutet till sitt barn. Om man skulle testa en sådan hypotes så skulle modern inte investera någon energi över huvud taget på söner eftersom de inte kan föra vidare någon mitokondriell genetisk information. Söner är alltså dead ends. Dock är de inte det för cellulärt DNA.

Alla som pratar om instinkt för sina teser kan genast lägga ner det eftersom instinkt är produkten av arv OCH miljö. Det kan alltså användas som argument både för biologism och socialrelativism (detta är naturligt och så är det respektive vi skapar medvetet/undermedvetet våra socialamönster).

Hela djurriket ser så ut, modern tar hand om barnet: Detta är totalfel. Möjligtvis bland primater. Men jag skulle vilja påstå att 99,99% av alla avkommor inte får träffa sina föräldrar. Jag säger bara larvspridning, och äggläggning bland insekter och skaldjur. Skojardu vilka mängder.
Att däggdjur i regel tar hand om och diar (jmf dägga: att ge mjölk) är att vi har valt att skaffa färre avkommor per kull och investera mer energi för att varje avkomma ska ha en större chans att överleva. Detta säger dock inget om att man ska leva i par eller att mannen ska jaga hem villebrådet medans kvinnan sitter och passar barnen framför brasan. Lejon är ett bra exempel på ett "naturligt" förhållande där maken förfogar över ett harem där honorna jagar, passar barn, vaktar mot fienden, etc. Hos lejon behövs maken enbart som spermareservoar.

Nu ska jag sluta svamla

gladh
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
rerell skrev:
Kan du inte? Hur kan du då förvänta att män ska reagera på kvinnoförnedring? "Hur ska dom kunna veta hur kvinnor känner det, dom är ju inte kvinnor själva!"
Med lite sunt förnuft kan man sätta sig in i hur andra människor kan känna, även om dom är av det motsatta könet, tror du inte?

Detta är inget ställningstagande till dina funderingar, jag bara tycker att det verkar konstigt att först efterlysa en reaktion hos andra, och påpeka att det borde vara en självklarhet, för att sedan säga att man själv saknar den egenskap som krävs för en sådan reaktion. Men jag missförstår dig kanske?

Jag förstår vad du menar. Och ja, om jag vill kan jag säkert sätta mig in hur killar ser på det hela. Men det gör jag inte för jag är tjej o bedömer utifrån min synvinkel.
Jag har aldrig bett någon hålla med om vad jag skrivit.

Detta var ett inlägg med mina funderingar o det är alltid intressant att höra vad alla andra har att säga.
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Bikerbitch skrev:
Jag förstår vad du menar. Och ja, om jag vill kan jag säkert sätta mig in hur killar ser på det hela. Men det gör jag inte för jag är tjej o bedömer utifrån min synvinkel.
Jag har aldrig bett någon hålla med om vad jag skrivit.

Detta var ett inlägg med mina funderingar o det är alltid intressant att höra vad alla andra har att säga.

Och så är du jävligt snabb på att svara också, så att du hann få med allt jag klippte bort. :)
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Ravetrancer skrev:
Låt tjejer vara tjejeroch män vara män, för det är deras natur....du vill ha nån jävla skitblandning av könlösa individer som inte kan identifiera sig med sitt kön....trots allt så är det ju så vi identifierar oss, med könen, som resten av naturen,. Men du ska gå emot allt som har med natur o göra.....
Samma saker gäller vad som gör att vissa män dras till vissa kvinnor o vice versa........dom naturliga instinkterna, dom skall vi bevara och inte få dom att förtvina, vilket verkar vara din mening.

Jag håller inte med dig Rejvis.
Jag vill inte vara ídentifierad med mitt kön. Jag vill inte blandas ihop med allt som konvenansen tycker att män skall vara, och vad män inte bör göra. Jag vill bli identifierad med mig själv. Jag är gladh. Att jag sedan är man med manliga attribut (hårig haka, penis och basröst) kommer i andra hand. Att jag sedan är hetrosexuell och gilla kvinnor kommer i tredje hand för det har inget med något att göra.
Jag är hellre könlös än en klyscha.

gladh
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
rerell skrev:
Och så är du jävligt snabb på att svara också, så att du hann få med allt jag klippte bort. :)

ja. jag är ruskigt snabb.
Saken är den att jag är inte ute efter att alla skall tycka att "åh det är ett så hemskt samhälle, kvinnorna är så förtryckta"
Ett simpelt inlägg om ett ämne som ibland många ämnen berör mig.

