Niklas M
skrajjrajders
- Gick med
- 10 Mar 2003
- Hoj
- Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Hur blir försäkringspremierna på dessa nästa år.....?
evilv2 skrev:Hur blir försäkringspremierna på dessa nästa år.....?
McB skrev:Tveksamt om ett eftermarknadssystem kommer ge någon effekt. Med tanke på att effekthysterin är så uppskruvad nu så tror jag inte att tillverkarna slänger på ett system som stryper cykeln. Möjligt att man kan tjäna ett par hästar på att plocka bort katalysatorn, men enligt många GSX-R1000-ägare så är det ingen eller en försumbar skillnad.
Holger skrev:Låter lite mycket blir kul att se vad 04rna kommer att bromsa,tror fortfarande honda har minst effekt möjligen samma som suz.Men hur intressant är bromsningen egentligen för hur många kommer att köra omkring med orginal avgas tillex.jag tror att ett eftermarknads system kommer att ge runt 10hk på r1:an och hondan.
Ser ut att bli yam o kaw i topp när det gäller effekt.Köp efter tycke o smak,jag skulle köpa r1 även om kaw hade 10hk mer för jag tycker inte om utsendet på den,dock endel fräcka detaljer som broms-skivorna men fins ju att köpa till dom andra med om man så gärna vill ha dom.
Silwer skrev:Det fåniga här är väl att redan nu börja diskutera hur mycket de går att trimma innan de ens har bromsats av nån anna än fabrikanterna.
DEt är ju omöjligt tat sätta en siffra på exakt hur mycket hojarna ökar med helsystem, sen käns ju den detaljen rätt onödigt på 170hk hojar, helst eftersom man kan känna på sig att åtminstonde R1an kommer vara tröttare på lägre varv än förr och säkert behöver exupen mer än nånsin.
Silwer skrev:jo, säkert rätt, efter trimningen är de fortfarande likvärdiga i effekt troligen.
För att plocka ut 170 hästar ur 1 liter börjar de väl få fila rätt mycket på grejorna, speciellt om det ska klaras ljudnivåer o sånt.
evilv2 skrev:Hur blir försäkringspremierna på dessa nästa år.....?
Mattiaz skrev:ORKA!
När ska folk fatta att det kostar lika mycket i premie för mig att försäkra en -04 som det gjorde det året jag försäkrade min nya -02 ... visst det kan skilja lite, men ingen astonomisk skillnad, såvidare de inte shockhöjt premierna, men i annat fall så hamnar man ungefär lika.
Slutsats: Jag skulle mycket väl ha råd att helförsäkra en -04 om jag så bara ville . . .
Mattiaz skrev:ORKA!
När ska folk fatta att det kostar lika mycket i premie för mig att försäkra en -04 som det gjorde det året jag försäkrade min nya -02 ... visst det kan skilja lite, men ingen astonomisk skillnad, såvidare de inte shockhöjt premierna, men i annat fall så hamnar man ungefär lika.
Slutsats: Jag skulle mycket väl ha råd att helförsäkra en -04 om jag så bara ville . . .
Gustav1 skrev:Blir det en ny försäkringsklass för de här hojarna?
Då blir det kanske billigare att försäkra gamla mopeder, typ R1-02.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|