Kvinnor och begreppet "vi"

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Bara o håva upp cashen så får du din drömbrud - skall själv suga upp en dödsrik 22 årig arvatagerska i sommar - så vi kan köra ett joint venture - jag piper förbi en Ica butik på Gotland eller Öland o hämtar ett fint ex åt dig:tummenupp.

Vi kan ha dig som gårdshjon o Ica bruttan som piga sen om du inte kan casha upp:krama

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag älskar ordet "hjon" och du tog det just till en helt ny nivå "gårdshjon" I LOVE IT!
You is ma brotha from another motha :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En annan grej:

6lbIS.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ska vi :krama?
Ska vi ut o köra hoj?

Vad e problemet

:va:rolleyes:
Inget problem så länge man avser en aktivitet som innefattar bägge.

Men det är ett ickeproblem, bara att syna med kommentarer som t.ex penslarna ligger i skåpet eller spaden står i ladugården, efter det blir det lite diskussioner om att det inte var meningen att hon skulle göra allt och man kan ge det ett försök att enas halvvägs.

I teorin.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Så länge skiten blir ståendes och inte ramlar ned bryr jag mig inte, skulle hon ta en bild i uthusen skulle hennes prylar vara få, mycket få.

Hon har för övrigt 12hyllor av 19 i badrunsskåpet, av rest är fyra gemensamma, så jag har hela tre egna.

Edit, två egna var det visst.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Satsa på rak och enkel kommunikation. :tummenupp Jag utgår från att folk menar det de säger. Även fruntimmer. Kanske värt att testa? Att låta andra ta konsekvenserna av vad de säger? Säger de vi, så ta det bokstavligt, och fråga henne vad hon vill börja med.

Håller ni på med sånt tjafs som 'mina pengar' och 'dina pengar'? Sånt slutade vi med när vi köpte första villan tillsammans. Iom det så var våra ekonomier så ihoptrasslade att det var lika bra att ha ett gemensamt lönekonto. Tjejen på banken smågnällde om att det var besvärligt att lägga upp, men gjorde som hon blev tillsagd. Då var vi inte ens gifta. :D

Lär av min man; han är helt imun mot missbruk av 'vi'. Han är helt imun mot alla former av antydningar. :hihi Frågar jag om han kan skala potatis, så svarar han 'ja', och forsätter med det han gjorde innan. För han kan ju, men jag har ju inte bett honom göra det... :huvet
Ska vi göra något, så tar han det oftast lugnt tills jag börjat. Men håller jag på med att kapa bräder eller lägger plattor o.d. så brukar han dyka upp och lägga sig i. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fungerar även med vårt/våra på ändliga resurser som pengar där dina pengar är gemensamma. Hennes är hennes även om hon skulle tjäna mer för att "män generellt har högre lön" och kvinnan har lytt under patriarkatet i x antal tusen år. Detta oavsett vilka privilegier de åtnjuter/åtnjutit historiskt och att de har lagt beslag på domäner som de följdaktligen dominerar till fullo. Dessbättre är detta områden som man kan skita i, heminredning exempelvis. Barn är inte ett sånt område men det har vi lagar som ser till att det inte fungerar kombinerat med ett flagrant missbruk av desamma. Kvinnolöner som t ex barnbidrag är också en bonus för att hon har mens och föder barn.
Detta måste ju innebära att det är en sjuhelvetes jävla insats jag gör för jämställdheten. Min fästmö tjänar bra mycket mer än jag och således har vi kommit överens om att det är vettigast att hon är huvudansvarig för hushållets försörjning medan jag lagar mat, fixar i hemmet och utför andra dylika sysslor samtidigt som det är hennes pengar som bekostar gemensamma utgifter medan mina pengar är mina och spenderas på vad jag vill :tummenupp :yoparty :banana #feminist #krossapatriarkatet #jämställt

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Detta måste ju innebära att det är en sjuhelvetes jävla insats jag gör för jämställdheten. Min fästmö tjänar bra mycket mer än jag och således har vi kommit överens om att det är vettigast att hon är huvudansvarig för hushållets försörjning medan jag lagar mat, fixar i hemmet och utför andra dylika sysslor samtidigt som det är hennes pengar som bekostar gemensamma utgifter medan mina pengar är mina och spenderas på vad jag vill :tummenupp :yoparty :banana #feminist #krossapatriarkatet #jämställt
Sååå, du har gjort det klockringaren snackade om…ev minus det där med 22-åring. Hm, ett tag när jag var kring 30 var det påfallande många just 22-åringar som visade intresse så t o m jag begrep. Något som händer i dem? Kanske inte många men ett begränsat flertal iaf. Förvaltade nog inte den uppmärksamheten så väl, beroende på hur man ser det.

Du är bortskämd! Good for you.

(Skäms för att jag skrev följdaktligen. Var du tvungen att dra fram det i ljuset?)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sååå, du har gjort det klockringaren snackade om…ev minus det där med 22-åring. Hm, ett tag när jag var kring 30 var det påfallande många just 22-åringar som visade intresse så t o m jag begrep. Något som händer i dem? Kanske inte många men ett begränsat flertal iaf. Förvaltade nog inte den uppmärksamheten så väl, beroende på hur man ser det.

Du är bortskämd! Good for you.

(Skäms för att jag skrev följdaktligen. Var du tvungen att dra fram det i ljuset?)
Ja, min är jämngammal så det hade väl varit jackpotten om hon dessutom vore nästan 15 år yngre... :gnissla :hihi Nej, då hade jag bara känt mig som ett gubbslem så det går bort.

Jadu, säg det... Kanske något hormonbaserat plötsligt förvirringstillstånd av psykotisk karaktär som inträffar just i den åldern? :va

Ja, det får jag nog säga att jag är, på vissa sätt iallafall. Sen är det såklart inte alltid en vals på rosor, vi har våra duster precis som i vilket annat förhållande som helst. Men visst har det sina fördelar att ha det såhär, det ska jag inte sticka under stolen med :)

:rofl

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, min är jämngammal så det hade väl varit jackpotten om hon dessutom vore nästan 15 år yngre... :gnissla :hihi Nej, då hade jag bara känt mig som ett gubbslem så det går bort.

Jadu, säg det... Kanske något hormonbaserat plötsligt förvirringstillstånd av psykotisk karaktär som inträffar just i den åldern? :va

Ja, det får jag nog säga att jag är, på vissa sätt iallafall. Sen är det såklart inte alltid en vals på rosor, vi har våra duster precis som i vilket annat förhållande som helst. Men visst har det sina fördelar att ha det såhär, det ska jag inte sticka under stolen med :)

:rofl
Hahah, läste "Jättegammal" först, och fick en helt annan bild av situationen... :hihi

images

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen