Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal.![]()
Äsch, statistik kan man använda hur man vill och kan mer liknas vid en häxdoktors utövande.
Jag såg något liknande för ett tag sedan på en parkeringsplats, en tant backar ut en fin BMW sakta och fint rätt in i en Volvo, tanten kliver ur sin bil och kollar om det blev några skador på sin bil, sedan hoppar hon in och kör iväg.
Borde hon inte ha kollat på den andra bilen med, eller det kanske inte är så viktigt i dagens empatbefriade värld... och nej jag såg inte reg nummret.
Folk är idioter...![]()
![]()
Jag såg en kille häromdagen som Kalle Anka-parkerade. Han backade tills bilen bakom tog emot hans dragkrok. Inte kollade han den.
Som du skriver
"Folk som är idioter..."
Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal.
Vägtrafikskador 2008 Rapport 2009:23
http://www.trafa.se/document/ss2009_23.pdf
Citat
"En tänkbar förklaring till att betydligt fler män än kvinnor har omkommit i vägtrafiken, skulle kunna vara att män vistas mer i vägtrafikmiljö och således exponeras mer för risk att trafikdödas. Figur 3.3 visar emellertid att män fortfarande har nästan dubbelt så stor risk att dödas i trafiken, även när man tar hänsyn till skillnader i färdlängd.17 Antalet dödade i trafiken skulle med andra ord kunna minskas avsevärt om män – ur alla aspekter som har betydelse för trafiksäkerheten – reste som kvinnor.18 Om män hade haft samma risk att dödas som kvinnor, hade 134 män kunnat räddas under 2008. Då hade det totala antalet dödade stannat på 263 i stället för 397 personer.19"
Ytterligare ett citat:
Citat:
Andelen män av de svårt skadade har alltså ökat under perioden och har de senaste åren legat kring 65 procent. Ifråga om dödade i vägtrafiken var andelen män 72 procent år 2008 Samtidigt står män för omkring 58 procent av den totala färdsträckan i vägtrafikmiljön (enligt resvaneundersökningen 2005-2006). Män står alltså för större andel av dödade och svårt skadade än deras andel av trafikarbetet i trafikmiljö. Männen är således överrepresenterade vad gäller både dödade och svårt skadade i trafiken, även när hänsyn tas till skillnader i exponering."
Att lyssna till män som gnäller på kvinnor....men man vänjer sig, jämna plågor![]()
att ta åt sig vad random folk på ett forum skriver är så 80tal.
hur kommer det sig att inte en enda kvinna tagit vm titeln i f1? mx? superbike? rally? trail? fmx? dakar? gokart? supermotard? atv? hillclimb? speedway? lite konstigt med tanke på att alla vet ju att kvinnor är bättre förare än män (HAHAHAHA, suck).
anledningen till att kvinnor är inblandade i mindre olyckor är pga att dom kör så inihelvete sakta, riktiga bromsklossar i trafiken är vad det är.
sen att dom flesta inte ens klarar av att fickparkera utan att buckla in plåten på 3 bilar är ju lite roligt också.
Annie Seel kör hoj bättre än alla här i alla fall.....
anledningen till att kvinnor är inblandade i mindre olyckor är pga att dom kör så inihelvete sakta, riktiga bromsklossar i trafiken är vad det är.
sen att dom flesta inte ens klarar av att fickparkera utan att buckla in plåten på 3 bilar är ju lite roligt också.
Annie Seel kör hoj bättre än alla här i alla fall.....
Jeezes, fan vilken koll du har på "de flesta kvinnor", verkligen! Har du fått fram en procent också på hur många det är som kör så sakta och alltid bucklar bilar vid en fickparkering?
Du skulle behöva spendera en dag utanför mitt hus, vid min parkering. Bara fickparkering så kanske du får en bättre uppfattning om hur både könen parkerar. DET är underhållning på hög nivå!![]()
Du skulle behöva spendera en dag utanför mitt hus, vid min parkering. Bara fickparkering så kanske du får en bättre uppfattning om hur både könen parkerar. DET är underhållning på hög nivå!![]()
Du är välkommen att sitta en timme utanför Ica Maxi här i stan en timme.
Du får en hundring av mig varje gång en man knuffar i en annan bil, hur mycket får jag av dig varje gång en kvinna gör samma sak?
hörrö 80talarn![]()
Hade lätt gjort det, om det inte vore så jekla långt till Umeå från Växjö... Kanske dags för en långtur med hojjen i sommar? Jag är ändå nyfiken på att träffa dig![]()
att ta åt sig vad random folk på ett forum skriver är så 80tal.
Eftersom du säkerligen är född på 90talet så får du en liten![]()
Gör det, jag har rad att bjuda på middag efter besöket på Ica
Ska vi sätta en femtiolapp per dörruppslag också så kan vi gå på krogen på kvällen också.
Eller så struntar vi i Ica parkeringen, jag bjuder på en fika på stan i alla fall...
Killar som hackar på tjejer i trafiken är så 90-tal.
Vägtrafikskador 2008 Rapport 2009:23
http://www.trafa.se/document/ss2009_23.pdf
Citat
"En tänkbar förklaring till att betydligt fler män än kvinnor har omkommit i vägtrafiken, skulle kunna vara att män vistas mer i vägtrafikmiljö och således exponeras mer för risk att trafikdödas. Figur 3.3 visar emellertid att män fortfarande har nästan dubbelt så stor risk att dödas i trafiken, även när man tar hänsyn till skillnader i färdlängd.17 Antalet dödade i trafiken skulle med andra ord kunna minskas avsevärt om män – ur alla aspekter som har betydelse för trafiksäkerheten – reste som kvinnor.18 Om män hade haft samma risk att dödas som kvinnor, hade 134 män kunnat räddas under 2008. Då hade det totala antalet dödade stannat på 263 i stället för 397 personer.19"
Ytterligare ett citat:
Citat:
Andelen män av de svårt skadade har alltså ökat under perioden och har de senaste åren legat kring 65 procent. Ifråga om dödade i vägtrafiken var andelen män 72 procent år 2008 Samtidigt står män för omkring 58 procent av den totala färdsträckan i vägtrafikmiljön (enligt resvaneundersökningen 2005-2006). Män står alltså för större andel av dödade och svårt skadade än deras andel av trafikarbetet i trafikmiljö. Männen är således överrepresenterade vad gäller både dödade och svårt skadade i trafiken, även när hänsyn tas till skillnader i exponering."
Att lyssna till män som gnäller på kvinnor....men man vänjer sig, jämna plågor![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |