Kvinnor och inredning?! "Men den är fin...."

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Ibland blir jag fundersam på kvinnor och design ....:rolleyes:

ett scenario är IKEAfällan

Man trodde man skulle få en skön och lång sovmorgon på lördagen, istället så väcks man av att man skulle ur sängen och klä på sig. Först på schemat står en tur till IKEA där vi ska handla "värmeljus"(yeah right). IKEAturen slutar med att "värmeljusen" kostade en bit över 3000kr. När jag frågar tanten varför hon handlade en till vas när vi redan har en hemma så svarar hon "men den är fin".

Dvs. det finns ingen anledning till att spendera pengarna på sånt som man egentligen inte behöver! Om det inte är "Room service" gänget så är det "Simon o Thomas" som ger kvinnor köpbegär utan anledning.

Om det forsätter i den här riktningen så är det snart dags för tv3:s Lyxfällan :3freak

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
hahahaahhhaa......:rofl :rofl

gör en deal, varje gång hon släpar med dig till ikea el nåt annat du tycker e tråkigt måste hon följa med dig på något du tycker om, tex kolla nya hojar. :tummenupp

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Åka till IKEA med flickvännen är helt vansinnigt! Själv har jag hittat ett sätt att slippa - jag säger helt enkelt att jag inte orkar att köra. Jag vet att hon aldrig själv skulle sätta sig vid ratten, det är alldeles för stressigt för henne på parkeringen.

IKEA är dock guld värt om man är där själv med ungarna. In med dem i lekhagen bara, sedan kan man hitta på något annat kul ett par timmar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Detta är bara ett bevis på att ni är alldeles för slapphänta när det gäller uppfostran av era kvinnor.
Tex, du har väl inte gett henne kontroll över ett kort man kan betala med? Bonuskort är helt ok, de mår bra vid känslan av att inneha ett plastkort som mäter 8x4cm men det får absolut ICKE ha en fungerande betalningsfunktion!

Och om hon väcker dig en lördagsmorgon på annat vis än med att utföra Fellatio så vet jag inte vad du har gjort för fel, men grovt är det.

Och det är viktigt att hon lär sig att Ikea är endast något man besöker vid högtider, tex när du har ett ärende till Biltema. Då är det läge att släppa av henne på Ikea, hon kommer ju trots allt tomhänt därifrån om du har gjort rätt gällandes betalkorten...

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Detta är bara ett bevis på att ni är alldeles för slapphänta när det gäller uppfostran av era kvinnor.
Tex, du har väl inte gett henne kontroll över ett kort man kan betala med? Bonuskort är helt ok, de mår bra vid känslan av att inneha ett plastkort som mäter 8x4cm men det får absolut ICKE ha en fungerande betalningsfunktion!

Och om hon väcker dig en lördagsmorgon på annat vis än med att utföra Fellatio så vet jag inte vad du har gjort för fel, men grovt är det.

Och det är viktigt att hon lär sig att Ikea är endast något man besöker vid högtider, tex när du har ett ärende till Biltema. Då är det läge att släppa av henne på Ikea, hon kommer ju trots allt tomhänt därifrån om du har gjort rätt gällandes betalkorten...

:rofl :hihi :rofl :D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:zpy ikea, det enda som skulle intessera mig där e leka me ungarna i bollhavet. I och med att varje litet tillbehör kostar extra utan att man tänker på det så blir oftast slutsumman mer än vad man har tänkt sig o jag blir lika arg varje gång, så har det i alla fall varit för mig de få gånger jag har släppats dit. (bor nära möbelstaden tibro o har däför blivit kräsen med fast pris, fri hemkörning o montering samt att allt finns med etc så ikea lockar knappast).

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
oblic skrev:
"Men den är fin...."
Ibland blir jag fundersam på kvinnor och design ....
Ett scenario är IKEAfällan!

Man trodde man skulle få en skön och lång sovmorgon på lördagen, istället så väcks man av att man skulle ur sängen och klä på sig. Först på schemat står en tur till IKEA där vi ska handla "värmeljus"(yeah right).
IKEAturen slutar med att "värmeljusen" kostade en bit över 3000kr.
När jag frågar tanten varför hon handlade en till vas när vi redan har en hemma så svarar hon "men den är fin".

Men är du en toffel..?! :D
Om du nu hatar IKEA över allt annat, åk inte med din tjej då och handla "värmeljus" för 3000 kr! :brinnerup

Jag tror att du egentligen tycker om din tjej och om jag läser rätt mellan raderna så verkar det som om finner det hela lite lustigt och egentligen inte tycker det är såå farligt...

Men om du mot förmodan tycker att det är pina, så får du nog ta och "tuffa" till dig och säga att du hellre gör något annat tillsammans än att dra till IKEA. :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Var glad för att tanten inte vill shoppa på en del av de inredningsbutikerna som visas i de där programmen. Då räcker 3000kr knappt till en ny soffkudde. :gnissla

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Att hänga bakfull på ikea med en polare är najs.
Man ser kvinnor mäta mellan händerna och säga
"Ja den här passar ju mellan kattlådan och porslinsväderkvarnen!"

Sjukt kul, sen finns det ju massor av soffor och sängar.

Att ta dit kvinnan har lika många poäng på skalan fast negativt.
Men det är ju redan avhandlat i tråden :lol

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Här i Linköping ligger Biltema och IKEA bredvid varandra. Man ser ofta en klunga vilsna män komma gående från IKEA-parkeringen i riktning mot Biltema istället. :rofl

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ibland blir jag fundersam på kvinnor och design ....

ett scenario är IKEAfällan

Hey....dra inte alla kvinnor över samma kam.:fatta!

För det första så är IKEA ett ställe som man besöker BARA om man NÖDVÄNDIGTVIS måste. Som t.ex när huset som vi byggt var färdigt, då saknades det en massa garderobsgrejer och sånt, då blev det ett par vändor dit. :näsblod

Men lixom frivilligt som lördagsnöje....NEJ TACK...max ett besök per år för att köpa typ värmeljus och servetter, Och då skulle jag väl aldrig få för mig att be min sambo följa med. :glömdet

//M

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att hänga bakfull på ikea med en polare är najs.
Man ser kvinnor mäta mellan händerna och säga
"Ja den här passar ju mellan kattlådan och porslinsväderkvarnen!"

Sjukt kul, sen finns det ju massor av soffor och sängar.

Att ta dit kvinnan har lika många poäng på skalan fast negativt.
Men det är ju redan avhandlat i tråden :lol

"Ja den här passar ju mellan kattlådan och porslinsväderkvarnen!" :rofl :D

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Hey....dra inte alla kvinnor över samma kam.:fatta!

För det första så är IKEA ett ställe som man besöker BARA om man NÖDVÄNDIGTVIS måste. Som t.ex när huset som vi byggt var färdigt, då saknades det en massa garderobsgrejer och sånt, då blev det ett par vändor dit. :näsblod

Men lixom frivilligt som lördagsnöje....NEJ TACK...max ett besök per år för att köpa typ värmeljus och servetter, Och då skulle jag väl aldrig få för mig att be min sambo följa med. :glömdet

//M

Det är te att söka pluspoäng hos grabbarna... :tungan

Skämt åsido...
Kan bara hålla med. Alla tjejer letar inte prydnadssaker som passar i bokhyllan som lördagsnöje! Jag tittar 1000 ggr hellre på nya hojar. Ett problem bara, det kostar betydligt mer än 3 tkr emellanåt... :hihi

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hur är IKEAs frukostar egentligen!? Aldrig provat själv eller vet att någon polare gjort det...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka