En seg uppdatering angående förgasarna:
Jag hittade till slut läckaget: gummit som T-kopplingen sitter i mellan förgasare 1 och 2 (från vänster) föll i bitar när jag plockade isär. Passade på att plocka isär andra T-kopplingen också och där hade gummit också spruckit. Så nu äntligen läcker inte förgasarna.
Men jag har stött på några nya bekymmer:
1. Mellan flottörkoppen och förgasarna 2 och 3 (de inre förgasarna) så har de korroderat rätt mycket i spåren där packningarna sitter, det har blivit rejält med vitt pulver, hojen har bara stått så min fråga är varför blir det så? finns det något sätt att förhindra att det händer i framtiden? på packningarna så har pulvret satt sig rätt hårt, finns det något sätt att få bort pulvret från packningarna och kan dessa packningar återanvändas?
Förgasarna 1 och 4 har inte drabbats av detta.
2. När jag gasar så dröjer gasen sig kvar ett tag innan den återgår till det normala, kan detta ha med trottelnålarna att göra? eller är det trotteln/membranen som bör kontrolleras? vad isåfall ska jag kolla efter? eller kan det ha med returvajern att göra?
3. När hojen blir varm går tomgången upp en aning (till ca 2000 rpm), om man då drar tillbaka gashandtaget lite grann så går tomgången ner men när jag släpper gashandtaget igen går tomgången upp, vad kan detta bero på? ska man ens kunna dra tillbaka ett gashandtag??
Gashandtaget har förövrigt ett dödläge från viloläget tills man har vridit en aning (åt rätt håll då det vill säga) så gashandtaget verkar inte vara spänd hela tiden.
4. Mcn har vanligtvis en vakuumkran men just nu använder jag mig av en behållare för bensinen och en vanlig kran för att felsöka, kan detta påverka något hur förgasarna beter sig?