Kvinnor och inredning?! "Men den är fin...."

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Tjejen ska alltid dra med en överallt. Så fort det innefattar köra bil så måste man hänga med. Att köra bilen själv går ju inte.. Ska hon ner till tvättstugan på kvällen så måste man följa med för hon är så mörkrädd. Jag behöver inte göra något bara följa med osv. :3freak

\Masonit

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tjejen ska alltid dra med en överallt. Så fort det innefattar köra bil så måste man hänga med. Att köra bilen själv går ju inte.. Ska hon ner till tvättstugan på kvällen så måste man följa med för hon är så mörkrädd. Jag behöver inte göra något bara följa med osv. :3freak

\Masonit

Men städa dig mannen! Hon får väl lära sig att kila ut i tvättstugan själv? Visst, bor ni mitt i ett härjat område med femtielva våldtäkter osv. förstår jag henne, men annars inte.

En vuxen kvinna ska kunna köra bil själv om hon har körkort, och likaså gå själv utan att behöva ha någon som håller en i handen hela tiden. Pungt!

Sen är det bara en bonus om hon kan plocka ihop en cheva 350 med förbundna ögon, snickra, köra på bakhjulet med valfri motorcykel samt vara högre än hon är bred.

Dr.Bike

Guest
Ikea har goda köttbullar....

Exakt...

När man tröttnar på hummer och champagne, chateau briandér och trist jättegammalt rödvin, så åker man till IKEA... :rofl

Men: Faktiskt!
Så gör iaf vi när vi är ute på jobb i världen, och man efter nån månad verkligen längtar efter "riktig" mat, som Svensk husmanskost.
Då är det gött att åka ut till IKEA och ta just köttbullar, lingon och mos, eller varför inte en laxpudding med skirat smör, eller en janssons frestelse... shit nu blev jag hungrig! :)

Btw: I helgen avser jag åka på WSBK på Losail :tungan det blir fräckt!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men städa dig mannen! Hon får väl lära sig att kila ut i tvättstugan själv? Visst, bor ni mitt i ett härjat område med femtielva våldtäkter osv. förstår jag henne, men annars inte.

En vuxen kvinna ska kunna köra bil själv om hon har körkort, och likaså gå själv utan att behöva ha någon som håller en i handen hela tiden. Pungt!

Sen är det bara en bonus om hon kan plocka ihop en cheva 350 med förbundna ögon, snickra, köra på bakhjulet med valfri motorcykel samt vara högre än hon är bred.

Nej nej! Du glömmer det viktigaste här.
Som gammal beprövad "sämre hälft" så har jag lärt mig den hårda vägen att utnyttja alla sådana här tillfällen, och se var man kan "tjäna en hacka" så att säga. Du ser det ju själv, vad är jobbigast:
* Gå med tanten ner till tvättstugan, eller att få lov att tvätta själv?
* Åka runt med tanten och släppa av henne runtikring, eller släpas med och bli tvungen att diskutera vilka värmeljus som passar bäst till ovan nämda porslinsväderkvarn etc?

Ett annat bra tips som gäller i all kommunikation med kvinnor: Svara alltid "mmm". Aldrig "ja" och aldrig "Nej". Uj uj uj vad det har räddat mig många gånger. T ex när jag inte har lystnat och således inte har en aning om vad stycket pladdrar om. Och man kan alltid med gott hjärta neka vilt när hon hävdar "men du SA ju jaaa"....nej jag sa "mmm", vilket kan betyda precis vad som helst. :tummenupp

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Äh, såndäringa fruntimmer ska ha hästintresse. Det är äckligt med soft.

1: De är minst borta på stallet 10h/v så man slipper lessna på dem.
2: Former :drool
3: Om de inte har mekintresse kan man hitta på en massa saker man gjorde i garaget när man åkte dit och slaggade för man inte orkade med allt tjat.

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Exakt...
Btw: I helgen avser jag åka på WSBK på Losail :tungan det blir fräckt!

Jag är grön av avund...

Nej nej! Du glömmer det viktigaste här.
Som gammal beprövad "sämre hälft" så har jag lärt mig den hårda vägen att utnyttja alla sådana här tillfällen, och se var man kan "tjäna en hacka" så att säga. Du ser det ju själv, vad är jobbigast:
* Gå med tanten ner till tvättstugan, eller att få lov att tvätta själv?
* Åka runt med tanten och släppa av henne runtikring, eller släpas med och bli tvungen att diskutera vilka värmeljus som passar bäst till ovan nämda porslinsväderkvarn etc?

Ett annat bra tips som gäller i all kommunikation med kvinnor: Svara alltid "mmm". Aldrig "ja" och aldrig "Nej". Uj uj uj vad det har räddat mig många gånger. T ex när jag inte har lystnat och således inte har en aning om vad stycket pladdrar om. Och man kan alltid med gott hjärta neka vilt när hon hävdar "men du SA ju jaaa"....nej jag sa "mmm", vilket kan betyda precis vad som helst. :tummenupp

Tanten läser inte på SH, eller? Annars hoppas jag att du skriver detta med mycket kärlek. För om det är så bedrövligt som du beskriver - SKAFFA NY! Eller sluta klaga!

På något sätt älskar både män o kvinnor att beklaga sig över sin tjejer/killar. Det har jag aldrig förstått, jag skulle aldrig beklaga mig över mannen på ett forum eller i kompisgänget. Är det något så säger jag det till honom direkt.
-- Fast nu är ju just min man perfekt, så det är aldrig aktuellt. :tummenupp

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag är grön av avund...

Tanten läser inte på SH, eller? Annars hoppas jag att du skriver detta med mycket kärlek. För om det är så bedrövligt som du beskriver - SKAFFA NY! Eller sluta klaga!

På något sätt älskar både män o kvinnor att beklaga sig över sin tjejer/killar. Det har jag aldrig förstått, jag skulle aldrig beklaga mig över mannen på ett forum eller i kompisgänget. Är det något så säger jag det till honom direkt.

Din man läser på SH va?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
På något sätt älskar både män o kvinnor att beklaga sig över sin tjejer/killar. Det har jag aldrig förstått, jag skulle aldrig beklaga mig över mannen på ett forum eller i kompisgänget.

Är det något så säger jag det till honom direkt.

INGEN är perfekt.!! :fakta

Har ni varit tillsammans i 2 veckor eller??? :rolleyes:

Klart att man får beklaga sig, det har inget med kärlek att göra. Älskar man någon så älskar man bristerna oxå, om dom inte blir övertaliga.

Om killen är ett tillfälligt pucko får man tycka det, och om tjejen är PMS:ig får man tycka att hon är ett tillfälligt fpucko.

Enkelt!!

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Jag har vänner som fullkomligt vältrar sig i klagosång när deras respektive inte är med. Och så går de hem och allt är som vanligt. Jag kanske är en udda figur, men det klingar falskt i min värld.

Älskar man bristerna så finns väl inget behov av att beklaga sig, eller?
Och det är stor skillnad på att tycka saker och att beklaga sig offentligt.

2 veckor? Nej, det är nu över 3 år, och jag är fortfarande nykär i min perfekta man! :kär
Nykär och härligt blind... Avundsjuk?

:kia
Nu känns det lite som att du försöker tala om för oss vad vi får skriva om på forumet. Kan inte du skapa ett eget forum där du kan vara administrator, där du kan bestämma vad folk ska tycka och tänka, precis som när du var liten och lekte med dockhus? :tummenupp

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
:kia
Nu känns det lite som att du försöker tala om för oss vad vi får skriva om på forumet. Kan inte du skapa ett eget forum där du kan vara administrator, där du kan bestämma vad folk ska tycka och tänka, precis som när du var liten och lekte med dockhus? :tummenupp

Äsch, det blev lite för allvarligt. Retar mig på fenomenet.

Men. Jag får väl bjuda på en irriterande egenskap hos min man. (Ja, jag hittade en när jag tänkte efter, hårt.) Han blir JÄTTEARG på klantiga medtrafikanter när han kör bil, särkilt när vi ska till IKEA... :tungan

Edit: Får väl tillägga att jag har samma irriterande egenskap själv...

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
INGEN är perfekt.!! :fakta

Har ni varit tillsammans i 2 veckor eller??? :rolleyes:

Klart att man får beklaga sig, det har inget med kärlek att göra. Älskar man någon så älskar man bristerna oxå, om dom inte blir övertaliga.

Om killen är ett tillfälligt pucko får man tycka det, och om tjejen är PMS:ig får man tycka att hon är ett tillfälligt fpucko.

Enkelt!!

Jag tror fortfarande inte att du finns på riktigt. :tuttar

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag editerade hela ditt inlägg in till att i stort sett innehålla IKEA... vad tror du jag syftade på. ;)

Jo, jag fattade... Men risken är att det var jag såsom kvinnan i huset som ville till IKEA från början (apropå vad hela tråden handlar om) - alltså mitt fel...

Det värsta är att vi behöver nya bokhyllor, så allt i denna tråd kommer snart att gå i uppfyllelse. Ikea, köttbullar, prydnadssaker, you name it. Inget jag ser fram emot...

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Inget jag ser fram emot...

Då kan du sätta dig in i hans situation. ;)

Första gången tanten drog med mig till Ikea så gjorde jag upplevelsen direkt motbjudande för henne. Hon grät på riktigt.
Har aldrig behövt följa med igen efter det. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv gillar jag inredning och att fixa där hemma... så jag brukar även åka iväg själv till IKEA ibland.
Dock helst lördagar/söndagar direkt vid öppningstid... storhandel på IKEA avklaras då enkelt på en halvtimma.

Sen har jag svårt för de som går runt och bara strosar på IKEA... det gäller att vara målmedveten och skall man titta på många saker så vet man vad och man har planerat sin rutt redan innan man anländer dit.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag tror fortfarande inte att du finns på riktigt. :tuttar

I´m very much real..!!! :krama

:ligga :tomten

2 veckor? Nej, det är nu över 3 år, och jag är fortfarande nykär i min perfekta man! :kär
Nykär och härligt blind... Avundsjuk?

Inte ett dugg...!! Jag är inte perfekt själv, och förväntar mig inte att någon annan ska vara det heller.

"3 år"...men du är knappt 25 år gammal va!??

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...