läderbalsam sabbar vitt?

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Har läst i bruxen till EKOLs lädervårdssett att läderfett och läderbalsam kan göra ljust skinn mörkare. Hur jävla kul känns det då? Här pröjsar man nästan 400 spänn för ett kit så man kan hålla sitt nya ställ i bra skick. Nån som vet nåt om detta? Vill ju att det ska vara vitt så länge som möjligt så klart...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tror inte det påverkar vitfärgat läder. Däremot om du har något ljusbrunt i läder & fettar in så lär det få en mörkare ton efteråt.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Hej

Ofärgat läder och skinn mörknar när man smörjer in det men min erfarenhet är att infärgade skinn inte bytar färg utan det är skinnet under färgen som byter färg. Det vita på mitt ställ bytte INTE färg när jag gjorde rent och smorde det med läderbalsam.

Varför inte prova på en liten bit av stället som inte syns utåt och se vad som händer. Hoppas du har någon insida som är vit som du kan testa på.

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Hej

Ofärgat läder och skinn mörknar när man smörjer in det men min erfarenhet är att infärgade skinn inte bytar färg utan det är skinnet under färgen som byter färg. Det vita på mitt ställ bytte INTE färg när jag gjorde rent och smorde det med läderbalsam.

Varför inte prova på en liten bit av stället som inte syns utåt och se vad som händer. Hoppas du har någon insida som är vit som du kan testa på.

Fick tag på killen på EKOL, jävligt trevlig kis. Han lugnade mej rätt bra. För d första så gäller det framför allt gult skinn som kan bli brunt när det är mättat. Det är alltså ingen permanent färgskiftning. Han tyckte oxå att jag skulle prova på en liten yta så jag får fixa det imorn och återkomma med resultat :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy