Kvinnor i media, sexobjekt?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Gladh och Goodstuff; jag försöker vara rolig genom att citera. Utgick faktiskt ifrån att ni skulle känna igen citatet. :whip

Aha, jag utgår alltid från att du vill piska igång en debatt :rolleyes:
Men det måste vara Herman Göring som myntade detta.

gladh
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Aha, jag utgår alltid från att du vill piska igång en debatt :rolleyes:
Men det måste vara Herman Göring som myntade detta.

gladh
Usch då, jag är avslöjad som den otrevlige bråkstake jag är. :rodnar

Göring brukar tillskrivas citatet, men det är fel. Det är lite för bra för att komma från en sådan figur. Det kommer ursprungligen från en "nazi-teaterpjäs", som heter "Schlageter".

Nu vet ni det också, folks.

OBS Kultur är mycket viktigare än bågar :fakta (Dock inget jag har lust att diskutera här).
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Usch då, jag är avslöjad som den otrevlige bråkstake jag är. :rodnar

Mwahahaha.
Men vi tycker om dig som du är :p

Göring brukar tillskrivas citatet, men det är fel. Det är lite för bra för att komma från en sådan figur. Det kommer ursprungligen från en "nazi-teaterpjäs", som heter "Schlageter".

Nu vet ni det också, folks.

Ok, kul med upplysningen. Vi ska nog snart döpa om sporthoj till Folkbildning.com :rolleyes:

OBS Kultur är mycket viktigare än bågar :fakta (Dock inget jag har lust att diskutera här).

Ytterligare en punkt där vi är överens, det börjar bli riktigt många nu. ;)
Man ska väl ej förglömma att det faktiskt finns en hojkultur där Sporthoj.com utgör en betydande del. Åtminstone för mig.

gladh
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jenna J skrev:
Är det en vän till dig som skrivit detta alltså?

Ja. Han jobbar för en Kambodjansk människorättsorganisation. Varför undrar du det?

Bingo skrev:
Gladh och Goodstuff; jag försöker vara rolig genom att citera. Utgick faktiskt ifrån att ni skulle känna igen citatet.

Du ser hur okulturell jag är. ;)
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Nu måste jag få flika in igen :hej .

Vad gäller allmän värnplikt för tjejer, så tycker jag inte om tanken. Så vi skall ju bara vara glada för att feministerna inte kämpar för detta. Sedan är ju lumpen något positivt och inte negativt som Dumbo vill ge sken av.


Vidare förstår jag inte riktigt det som Goodstuff säger om att feminister inte är för krig och därmed emot värnplikten/försvaret. Ingen (klok msk.) är väl för krig men det förhindrar ju inte att man vill/bör försvara sitt land, som iallafall jag tycker mycket om :kär .
Skall man stå med rosor och vinka när någon annan stat visar en aggressiv inställning mot det egna landet :confused: .

Fast det är klart om feministerna fick bestämma så fanns det kanske inga aggressiva stater och försvaret skulle följdaktligen inte behövas, eller?



GIXXERRR :hej
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
Sergeant skrev:
Nu måste jag få flika in igen :hej .

Vad gäller allmän värnplikt för tjejer, så tycker jag inte om tanken. Så vi skall ju bara vara glada för att feministerna inte kämpar för detta. Sedan är ju lumpen något positivt och inte negativt som Dumbo vill ge sken av.



Jag är inte så mycket för värnplikt för tjejer men jag skulle nog kicka butt i ett sådant sammanhang! *ego*
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top