Läbbig grej..

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Killen.. Du har för F*N spräckt din hjälm!! Vill se ett inlägg från dig imorn att du varit på sjukan och dom konstaterat att du är kry.

Förstår du?!?!?

:3freak

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hoppas du inte har fått nåra skador av smällen! :)
Hade vart schysst att kunna "stänga av" hjärnan när man är på jobbet, å vakna upp hemma vid köksbordet med middagen framför sig. :rolleyes:

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Har en kompis som vurpade rejält på Kemora i Finland! Han slog i skallen så hårt så att hjälmen blev spräckt!! Han Fick minnesförlust i 8 timmar. Han va helt borta. Efter vurpan blev det hem färd + snabbgrillen. Resan hem tog 4 timmar. Väl hemma ringde han och frågade om han måste äta, visste inte om han hade ätit eller om han va hungrig. Han kommer inte ihåg någonting av kraschen eller hemresan än idag. han for inte på akuten eller dylikt, han är helt återställd idag.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Kan berätta att jag fick epilepsi 18 år efter en trafikolycka!! Jag fick ett rejält slag i huvudet då och var avsvimmad ett tag, hade problem med minnet efteråt. Sen mådde jag som sagt bra i 18 år och då upptäckte de ett litet ärr i hjärnan som orsakade min epilepsi. Det jag vill säga är att du inte kan vara säker på att din skalle är ok bara för att allt känns ok just nu, som ssk. kan jag inte fatta att de säger så till dig på akuten, tycker att du borde kräva att få en magnetröntgen på din skalle!

PS. Jag har varit helt anfallsfri nu i 5 år och därför är det ok att jag kör hoj!

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Madhonda skrev:
Men fan...det låter ju helsjukt... jag tycker du ska åka in i alla fall.... skit i vad dom säger på akuten. Dom är väl såklart underbemannade o vill inte ha dit folk. :rolleyes: Är hjälmfan spräckt så är det fan ingen lek.

Min styvpappa slog i huvudet hårt som fan o iggade det... 3 månader senare måste han opereras för en blödning mellan hjärnan o skallbenet. Ett blodkärl hade spruckit o legar o sipprat ut blod som blev en lite pöl.

Inget att ignorera som sagt.!!

Mvh Madelene

Håller fullständigt med quotad talare....Det kan uppträda mänger med olika skador innanför pannbenet och det kan visa sig långt efter själva skadetillfället. Åk in med dig och få kollat upp det.
Om du hade varit med på en av våra körningar på Sydskanes Emse och detta hade hänt så hade du blivit förd till sjukhuset med en gång.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Åk in till sjukan nu och säg att du har ont i huvudet så får du hjälp. Man ska alltid överdriva lite annars har de inte tid med än. Själv tar jag med min mamma som jobbar med sånt där. Då blir de en jäkla service.

Lova att åk in nu. Va fan de är ju skit läskigt. De kan gå riktigt riktigt illa om det är nåt galet och du väntar.

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Fan nu börjar man bli orolig för killen han har ju inte svarat än.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Jag mötte honom i sin bil här omdagen. Han kör iaf lika tokigt som förr!
OCh vi han även prata några sekunder vid ett rödljus,, han verkar lika
stabil/ostabil :kocko som vanligt! :tungan
Han hade iaf shoppat ny hjälm, så han verkar vara på väg ut på vägarna
snart igen,, låter väl iaf lovande och hoppfullt!

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Fy sjutton, det lät aningens otäckt det där :eek: Hoppas att inget allvarligt har hänt!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
han har väll glömt att han har postat på SH å där av inte svarat ;)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Hur man får bra sjukvård i Sverige idag: Nämn i förbifarten att "min far som är förtroendeläkare på Socialstyrelsen tror att..."

Det behöver inte vara sant, det fungerar ändå.

Fanimig tragiskt. De bryr sig mer om om de riskerar en prick än om patienterna. Med bägge föräldrarna i vården är det inte en känga mot sjukvårdspersonalen, de har helt enkelt anpassat sig till förutsättningarna eller bristen på desamma.

Ha det!
/Fredrik

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
fan vad läskigt....men lyssna på majoriteten här nu...åk till sjukan på stubben o kolla knoppen..

// Niklas

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Ronnie B skrev:
Hmm..

Såg precis filmen Butterfly effect. Grubblat som fan på den några timmar. Och sen läser man det här :3freak

Tycker du borde uppsöka läkare omgående. Dumt att chansa.

Superknutte... nu har jag också sett filmen Butterfly effect.

Se den, sen kommer du inte att bortse från vad en minneslucka kan innebära. Skämt å sido, en fantastisk... tänkvärd film, och hoppas du fått skallen kollad ordentligt....

// Pejo

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
KalleNorton skrev:
eftersom du hade ganska små skador på hojen, men rejäla på hjälmen låter det ju som att nån slagit till dej vid ett rödlyse så du ramla av hojen, därav små skador på hojen, men rejäla på hjälmen... måste dock ha nitat dej rejält hårt, med typ en pinne eller baseballträ för att få hjälmen att spricka... men men...gå till doktorn!
Inte så värst troligt kanske, men i vilket fall, uppsök läkare. Huvudskador är inte att leka med,
symptomen uppträder inte nödvändigtvis på en gång.

/A

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...