Alicia skrev:Självklar du ska ha ryggskydd även om du har helställ
anton ekman skrev:Jag som är 195 lång och väger 82 kilo och letar efter ett ställ blev ganska besviken när jag prövade lite grejor på mchuset. Finns det något märke eller någon modell som är just lite längre, utan att bli mycket bredare? Visst, man stoppar ner brallorna i kängorna men de ska ju hälst inte bli för stort glapp till handskarna. någon som kan leda en lång och förvirrad som mig till lite klarhet i frågan? storlekar som ens är att överväga ar 54 och 56. men med risk att 56 blir duktigt för stort.
mvh Anton
hulten skrev:RST´s ställ passar som handsken på mig som är 192 å väger ca 80! dessutom ganska billiga.......
Rasorblade skrev:holy shit! Stl. 50
Måste väldigt kort i armar och ben
Faizty skrev:iom att stövlarna går upp över halva skenbenet behöver ju inte stället vara över fotknölarna, mitt slutar väl en ca. 5-7 cm över knölen. och på armarna strax efter handledsknölen, Men det kanske är jag som en missbildad
Som jag sa innan!
våga prova litet, har hellre ett ställ där inga skydd har en chans att flyta sig ens nån cm. då kan man offra 2 cm längd ned på smalbenet. även om det ser larvigt ut när man ska skutta barfota över ängarna i sin skinnpyjamas
WestW skrev:Helt rätt. Ser ofta långa personer som har ställ med rätt längd men sitter som skit. Själv är jag 2m 90kg och har ett Alpinestars strl54. Sitter "lagom" tajt för mig, inte så tight som det borde men jag har ofta någon tröja under för jag är frusten. Kort i armar och ben men där har man handskar och stövlar som täcker.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|