Läbbig grej..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Idag, eller igår rättare sagt, var jag med om nåt rätt läbbigt.. Tog en sväng med hojen själv på eftermiddan och körde runt lite istan bara.. Körde lite lugnt bara, ett par stoppies och lite bakslang blev det ju som vanligt, men rätt lugnt som sagt. Plötsligt stog jag och låste upp garaget hemma och rullade in hojen.. Hjälmen var spräckt på både vänster och höger sida.. Hojen lite repig uppe på styret och fram på lyset, men annars ok.. Jag har inte en aning om vad som hänt.. :confused: Minns inte var jag vurpade, eller vad som hände.. Ingenting.. Det står en vurpad Gixxer 750 i mitt garage sen i tisdags, men jag bara stog där och stirrade på den, och undrade vart fan den kom ifrån.. Är det min tänkte jag.. :lol Sen efter en stund kom jag ihåg var den kom ifrån i alla fall.. :kocko
Men jag har fortfarande ingen som helst aning om vad som hände när jag var ute och åkte.. Känns rätt läskigt.. Man undrar ju liksom hur jag kom till garaget.. Körde jag som en zombie hela vägen hem, eller vurpade jag i närheten av garaget.. Eller var det på andra sidan stan?? :confused:
Sååå.. Är det nån som sett eller hört nåt, berätta för mej!! :)
*nyfiken*
Har inte ont i skallen eller nån annanstans heller.. Bara hjälmen som är kvaddad..
Lägger upp et par bilder på hjälmen.. Tur att man inte har nån gammal plastkruka! :tummenupp

Over and out!

Bifogat

• vanster1.JPG
    vanster1.JPG
    55.3 KB · Visningar: 710
  • hoger1.JPG
    hoger1.JPG
    52.5 KB · Visningar: 571

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Uppsök sjukhus och gör en undersökning! Om du vurpat och fått minneslucka så var det en hård smäll. Sen hur du tog dig hem det är ju en bra fråga :)
Även om du inte känner nåt nu, så kanske du gör det i morgon, om 2dagar, eller om 1mån... så det är likabra att göra en undersökning.

Har själv vurpat på vanlig trampcykel engång och låg i koma i 2dygn. Minns inget heller från hela den dan det hände. :gnissla

/Micke

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
What!? Låter fan skitläskigt. Så du mins inte att du typ "vaknat" i diket eller nånting?

HanneZ

Guest
Ja åk o kolla, jag får faan bara ondare o ondare nu en vecka efter kraschen!

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Kay skrev:
What!? Låter fan skitläskigt. Så du mins inte att du typ "vaknat" i diket eller nånting?

Nej, jag har inte vaknat i ett dike eller nåt.. Körde ju mitt i stan typ.. Måste ha hoppat upp på hojen direkt efter och åkt.. Skumt..

Rammstein och HanneZ, Jag ringde till sjukan när jag kom hem, men dom tyckte att jag skulle ta det lugnt bara.. Eftersom jag inte hade ont eller mådde illa. Känner fortfarande inget alls.. Sov iofs från 16 till 22 efteråt.. :3freak

Coola Ola

Guest
Ugh! låter ju som sagt hur läskigt som helst! Drabbades själv av nåt liknande en gång när jag kom hem aspackad och däckade i ett bord med ett mycket skarpt hörn. Blev väckt av några kompisar dan efter med torkat blod i halva ansiktet, helt nerblodad säng plus en stor jävla blodpöl på golvet..... Jag kom inte ihåg nånting av dagen innan, det var helt försvunnet för mig. Fruktansvärd känsla och då hade ändå folk varit med som kunde berätta vad som hän (även om det i sig var jävligt skumt, jag fick reda på att jag gjort en massa grejer som jag inte hade något minne av öht) En del kom tillbaka efter några dagar iofs.

Uppsök läkare som sagt, man kan inte vara nog försiktig med det enda huvud man har. Jävla tur att det inte gick värre iaf!

HanneZ

Guest
Coola Ola skrev:
Ugh! låter ju som sagt hur läskigt som helst! Drabbades själv av nåt liknande en gång när jag kom hem aspackad och däckade i ett bord med ett mycket skarpt hörn. Blev väckt av några kompisar dan efter med torkat blod i halva ansiktet, helt nerblodad säng plus en stor jävla blodpöl på golvet..... Jag kom inte ihåg nånting av dagen innan, det var helt försvunnet för mig. Fruktansvärd känsla och då hade ändå folk varit med som kunde berätta vad som hän (även om det i sig var jävligt skumt, jag fick reda på att jag gjort en massa grejer som jag inte hade något minne av öht) En del kom tillbaka efter några dagar iofs.

Uppsök läkare som sagt, man kan inte vara nog försiktig med det enda huvud man har. Jävla tur att det inte gick värre iaf!
De där händer mig ungefär varje fylla

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Rammstein skrev:
Uppsök sjukhus och gör en undersökning! Om du vurpat och fått minneslucka så var det en hård smäll. Sen hur du tog dig hem det är ju en bra fråga :)
Även om du inte känner nåt nu, så kanske du gör det i morgon, om 2dagar, eller om 1mån... så det är likabra att göra en undersökning.

Har själv vurpat på vanlig trampcykel engång och låg i koma i 2dygn. Minns inget heller från hela den dan det hände. :gnissla

/Micke

Håller med! Fick hjärnskakning förra sommaren och det var inget mer med det förrän 1 månad senare... på jobbet.. började må illa och hela rummet snurrade... Direkt upp till sjukan och alla prover....osv.
Konstaterad "efterdyning" av hjärnkskaningen en månad tidigare.

Inget man nonchalerar bort! Var rädd om skallen.!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
SuperKnutte skrev:
Nej, jag har inte vaknat i ett dike eller nåt.. Körde ju mitt i stan typ.. Måste ha hoppat upp på hojen direkt efter och åkt.. Skumt..

Rammstein och HanneZ, Jag ringde till sjukan när jag kom hem, men dom tyckte att jag skulle ta det lugnt bara.. Eftersom jag inte hade ont eller mådde illa. Känner fortfarande inget alls.. Sov iofs från 16 till 22 efteråt.. :3freak

Berättade du att hjälmen var spräckt? Så att dom förstår vilken smäll det varit..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Rammstein skrev:
Berättade du att hjälmen var spräckt? Så att dom förstår vilken smäll det varit..
Yes, jag ringde akuten nyss och pratade lite igen. Sa att hjälmen var spräckt på båda sidor, och att jag inte minns ett skit vad som hänt. Dom tyckte att jag skulle avvakta och se bara..
Jag misstänker att jag voltat framåt och fått hojen i huvet, efter som handskar och skinnställ är repfria. Kan inte gått så fort menar jag.. Har ju hänt ett par gånger tidigare om jag säger så.. :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Låter som kraftigt trauma mot huvudet. Eventuellt chocken som gör sitt också.
Du har inga blåmärken, skrapmärken? Känner du dig öm någonstans ?

Gör som akuten sa och avvakta och vila lite. Dyker det upp några andra symptom så ta kontakt med dom igen.

Försök rekonstruera vad som hände och vart det hände. Enklare sagt än gjort.

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Låter läbbigt, bra att du klarade dig såpass ändå.
En annan tanke som slår mig är hurpass var du som chaufför när du körde hem? Borde varit en lite osäker färd så att säga. Tur att inget hände då.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Har en polare som har råkat ut för samma sak, vet ej om han har kommit på vad som igentligen hände... Ska kolla nästa gång jag snackar med honom. Men han hade inga efterdyningar av smällen. Med tanke på hojen så tror jag att han har "stoppat" över styret. Detta var ca 7 år sedan. (fan man börjar ju bli riktigt gammal).

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men fan...det låter ju helsjukt... jag tycker du ska åka in i alla fall.... skit i vad dom säger på akuten. Dom är väl såklart underbemannade o vill inte ha dit folk. :rolleyes: Är hjälmfan spräckt så är det fan ingen lek.

Min styvpappa slog i huvudet hårt som fan o iggade det... 3 månader senare måste han opereras för en blödning mellan hjärnan o skallbenet. Ett blodkärl hade spruckit o legar o sipprat ut blod som blev en lite pöl.

Inget att ignorera som sagt.!!

Mvh Madelene

Last edited:

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Jag misstänker UFO'n. Du har helt klart blivit bortförd. Tidsluckor och annat mysko... Ring Mulder & Scully...

Kyra på dig iaf. Låter otäckt det där.

sandstream

Guest
Så typiskt av folket på akuten att säga att man inte ska komma in. Man kan säga att man sågat av benet men de tycker ändå att man ska vänta och se om det kanske växer ut ett nytt :död

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
åk till akuten å sätt dig där å vänta på din tur! ta inga onödiga risker som att lyssa på under bemanad sjukhus personal! är hjälmen sprucken på detta vis så är det ingen dålig smäll...

mén för livet är inte värt å vara snäll mot personalen på sjukan åk dit nu :fatta!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Var det du som krashade gixxern? Inte så att skadorna på hjälmen kom då men du upptäckte dem först nu?

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Hände mig nåt liknande på snowboard förra vintern. Vurpade rejält och slog i bakhuvudet och ländryggen. Kommer inte ihåg ett jota men min kompis sa att jag bara reste mig upp, skakade snön ur mössan och åkte ner för hela backen!!! :kocko Visste inte ens att jag hade vurpat när jag kom ner. Sov ett dygn efteråt dock, men inga andra men.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024