TinaTjejen skrev:
2594647 alltså samma, men lite fulare?
Hej på er alla.
Noterade att det låg en tråd här på Sporthoj om mc kläder, dvs de utrustningspaket som CAFD tagit fram på uppdrag av SMC och STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund).
Ville bara meddela att det nu finns uppdaterade/större bilder för er som är nyfikna. Adressen är
http://www.cafd.se/SMCANDRASIDAN.HTM och ja, ställen sys på samma fabrik, av samma personal som de mer väletablerade märkena. Kvaliteten är självfallet den samma, det är bara priset som är halverat….
Ha de
Kimmo
Anledningen till att erbjudandet finns ute på nätet är följande:
SMC och STR, Vägverket, Rikspolisstyrelsen, Bilprovningen mfl, arbetar idag tillsammans i det s.k. ”Mc-OLA projektet för en säkrare motorcykeltrafikmiljö”, vars arbete syftar till att ”minska skadenivåerna på våra svenska vägar”. Gruppen har i sitt arbete unisont sagt sig vilja verka för ”kvalitativ och billigare skyddsutrustning” så att vi motorcyklister skall ha råd att kunna åka säkrare.
SMC och STR har därför givit CAFD i uppdrag att ta fram ett antal utrustningspaket som erbjuds dessa organisationers medlemmar och trafikeleverna. Är man SMC-medlem, eller om man tar kortet på STR-ansluten trafikskola, har du därför självfallet tillgång till förmånerna/priserna/paketen.
Onekligen en viss logik måste jag säga. Kostar mina skydd mindre kan jag förnya skydden oftare. Har jag nyare skydd, är jag självfallet bättre skyddad. Är jag bättre skyddad, blir min skada mindre traumatisk när väl olyckan är framme.
D.S