Kvinnor i media, sexobjekt?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Ravetrancer skrev:

Det enda man som man behöver göra är att komplettera kvinnan och vice versa........att vara jämlikar i allt det går inte(fysiskt).....men resten funkar bra för mig.......kvinnan är min jämlike trots att jag identifierar mig med mitt kön.....skumt va????

Så länge det funkar för dig är det ju bra :tummenupp

gladh
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
dumbo skrev:
Skriv vad du menar då, istället. Om alla tolkar det du skriver måste ju något vara uppenbart fel med ditt sätt att uttrycka sig.

Kanske det men jag tycker ändå att jag skrev klart och tydligt att ett barn kan klara sig utan sin mamma och inte att det är det bästa sättet att uppfostra barn på som en del fick det till.

dumbo skrev:
Ju jämför du ju äpplen och päron. Självklart har inte alla bra betalt, precis som alla verkställande direktörer inte har bra betalt. Men om du tar en aktör och en aktris från en och samma film, som båda är lika kända/okända, så har kvinnan mångdubbelt mycket bättre betalt än mannen

Och, framför allt: De gör det inte under pistolhot.

Skulle nog vilja påstå att det är du som blandar äpplen och päron då du vill särskilja de påkostade porrfilmerna från de lågbudgetinspelade. I den gigantiska mängd porr som produceras på alla håll och kanter så är den del filmer med stora pengar till deltagarna i minoritet, skulle jag vilja påstå utan att ha exakta fakta. Massor av den porr som florerar är ren förnedring av kvinoor och deras kroppar och utan mycket pengar till deltagarna som kanske inte deltar under pistolhot men som ofta har en uppväxt med övergreppshistoria, ekonomisk kris, beroende av droger, psykiska problem eller skulder.
Varför tror du att Ungern är det land i Europa som producerar mest porrfilm i? För att ungerksa brudar är så jävla kåta eller för att det är billigare för de MANLIGA producenterna att göra filmen där så att de kan öka sin vinstmarginal?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Ravetrancer skrev:

Hur mycket vet du om instinkter Gladh????

Dom flesta däggdjur funkar på ett sånt sätt som jag beskrvit, självklart finns det undantag där med. Det finns undantag överallt.
Tycker det är konstigt att du kan mena att nåt sådant som instinkter inte finns, utan är skapelse av vår miljö....ren BS.

Vad jag vet jag om instinkter, inte mer än vad jag läste mig till som biolog.
Dessutom Rejvis, jag skrev instinkter är en produkt av arv och miljö. Alltså både och, inte antingen eller.

Skippa förresten resten av djurvärlden och fundera på hur vi egentligen vill att vår tillvaro skall se ut.

gladh
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Dags at styra upp den hrä tråden och göra den MC-relaterad. Jag kollade på en DVD om Isle of Man TT, igår. Och gosse, vilka fina gridgirls där fanns.

David Jeffereys vann tre titlar för den som inte har sett den. :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ravetrancer skrev:
på vilket sätt tycker du att kvinnan är förtryckt idag??????
Jag anser att dom är jämlika oss och kanske lite mer över männen pga allt jävla tjat från dom orakade feministflatorna....som snarare verkar vara killar än kvinnor.
Undrar hur marika är som en person, kvinna eller man, kanske är hon ett undantag????

Kvinnor förfördelas på en massa olika sätt i dagens sverige. Lägre lön, sämre anställningsvillkor, större ansvar och tid i hemmet, misshandel i hemmet, våldtäkt, sexuella trakasserier etc etc. Listan är ruskigt lång.
Exakt så sa man, om jämlikheten mellan könen, i slutet på 1800 talet och då hade inte kvinnor rösträtt, etc etc. Vad säger att vi har nått den ultimata jämlikheten nu?

Är man ingen riktig kvinna om man är orakad? Du som talar så mycket om naturen och dess inverkan på vårat samhälle borde väl förespråka naturlighet som tex hår under armar och på könsorganen - även på kvinnor?

Ravetrancer skrev:
Japp EQ är medfött till största delen, sen så påverkas den av uppväxt och miljö......

Häpp. Det var mer än vad psykologer och andra vet som forskar om det. Var får du dessa fakta ifrån? Vissa exempel som tex sociopati eller psykopati där man hävdar att delar av de brister i empati som de uppvisar är medfödda är väl inte normen du går efter?

Ravetrancer skrev:
Låt tjejer vara tjejeroch män vara män, för det är deras natur....du vill ha nån jävla skitblandning av könlösa individer som inte kan identifiera sig med sitt kön....trots allt så är det ju så vi identifierar oss, med könen, som resten av naturen,. Men du ska gå emot allt som har med natur o göra.....
Samma saker gäller vad som gör att vissa män dras till vissa kvinnor o vice versa........dom naturliga instinkterna, dom skall vi bevara och inte få dom att förtvina, vilket verkar vara din mening.

Vad är då en riktig man och en riktig kvinna? Du verkar ju vara säker på din sak så du får gärna förklara för mig för jag är inte riktig med här.
Hur mycket av dagens kvinnobild är kulturellt betingad och hur mycket är genetiskt? I stora delar av Afrika måste kvinnor omskäras för att anses vara riktiga kvinnor? I Europa ska en riktig kvinna vara rakad mellan benen, sminkad och vacker. Är hon inte det är hon äcklig och bryter mot "det naturliga".

Vilka naturliga instinkter ska bevaras då?

Jag tror det skulle vara väldigt befriande och upplyftande för både män och kvinnor om vi slapp de "naturliga könsroller" som finns.

Ravetrancer skrev:
Tycker fortfarande att kvinnor inte har samma logik som män(utan att vara nedlåtande på något sätt).....å andra sidan tycker jag inte logik har så mycket med intelligens att göra heller.

Är logik medfött?
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bingo skrev:
Dags at styra upp den hrä tråden och göra den MC-relaterad. Jag kollade på en DVD om Isle of Man TT, igår. Och gosse, vilka fina gridgirls där fanns.

David Jeffereys vann tre titlar för den som inte har sett den. :tummenupp

Gör likadant med alla andra trådar också :rock
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bikerbitch skrev:
Gör likadant med alla andra trådar också :rock
Jag kan tillägga att några av dem var så där härligt mulliga också. ;)
 

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Kgl. Hufvudstaden
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Hojåkare = sporthoj.com!?!??!?!

Nä, så faan heller, inte på den här sajten, märks att fruntimmer snikt sig in. Alltför för mycket kärringtjafs på Sporthoj.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
"Skippa förresten resten av djurvärlden och fundera på hur vi egentligen vill att vår tillvaro skall se ut."

vilka är vi????? alla vill väl ha en värld utifrån sig själva egentligen.


"Jag tror det skulle vara väldigt befriande och upplyftande för både män och kvinnor om vi slapp de "naturliga könsroller" som finns."

Vad stör dig om dom naturliga könsrollerna.......jag har inga som helst problem med dom om man tar dom för vad dom är.....verkar som om många har en förvriden syn på könen däremot.


"Kvinnor förfördelas på en massa olika sätt i dagens sverige. Lägre lön, sämre anställningsvillkor, större ansvar och tid i hemmet, misshandel i hemmet, våldtäkt, sexuella trakasserier etc etc. Listan är ruskigt lång."

Har sgat det förut att jag ser kvinnor som mina jämlikar och att du överdriver en hel del nu i ditt påstående. Har sagt att jag tycker detta med lika lön för lika arbete brode göras nåt åt, annars är det inte så mycket, vet du hur många män som misshandlas i av sina kvinnor???? Stort mörkertal då ingen man vill gärna berätta om det.
Sexuella trakaserier har väl fan inte med jämlikhet att göra, det är varje enskilds individs ansvar att inte göra sånt, vare sig hon e kvinna eller om det är en man.


"Är man ingen riktig kvinna om man är orakad? Du som talar så mycket om naturen och dess inverkan på vårat samhälle borde väl förespråka naturlighet som tex hår under armar och på könsorganen - även på kvinnor? "

förespråkar inte nåt, kvinnan får göra som hon själv vill, mig stör det inte. Dessutom så rakar ju sig de flesta kvinnor för att dom tycker det känns mer hygieniskt.


"Häpp. Det var mer än vad psykologer och andra vet som forskar om det. Var får du dessa fakta ifrån? Vissa exempel som tex sociopati eller psykopati där man hävdar att delar av de brister i empati som de uppvisar är medfödda är väl inte normen du går efter?"

Behöver inte lyssna på psykologer för allt du, har du aldrig nånsin vetat saker själv?????? Har du aldrig lärt dig saker själv, eller har du bara läst dig till allt?????? Psykologer har så många teorier om EQ så att dom är verkligen inte en tillförlitlig källa.....
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
Ah. du tycker om mulliga damer

jag gillar smala, och mulliga tjejer, med stora bröst och med små, rakade eller inte, spelar ingen roll, brunnetter, rödhåriga o blondiner är inte väsentligt.......
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
gladh skrev:

Vad mitokondrien INTE gör är modern mer knutet till sitt barn.

Det sade jag inte heller :) . Det jag sade var att det mitokondriella DNA:et genetiskt binder modern och fostret till varandra. Och detta är fakta och inte något dravel från min sida. Jag vet inte hur länge sedan du läste till biolog men numera är detta allmänt vedertaget.

