"Skippa förresten resten av djurvärlden och fundera på hur vi egentligen vill att vår tillvaro skall se ut."
vilka är vi????? alla vill väl ha en värld utifrån sig själva egentligen.
"Jag tror det skulle vara väldigt befriande och upplyftande för både män och kvinnor om vi slapp de "naturliga könsroller" som finns."
Vad stör dig om dom naturliga könsrollerna.......jag har inga som helst problem med dom om man tar dom för vad dom är.....verkar som om många har en förvriden syn på könen däremot.
"Kvinnor förfördelas på en massa olika sätt i dagens sverige. Lägre lön, sämre anställningsvillkor, större ansvar och tid i hemmet, misshandel i hemmet, våldtäkt, sexuella trakasserier etc etc. Listan är ruskigt lång."
Har sgat det förut att jag ser kvinnor som mina jämlikar och att du överdriver en hel del nu i ditt påstående. Har sagt att jag tycker detta med lika lön för lika arbete brode göras nåt åt, annars är det inte så mycket, vet du hur många män som misshandlas i av sina kvinnor???? Stort mörkertal då ingen man vill gärna berätta om det.
Sexuella trakaserier har väl fan inte med jämlikhet att göra, det är varje enskilds individs ansvar att inte göra sånt, vare sig hon e kvinna eller om det är en man.
"Är man ingen riktig kvinna om man är orakad? Du som talar så mycket om naturen och dess inverkan på vårat samhälle borde väl förespråka naturlighet som tex hår under armar och på könsorganen - även på kvinnor? "
förespråkar inte nåt, kvinnan får göra som hon själv vill, mig stör det inte. Dessutom så rakar ju sig de flesta kvinnor för att dom tycker det känns mer hygieniskt.
"Häpp. Det var mer än vad psykologer och andra vet som forskar om det. Var får du dessa fakta ifrån? Vissa exempel som tex sociopati eller psykopati där man hävdar att delar av de brister i empati som de uppvisar är medfödda är väl inte normen du går efter?"
Behöver inte lyssna på psykologer för allt du, har du aldrig nånsin vetat saker själv?????? Har du aldrig lärt dig saker själv, eller har du bara läst dig till allt?????? Psykologer har så många teorier om EQ så att dom är verkligen inte en tillförlitlig källa.....