Dags att bege sig ut o hämta ut bettan så kan kan lära mig slanga. Då kanske man har något bättre inlägg att skriva till dom som misstycker :squid
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
gladh skrev:
Jag är hellre könlös än en klyscha.
Måste det vara antingen-eller? Kan man inte vara en könslös klyscha? :) Eller varken könslös eller klyscha kanske?
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
gladh skrev:
Stop och belägg.
Det har pratats mycket om lagbundenhet och arvsmassa och naturligt och instinkt i denhär tråden. (inte bara du Sergant).

Ska vi hålla oss till det vi tror oss vara överens om inom naturvetenskapen?

Mitokondrielt DNA: Mitokondrien har med största sannolikhet sitt ursprung från parasiterande (senare symbiontiska) bakterier som tagit sig in i cellen. Detta har varit mycket lyckosamt för det högre livets utveckling i och med att mitokondrien producerar en jäkla massa energi i form utav ATP. Att den hänger med på mödernet gör det praktiskt att söka bakåt i tiden med hjälp av mitokondrielt DNA för att se släktskapsförhållande mellan olika generationer.
Vad mitokondrien INTE gör är modern mer knutet till sitt barn. Om man skulle testa en sådan hypotes så skulle modern inte investera någon energi över huvud taget på söner eftersom de inte kan föra vidare någon mitokondriell genetisk information. Söner är alltså dead ends. Dock är de inte det för cellulärt DNA.

Alla som pratar om instinkt för sina teser kan genast lägga ner det eftersom instinkt är produkten av arv OCH miljö. Det kan alltså användas som argument både för biologism och socialrelativism (detta är naturligt och så är det respektive vi skapar medvetet/undermedvetet våra socialamönster).

Hela djurriket ser så ut, modern tar hand om barnet: Detta är totalfel. Möjligtvis bland primater. Men jag skulle vilja påstå att 99,99% av alla avkommor inte får träffa sina föräldrar. Jag säger bara larvspridning, och äggläggning bland insekter och skaldjur. Skojardu vilka mängder.
Att däggdjur i regel tar hand om och diar (jmf dägga: att ge mjölk) är att vi har valt att skaffa färre avkommor per kull och investera mer energi för att varje avkomma ska ha en större chans att överleva. Detta säger dock inget om att man ska leva i par eller att mannen ska jaga hem villebrådet medans kvinnan sitter och passar barnen framför brasan. Lejon är ett bra exempel på ett "naturligt" förhållande där maken förfogar över ett harem där honorna jagar, passar barn, vaktar mot fienden, etc. Hos lejon behövs maken enbart som spermareservoar.

Nu ska jag sluta svamla

gladh

så sant, bäst att du slutar svamla..... :)

Hur mycket vet du om instinkter Gladh????

Dom flesta däggdjur funkar på ett sånt sätt som jag beskrvit, självklart finns det undantag där med. Det finns undantag överallt.
Tycker det är konstigt att du kan mena att nåt sådant som instinkter inte finns, utan är skapelse av vår miljö....ren BS.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
gladh skrev:
Jag håller inte med dig Rejvis.
Jag vill inte vara ídentifierad med mitt kön. Jag vill inte blandas ihop med allt som konvenansen tycker att män skall vara, och vad män inte bör göra. Jag vill bli identifierad med mig själv. Jag är gladh. Att jag sedan är man med manliga attribut (hårig haka, penis och basröst) kommer i andra hand. Att jag sedan är hetrosexuell och gilla kvinnor kommer i tredje hand för det har inget med något att göra.
Jag är hellre könlös än en klyscha.

gladh

Du behöver inte identifiera dig med ditt kön, personligen så tror jag inte att det är nåt fel med att identifiera sig med sitt kön.

Fattar inte att ni försöker rubba det som har funkat i 10 000tals år.......

Hellre klyscha än könlös

Det enda man som man behöver göra är att komplettera kvinnan och vice versa........att vara jämlikar i allt det går inte(fysiskt).....men resten funkar bra för mig.......kvinnan är min jämlike trots att jag identifierar mig med mitt kön.....skumt va????
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top