Att sedan mitokondrierna liksom kloroplasterna härstammar från endosymbiontiska bakterier vet väl de flesta och detta är ju inte av relevans för den dialog som förs i denna tråd.

gladh skrev:

Om man skulle testa en sådan hypotes så skulle modern inte investera någon energi över huvud taget på söner eftersom de inte kan föra vidare någon mitokondriell genetisk information. Söner är alltså dead ends. Dock är de inte det för cellulärt DNA.

Varför skulle inte modern investera någon energi i sönerna bara för att mitokondrie DNA:et kommer från modern? Så länge som det är en selektiv fördel med små och snabba spermier så kommer äggcellen att bistå med mitokondrier och därtill hörande DNA.
Den allra största delen av DNA:et är ju nukleärt och ärvs från både modern och fadern.

Vad du menar är att modern skulle lämna söner att dö bara för att de inte kommer att föra moderns mitokondrie DNA vidare, eller?

Kul med fler biologer iallafall :) :hej .
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sergeant skrev:
Det sade jag inte heller :) . Det jag sade var att det mitokondriella DNA:et genetiskt binder modern och fostret till varandra. Och detta är fakta och inte något dravel från min sida. Jag vet inte hur länge sedan du läste till biolog men numera är detta allmänt vedertaget.

Att sedan mitokondrierna liksom kloroplasterna härstammar från endosymbiontiska bakterier vet väl de flesta och detta är ju inte av relevans för den dialog som förs i denna tråd.



Varför skulle inte modern investera någon energi i sönerna bara för att mitokondrie DNA:et kommer från modern? Så länge som det är en selektiv fördel med små och snabba spermier så kommer äggcellen att bistå med mitokondrier och därtill hörande DNA.
Den allra största delen av DNA:et är ju nukleärt och ärvs från både modern och fadern.

Vad du menar är att modern skulle lämna söner att dö bara för att de inte kommer att föra moderns mitokondrie DNA vidare, eller?

Kul med fler biologer iallafall :) :hej .
:tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ravetrancer skrev:

Vad stör dig om dom naturliga könsrollerna.......jag har inga som helst problem med dom om man tar dom för vad dom är.....verkar som om många har en förvriden syn på könen däremot.

För tredje gången så frågar jag. Vad är manligt och kvinnligt? Hur ser könsrollerna ut som man ska ta för vad de är?
Ännu har inget givit ett svar av vad det är som är så naturligt manligt och kvinnligt. Det är ju det ni argumenterar för.

Ravetrancer skrev:
Har sgat det förut att jag ser kvinnor som mina jämlikar och att du överdriver en hel del nu i ditt påstående. Har sagt att jag tycker detta med lika lön för lika arbete brode göras nåt åt, annars är det inte så mycket, vet du hur många män som misshandlas i av sina kvinnor???? Stort mörkertal då ingen man vill gärna berätta om det.
Sexuella trakaserier har väl fan inte med jämlikhet att göra, det är varje enskilds individs ansvar att inte göra sånt, vare sig hon e kvinna eller om det är en man.

Visst finns det män som misshandlas av kvinnor men det omvända förhållandet är så otroligt mycket större och vanligare. All misshandel är förkastligt. Om inte sexuella trakasserier har med jämställdhet att göra så har vi verkligen en lång väg att gå! Vi har alla ett ansvar för det samhälle vi har och inte enbart genom våra egna handlingar utan även för att få andra att begå övergrepp på våra medmänniskor.

Ravetrancer skrev:
förespråkar inte nåt, kvinnan får göra som hon själv vill, mig stör det inte. Dessutom så rakar ju sig de flesta kvinnor för att dom tycker det känns mer hygieniskt.

Varför valde du då att skriva om feminister som orakade och lesbiska? Jo för att nedvärdera dem som kvinnor. Du ville få dem att framstå som ogina, bittra och okvinnliga.

Ravetrancer skrev:
Behöver inte lyssna på psykologer för allt du, har du aldrig nånsin vetat saker själv?????? Har du aldrig lärt dig saker själv, eller har du bara läst dig till allt?????? Psykologer har så många teorier om EQ så att dom är verkligen inte en tillförlitlig källa.....

Vad är då EQ? Det är ett begrepp som är skapat av människor, i en mänsklig kultur. Vilka har då bäst koll på vad det innebär? Jo de som har skapat begreppet. Inte "naturen" eftersom det rä ett av "våra" påhittat.
Jag är mycket öppen för intryck, idéer och fakta. Det är bra för ens världsbild att lyssna på andra och inte veta bäst själv, tycker jag
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top