Mordecaien
Can do!
ICA borde ha dygnetruntöppet.
Sporthoj glömmer aldrig.
ICA borde ha dygnetruntöppet.
Sporthoj glömmer aldrig.
Jag kan hjälpa Drysen o ragga en upp en Icabrud
Som konsult kostar jag 7000 i timman plus traktamente - fast då kan jag tom me fixa en som e nygift,på smällen och så.
Så har du ett svårt exemplar du bara vill ha , fixar det.
Jobbar inte svart så de blir moms o rubbet oxå
Som har huvudvärk menar du?
Inget problem så länge man avser en aktivitet som innefattar bägge.Ska vi?
Ska vi ut o köra hoj?
Vad e problemet
![]()
En annan grej:
![]()
Detta måste ju innebära att det är en sjuhelvetes jävla insats jag gör för jämställdheten. Min fästmö tjänar bra mycket mer än jag och således har vi kommit överens om att det är vettigast att hon är huvudansvarig för hushållets försörjning medan jag lagar mat, fixar i hemmet och utför andra dylika sysslor samtidigt som det är hennes pengar som bekostar gemensamma utgifter medan mina pengar är mina och spenderas på vad jag villFungerar även med vårt/våra på ändliga resurser som pengar där dina pengar är gemensamma. Hennes är hennes även om hon skulle tjäna mer för att "män generellt har högre lön" och kvinnan har lytt under patriarkatet i x antal tusen år. Detta oavsett vilka privilegier de åtnjuter/åtnjutit historiskt och att de har lagt beslag på domäner som de följdaktligen dominerar till fullo. Dessbättre är detta områden som man kan skita i, heminredning exempelvis. Barn är inte ett sånt område men det har vi lagar som ser till att det inte fungerar kombinerat med ett flagrant missbruk av desamma. Kvinnolöner som t ex barnbidrag är också en bonus för att hon har mens och föder barn.
Sååå, du har gjort det klockringaren snackade om…ev minus det där med 22-åring. Hm, ett tag när jag var kring 30 var det påfallande många just 22-åringar som visade intresse så t o m jag begrep. Något som händer i dem? Kanske inte många men ett begränsat flertal iaf. Förvaltade nog inte den uppmärksamheten så väl, beroende på hur man ser det.Detta måste ju innebära att det är en sjuhelvetes jävla insats jag gör för jämställdheten. Min fästmö tjänar bra mycket mer än jag och således har vi kommit överens om att det är vettigast att hon är huvudansvarig för hushållets försörjning medan jag lagar mat, fixar i hemmet och utför andra dylika sysslor samtidigt som det är hennes pengar som bekostar gemensamma utgifter medan mina pengar är mina och spenderas på vad jag vill![]()
![]()
#feminist #krossapatriarkatet #jämställt
Ja, min är jämngammal så det hade väl varit jackpotten om hon dessutom vore nästan 15 år yngre...Sååå, du har gjort det klockringaren snackade om…ev minus det där med 22-åring. Hm, ett tag när jag var kring 30 var det påfallande många just 22-åringar som visade intresse så t o m jag begrep. Något som händer i dem? Kanske inte många men ett begränsat flertal iaf. Förvaltade nog inte den uppmärksamheten så väl, beroende på hur man ser det.
Du är bortskämd! Good for you.
(Skäms för att jag skrev följdaktligen. Var du tvungen att dra fram det i ljuset?)
Blandat.Är inte gruset uppsopat ännu?![]()
Tänkte mer på "trådarkeologi istället för att köra hoj", trodde de stora gräven skedde senhöstBlandat.
Bra om man gillar överraskningar.
Förstod men iggade…Tänkte mer på "trådarkeologi istället för att köra hoj", trodde de stora gräven skedde senhöst![]()
Hahah, läste "Jättegammal" först, och fick en helt annan bild av situationen...Ja, min är jämngammal så det hade väl varit jackpotten om hon dessutom vore nästan 15 år yngre...![]()
Nej, då hade jag bara känt mig som ett gubbslem så det går bort.
Jadu, säg det... Kanske något hormonbaserat plötsligt förvirringstillstånd av psykotisk karaktär som inträffar just i den åldern?
Ja, det får jag nog säga att jag är, på vissa sätt iallafall. Sen är det såklart inte alltid en vals på rosor, vi har våra duster precis som i vilket annat förhållande som helst. Men visst har det sina fördelar att ha det såhär, det ska jag inte sticka under stolen med![]()
![]()
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj