Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Lessen att sabba era teorier
Men finns det nått som kan tömma strömmen ur ett friskt bilbatteri på nolltid
så är det väl en sådan , Inte heller är väl verkningsgraden särlskilt hög
En vanlig Setrab (olje) kylare på returen är väl det som skulle funka bäst
Ström på en mc är det som bekant dåligt med
När jag började åka med stora boshpumpen ( rallycross) 049an på min mc
så brann laddningskablarna från regulatorn
Fick flytta denna till mer fartvind samt korta kablaget med en meter
Ja en sån kyl-box tömmer mitt lilla batteri snabbare än jag kan säga:
-Accumulatortillenhönsatrappa, med rävspärr...
Riktigt så mycket kräm hade jag inte använda till denna extra lyx, hade tänkt mig något sådant här:
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=3356&Grp=740020&n=10
bara för att jämföra kylleffekt, den sänker liknande mängd vätska (iofs med bättre isolering) 20grader med 32W, ett motsvarande element med samma effekt, eller lite mer skall min generator/batteri/kablar palla, sen får man väl rannsaka sig själv om man vill ha igång den och soppapump i 3 timmar medans man ligger bland brudarna på Tylö-beach...
Men problemet är ju inte när man tar cykeln i garaget på morgonen, då är soppan sval, det är ju under färd och motorn värmer tanken som jag tänker mig, kan man få det att funka, och då kanske kombinerat med en Setrab så gör det ju inget om den över tiden får ner tempen ett par grader (helst under 40 som du skrev.) för en rimlig Watt-kostnad...
/Jonas