Kvinnor och rösträtt.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag såg något liknande för ett tag sedan på en parkeringsplats, en tant backar ut en fin BMW sakta och fint rätt in i en Volvo, tanten kliver ur sin bil och kollar om det blev några skador på sin bil, sedan hoppar hon in och kör iväg.

Borde hon inte ha kollat på den andra bilen med, eller det kanske inte är så viktigt i dagens empatbefriade värld... och nej jag såg inte reg nummret.

Folk är idioter... :mad:

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Äsch, statistik kan man använda hur man vill och kan mer liknas vid en häxdoktors utövande.
:såjaponken :bladder

Jag såg något liknande för ett tag sedan på en parkeringsplats, en tant backar ut en fin BMW sakta och fint rätt in i en Volvo, tanten kliver ur sin bil och kollar om det blev några skador på sin bil, sedan hoppar hon in och kör iväg.

Borde hon inte ha kollat på den andra bilen med, eller det kanske inte är så viktigt i dagens empatbefriade värld... och nej jag såg inte reg nummret.

Folk är idioter... :mad:

Jag såg en kille häromdagen som Kalle Anka-parkerade. Han backade tills bilen bakom tog emot hans dragkrok. Inte kollade han den.
Som du skriver
"Folk som är idioter..."

Last edited:

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
:såjaponken :bladder

Jag såg en kille häromdagen som Kalle Anka-parkerade. Han backade tills bilen bakom tog emot hans dragkrok. Inte kollade han den.
Som du skriver
"Folk som är idioter..."

Du känner dig träffad av tråden förstår jag?
Du verkar iaf ta väldigt illa upp och måste på alla möjliga sätt säga att kvinnor inte kör sämre än män. Problemet är bara att alla läser dina inlägg och skrattar åt dig. :tummenupp

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal. :tuttar

Vägtrafikskador 2008 Rapport 2009:23
http://www.trafa.se/document/ss2009_23.pdf

Citat
"En tänkbar förklaring till att betydligt fler män än kvinnor har omkommit i vägtrafiken, skulle kunna vara att män vistas mer i vägtrafikmiljö och således exponeras mer för risk att trafikdödas. Figur 3.3 visar emellertid att män fortfarande har nästan dubbelt så stor risk att dödas i trafiken, även när man tar hänsyn till skillnader i färdlängd.17 Antalet dödade i trafiken skulle med andra ord kunna minskas avsevärt om män – ur alla aspekter som har betydelse för trafiksäkerheten – reste som kvinnor.18 Om män hade haft samma risk att dödas som kvinnor, hade 134 män kunnat räddas under 2008. Då hade det totala antalet dödade stannat på 263 i stället för 397 personer.19"

Ytterligare ett citat:
Citat:
Andelen män av de svårt skadade har alltså ökat under perioden och har de senaste åren legat kring 65 procent. Ifråga om dödade i vägtrafiken var andelen män 72 procent år 2008 Samtidigt står män för omkring 58 procent av den totala färdsträckan i vägtrafikmiljön (enligt resvaneundersökningen 2005-2006). Män står alltså för större andel av dödade och svårt skadade än deras andel av trafikarbetet i trafikmiljö. Männen är således överrepresenterade vad gäller både dödade och svårt skadade i trafiken, även när hänsyn tas till skillnader i exponering."

;)

Att lyssna till män som gnäller på kvinnor....men man vänjer sig, jämna plågor :tungan

Det där är statistik över skadade och dödade, denna tråd handlar om att kvinnor är mycke sämre på att parkera !!!!!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skulle vara intressant att se kvinnor köra "rally" och sladda som pojkarna gör. DÅ hade vi haft många (fler) olyckor... :hihi

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
att ta åt sig vad random folk på ett forum skriver är så 80tal.

hur kommer det sig att inte en enda kvinna tagit vm titeln i f1? mx? superbike? rally? trail? fmx? dakar? gokart? supermotard? atv? hillclimb? speedway? lite konstigt med tanke på att alla vet ju att kvinnor är bättre förare än män (HAHAHAHA, suck).

anledningen till att kvinnor är inblandade i mindre olyckor är pga att dom kör så inihelvete sakta, riktiga bromsklossar i trafiken är vad det är.
sen att dom flesta inte ens klarar av att fickparkera utan att buckla in plåten på 3 bilar är ju lite roligt också.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
att ta åt sig vad random folk på ett forum skriver är så 80tal.

hur kommer det sig att inte en enda kvinna tagit vm titeln i f1? mx? superbike? rally? trail? fmx? dakar? gokart? supermotard? atv? hillclimb? speedway? lite konstigt med tanke på att alla vet ju att kvinnor är bättre förare än män (HAHAHAHA, suck).

anledningen till att kvinnor är inblandade i mindre olyckor är pga att dom kör så inihelvete sakta, riktiga bromsklossar i trafiken är vad det är.
sen att dom flesta inte ens klarar av att fickparkera utan att buckla in plåten på 3 bilar är ju lite roligt också.

Annie Seel kör hoj bättre än alla här i alla fall.....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Med all respekt för Annies otroliga insatser i den stora sandlådan och övriga bedrifter världen över:
Ökenrally - solklart. Hoj generellt - icke :)

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Hoj
Sukka igen, sv650s -06

Jeezes, fan vilken koll du har på "de flesta kvinnor", verkligen! Har du fått fram en procent också på hur många det är som kör så sakta och alltid bucklar bilar vid en fickparkering?

Du skulle behöva spendera en dag utanför mitt hus, vid min parkering. Bara fickparkering så kanske du får en bättre uppfattning om hur både könen parkerar. DET är underhållning på hög nivå! :p

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250

finns säkert många kvinnor som piskar alla här, men sen finns det MÅNGA män som i sin tur piskar dessa kvinnor.

Jeezes, fan vilken koll du har på "de flesta kvinnor", verkligen! Har du fått fram en procent också på hur många det är som kör så sakta och alltid bucklar bilar vid en fickparkering?

Du skulle behöva spendera en dag utanför mitt hus, vid min parkering. Bara fickparkering så kanske du får en bättre uppfattning om hur både könen parkerar. DET är underhållning på hög nivå! :p

hörrö 80talarn:tungan

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du är välkommen att sitta en timme utanför Ica Maxi här i stan en timme.

Du får en hundring av mig varje gång en man knuffar i en annan bil, hur mycket får jag av dig varje gång en kvinna gör samma sak?

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
Du är välkommen att sitta en timme utanför Ica Maxi här i stan en timme.

Du får en hundring av mig varje gång en man knuffar i en annan bil, hur mycket får jag av dig varje gång en kvinna gör samma sak?

Hade lätt gjort det, om det inte vore så jekla långt till Umeå från Växjö... Kanske dags för en långtur med hojjen i sommar? Jag är ändå nyfiken på att träffa dig :krama

hörrö 80talarn:tungan

Eftersom du säkerligen är född på 90talet så får du en liten :pannkyss

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hade lätt gjort det, om det inte vore så jekla långt till Umeå från Växjö... Kanske dags för en långtur med hojjen i sommar? Jag är ändå nyfiken på att träffa dig :krama

Gör det, jag har rad att bjuda på middag efter besöket på Ica :D

Ska vi sätta en femtiolapp per dörruppslag också så kan vi gå på krogen på kvällen också.

Eller så struntar vi i Ica parkeringen, jag bjuder på en fika på stan i alla fall...

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
Gör det, jag har rad att bjuda på middag efter besöket på Ica :D

Ska vi sätta en femtiolapp per dörruppslag också så kan vi gå på krogen på kvällen också.

Eller så struntar vi i Ica parkeringen, jag bjuder på en fika på stan i alla fall...

Bara en fika på stan låter faktikst allra bäst. Tror inte jag är så sugen på att stå vid en jekla parkering efter att ha kört typ 100 mil bara sådär... Schysst att du bjussar med, så ska det vara :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal. :tuttar

Vägtrafikskador 2008 Rapport 2009:23
http://www.trafa.se/document/ss2009_23.pdf

Citat
"En tänkbar förklaring till att betydligt fler män än kvinnor har omkommit i vägtrafiken, skulle kunna vara att män vistas mer i vägtrafikmiljö och således exponeras mer för risk att trafikdödas. Figur 3.3 visar emellertid att män fortfarande har nästan dubbelt så stor risk att dödas i trafiken, även när man tar hänsyn till skillnader i färdlängd.17 Antalet dödade i trafiken skulle med andra ord kunna minskas avsevärt om män – ur alla aspekter som har betydelse för trafiksäkerheten – reste som kvinnor.18 Om män hade haft samma risk att dödas som kvinnor, hade 134 män kunnat räddas under 2008. Då hade det totala antalet dödade stannat på 263 i stället för 397 personer.19"

Ytterligare ett citat:
Citat:
Andelen män av de svårt skadade har alltså ökat under perioden och har de senaste åren legat kring 65 procent. Ifråga om dödade i vägtrafiken var andelen män 72 procent år 2008 Samtidigt står män för omkring 58 procent av den totala färdsträckan i vägtrafikmiljön (enligt resvaneundersökningen 2005-2006). Män står alltså för större andel av dödade och svårt skadade än deras andel av trafikarbetet i trafikmiljö. Männen är således överrepresenterade vad gäller både dödade och svårt skadade i trafiken, även när hänsyn tas till skillnader i exponering."

;)

Att lyssna till män som gnäller på kvinnor....men man vänjer sig, jämna plågor :tungan

Nu står det iofs att männen är offer, inte att de orsakade sin egen död.
Om en kvinna kör på en man på ett övergångsställe betyder faktiskt inte det att kvinnor kör bättre än män. Inte alls faktiskt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy