Läderställ erbjudet till SMC-medlemmar

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Delbart läderställ med handskar, ryggskydd och stövlar för 4.5k är lockande.
Är det någon som vet om detta är av bra kvalitet och om det är snyggt (=ok till en caferacer)?

Tacksam för svar
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Någon som kan hitta bättre/större bilder på kläderna? Det är alltid kul att veta hur kläderna ser ut.
Är lite småsugen att öka på garderobsinnehållet lite..
 

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Under korvhuset
Hoj
644 Xjell-edition
Synd bara att det är så himla svårt att beställa via nätet. Speciellt här när det inte går att prova i någon butik!
 

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki gsxr 750
TinaTjejen skrev:
2594647 alltså samma, men lite fulare?:D

Hej på er alla.

Noterade att det låg en tråd här på Sporthoj om mc kläder, dvs de utrustningspaket som CAFD tagit fram på uppdrag av SMC och STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund).

Ville bara meddela att det nu finns uppdaterade/större bilder för er som är nyfikna. Adressen är http://www.cafd.se/SMCANDRASIDAN.HTM och ja, ställen sys på samma fabrik, av samma personal som de mer väletablerade märkena. Kvaliteten är självfallet den samma, det är bara priset som är halverat….

Ha de
Kimmo

Anledningen till att erbjudandet finns ute på nätet är följande:

SMC och STR, Vägverket, Rikspolisstyrelsen, Bilprovningen mfl, arbetar idag tillsammans i det s.k. ”Mc-OLA projektet för en säkrare motorcykeltrafikmiljö”, vars arbete syftar till att ”minska skadenivåerna på våra svenska vägar”. Gruppen har i sitt arbete unisont sagt sig vilja verka för ”kvalitativ och billigare skyddsutrustning” så att vi motorcyklister skall ha råd att kunna åka säkrare.

SMC och STR har därför givit CAFD i uppdrag att ta fram ett antal utrustningspaket som erbjuds dessa organisationers medlemmar och trafikeleverna. Är man SMC-medlem, eller om man tar kortet på STR-ansluten trafikskola, har du därför självfallet tillgång till förmånerna/priserna/paketen.

Onekligen en viss logik måste jag säga. Kostar mina skydd mindre kan jag förnya skydden oftare. Har jag nyare skydd, är jag självfallet bättre skyddad. Är jag bättre skyddad, blir min skada mindre traumatisk när väl olyckan är framme.

D.S
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Länken fungerade bättre med små bokstäver.
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Någon som vet om läderstället finns att titta på någon stans (ej på bild)?
Ser lite konstigt ut...
 

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki gsxr 750
Läderställ från CAFD.

Ställen finns endast att köpa via hemsidan och inte i några butiker. Skulle de finnas ute i butiken skulle de självfallet kosta mycket, mycket mer. Fördelen med att köpa över internet är självfallet att man inte behöver ha kostnadstäckning för löner till butikspersonal, hyror för lokaler m.m, vilket självfallet är en förutsättning om man skall hålla kostnaderna nere....något som vi hojåkare har vinning av..

När det gäller kvalitet osv, har paketen godkännts av styrelerna i SMC och STR, vilket borde vara en garant för kvalitet.
 

Bifogat

  • läderställ.jpg
    läderställ.jpg
    91.7 KB · Visningar: 449

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Är det någon som har köpt stället ännu? Tänkte själv beställa men väntar så klart på någons recension först! :tungan
 

bedbrännaren

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBX
SMC ställ

Jag köpte hela paketet förra året, nu ett par hundra mil senare så kan jag konstatera att det är sjysst kvalité. Läderstället kändes till början som vanligt ganska stumt och tight, men efter en tids användning fick det min form (dvs. oerhört propertionerligt och snyggt:)

Handskarna vet jag är av bra kvalité för min polare klotade på Sturup Raceway i dryga hundra knyck och handskarna tog stryk men inte mer än att händerna var helt ostraffade.

Jag har noterat att flera trafikskolor här i Skåne använder deras grejor så det borde väl vara en bra barometer på säkerheten?

Jag hörde av en polare att de skall börja ta in helställ i år men hittar inget på deras hemsida ännu, är det någon som vet mer?
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
mcsportshoez2.gif


st%F6vel.jpg


Stövlarna påminner väldigt mycket om dom som säljs på x3mseller
 

LottaG

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
V-botten
Hoj
Triumph Speed Four -03 samt snålåker på en ZX12R
Jag har idag beställt skinnstället så nu är det bara att vänta och se :)
 

The Frog

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki gsxr 750
Fick det här i "brevlådan" idag, för er som undrar om kvalitet...

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Karlsson, Mats
Skickat: den 19 april 2007 13:16
Till: info@cafd.se
Ämne: Race 8 Handske.

"Hej Anders!
Jag har tidigare köpt ett par Race 8 handskar av dig på Knutstorp för 500:- som du hade godheten att låta mig betala i efterhand. Toppenhandskar, de räddade med all säkerhet mina händer när jag kraschade min RF900R i Augusti. De fick sig en rejäl omgång av asfalten och löstes in tillsammans med allt annat.
Till saken, jag vill ha ett par exakt lika dana i M men hittar inte mycket längre på din hemsida. Hade även tänkt mig den sorten eller liknande till frun i S eller M. Kommer gärna in och handlar men vill veta om du har och till vilket pris som SMC-medlem.

Hälsningar/Best Regards
Mats Karlsson
Nordic Finance
 

Crave

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
-
Vågar ni lita på att dem kan leverera ???
Det gör inte jag med ALL rätt...
Lovar mycket håll dåligt... Eller håller inte alls...
Man kan ju alltid skylla på att det är fel i leveranserna från Pakistan eller Kina eller hur är det nu dem ska ha det. Alla säger olika...
Billiga - JA!
Säkra - NEJ!
Pålitliga - Absolut INTE!

Då är ju frågan om det inte är värt att betala det lilla extra för att vara garanterad sina kläder och inte bara en massa snack.
Som sagt ta en funderare. Gå hellre ner till eran lokal återförsäljare...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Har du verkligen joinat BARA för att snacka skit om ett företag?

Trovärdigt:va
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Jag har tittat på deras ställ men jag vill INTE ha ett svart så det blir till att leta vidare.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Vågar ni lita på att dem kan leverera ???
Det gör inte jag med ALL rätt...
Lovar mycket håll dåligt... Eller håller inte alls...
Man kan ju alltid skylla på att det är fel i leveranserna från Pakistan eller Kina eller hur är det nu dem ska ha det. Alla säger olika...
Billiga - JA!
Säkra - NEJ!
Pålitliga - Absolut INTE!

Då är ju frågan om det inte är värt att betala det lilla extra för att vara garanterad sina kläder och inte bara en massa snack.
Som sagt ta en funderare. Gå hellre ner till eran lokal återförsäljare...

Upp till bevis, vad har du på fötterna för det här påhoppet.
Annars ser det ju ut som att det faktiskt ÄR bra grejer.
Speciellt eftersom någon lokal återförsäljare verkar blivit så skrämd att h*n måste gå in på forumet skapa ett nytt konto bara för att snacka skit om det.
Hade det varit skit hade h*n ju inte behövt göra det.

Du påstår att det inte är säkert.
vad har du för bevis för det påståendet ?

Du påstår att de inte är pålitliga
samma här, bevis tack. (och gärna en specifiering på vilka "DE" är.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vågar ni lita på att dem kan leverera ???
Det gör inte jag med ALL rätt...
Lovar mycket håll dåligt... Eller håller inte alls...
Man kan ju alltid skylla på att det är fel i leveranserna från Pakistan eller Kina eller hur är det nu dem ska ha det. Alla säger olika...
Billiga - JA!
Säkra - NEJ!
Pålitliga - Absolut INTE!

Då är ju frågan om det inte är värt att betala det lilla extra för att vara garanterad sina kläder och inte bara en massa snack.
Som sagt ta en funderare. Gå hellre ner till eran lokal återförsäljare...

Det där 'lilla' extra kan ju va rätt många tusenlappar. Och ställen är nästan garanterat tillverkade på samma ställe och av samma personer så jag tror du snackar rätt mycket skit faktiskt. Varför måste dyrare vara bättre?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Som sagt ta en funderare. Gå hellre ner till eran lokal återförsäljare...

Det är spännande att du blev medlem IDAG och inte skrivit något mer än detta inlägg och sedan länkat till ditt egna i en annan tråd om samma erbjudande.

Redogör gärna för vad du har för erfarenhet/kunskap som får dig att spy galla som du gör?!

....eller är du bara en bitter "lokal återförsäljare" som ogillar konkurens? :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top