Läcker bromsvätska från behållaren

northen

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
grön
var precis ute på en liten tur och märkte att de stänkt bromsvätska på insidan av kåpglaset.
Verkar som om de läcker från behållaren vad kan de vara som gör att de trycker ut.

Kan de påverka om det är luft i systemet?
eller e de nån packning som sitter på sniskan?

hittade ingen med detta problem när jag sökte runt så förmodligen e de ja som bara gått på en blunder.

Ska tillägga att jag nyligen bytt bromspads om de skulle kunna ha någon betydelse på någe vis har ja ingen aning om, bromsvätske nivån är där den ska.

Hjälp en hjälplös:va
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Den är väl helt enkelt inte tät, behållaren alltså..
Ja har d problemet på min trajja, i höga farter sipprar d ut lite o stänker ner tanken:mad:
Min läcker vid fönstret!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Nya bromsbelägg är boven,då dom är tjockare än dom gammla så trycks kolvarna tillbaks längre in i oket dvs mer vätska går tillbaka till behållaren,öppna locket så det kan svämma över så slipper du ha bromsar som ligger på.

Lägg en trasa runt om när du lossar locket så det inte skvätter,bromsvätska kan skada lack om man har otur.
 

northen

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
grön
Nya bromsbelägg är boven,då dom är tjockare än dom gammla så trycks kolvarna tillbaks längre in i oket dvs mer vätska går tillbaka till behållaren,öppna locket så det kan svämma över så slipper du ha bromsar som ligger på.

Lägg en trasa runt om när du lossar locket så det inte skvätter,bromsvätska kan skada lack om man har otur.


aa har redan kikat på de tömde ur lite bromsvätska när jag klippte dit dom nya beläggen igår, efter jag gjort de så fyllde jag på bromsvätska igen så den låg mellan strecken, körde där efter lite och då så läckte de ingen vätska. men idag så har jag haft koll på nivån men ändå läcker de.. i behållaren så sitter de som nåå "gummifilter" som ligger i behållaren vet ej vad de fyller för funktion. eller e de inget filter utan en packning av någe slag?

mkt tacksam för svaren.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Kolla oljenivån, har du kvar en gummitätning längst upp mellan behållare och lock, allt är åtdraget, slang klämmorna sitter ordentligt, slangar hela.
 

northen

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
grön
tror jag får erkänna mig själv som ett stort pucko.. hade inte lyft ur membranet när jag fyllde på bromsvätska lyfte ur membranet och fyllde sedan på till maxstrecket lade i membranet skruvade åt och skrattade lite inombords.

ut o provköra imorgon och se om de är något mer fel min hjärna förträngt.

tack för engagemanget.. nu får ni skratta! :D hej hopp
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
tror jag får erkänna mig själv som ett stort pucko.. hade inte lyft ur membranet när jag fyllde på bromsvätska lyfte ur membranet och fyllde sedan på till maxstrecket lade i membranet skruvade åt och skrattade lite inombords.

ut o provköra imorgon och se om de är något mer fel min hjärna förträngt.

tack för engagemanget.. nu får ni skratta! :D hej hopp

Hahaha som o knulla rakt igenom kallingarna:pannkyss
 

Bjorne_83

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Husum / Örnsköldsvik
Hoj
Ktm 525 smr, Lill Gixxer 600
Kolla så att gummit i behållaren sitter rätt eller inte är lit ihopskrynklad..
Läkte lite för mig o det var gummit som var problemet=)...
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Har med haft otur med läckande behållare. Tyvärr stänkte det ned både kåpglas och hastighetsmätaren/varvräknar fönstrerna. Har lyckats få bort allt förrutom på hastighetsmätaren. Där är det som "infrätta" droppar, som inte går att torka bort. Är det bara att köpa nytt "glas", eller finns det något mirkakelmeddel som kan rengöra oljestänk?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Har med haft otur med läckande behållare. Tyvärr stänkte det ned både kåpglas och hastighetsmätaren/varvräknar fönstrerna. Har lyckats få bort allt förrutom på hastighetsmätaren. Där är det som "infrätta" droppar, som inte går att torka bort. Är det bara att köpa nytt "glas", eller finns det något mirkakelmeddel som kan rengöra oljestänk?

Du kan prova med lite fin rubbing.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top