Läckande packning på slavcylidern
Efter mycket bök och stök som 2 byten av packboxar samt oringar på utgående axel så har jag nu "troligen" konstaterat att det är packningen till slavcylindern som läcker olja och inget annat. Svårt att lokalisera läckaget eftersom dessa 2 ställen ligger alldeles intill varandra.
Min fråga är nu om det bara är att skruva loss cylindern med dom 3 skruvarna och sedan byta packningen utan att beöva göra något annat? Hoppas på att det är så lätt.
Har nu tagit bort den utan problem och bytt packning. Dock så läcker den fortfarande från slavcylindern. Någon som vet vilket åtdragningsmoment det ska vara på bultarna?
Problemet är löst. Drog åt skruvarna rejält och nu håller det tätt.
Efter mycket bök och stök som 2 byten av packboxar samt oringar på utgående axel så har jag nu "troligen" konstaterat att det är packningen till slavcylindern som läcker olja och inget annat. Svårt att lokalisera läckaget eftersom dessa 2 ställen ligger alldeles intill varandra.
Min fråga är nu om det bara är att skruva loss cylindern med dom 3 skruvarna och sedan byta packningen utan att beöva göra något annat? Hoppas på att det är så lätt.
Har nu tagit bort den utan problem och bytt packning. Dock så läcker den fortfarande från slavcylindern. Någon som vet vilket åtdragningsmoment det ska vara på bultarna?
Problemet är löst. Drog åt skruvarna rejält och nu håller det tätt.
Last edited: