Skåpbil var det, sa Billtriple skrev:Välkommen till vansinnet!
Jag fattar inte hur man har råd att bo i Göteborg, om man inte gjorde som jag och köpte i början på 90-talet. Priset på min har gått upp cirka 5 gånger… Och jag som tyckte det var för mycket pengar när jag köpte…
Ja, jisses!
Jag har funderat på att skaffa en skåpbil. Ställa den på heden på helgen och utanför jobbet i veckorna. Dusch finns på gymmet och käk på krogen. Det kostar lite med parkeringsavgift, men det är gratis om man jämför.
Ett plus med skåpbil är också att när man åker på bankörning har man allt med! Semester blir givetvis med den också. Vad är haken?
Tycker inte det är så farligt med bostadskostnader och -priser i Götet. Kan ju bero på att man själv bor i en ganska ny å central lgh till en rimlig kostnad (vilken faktiskt gick ned när den blev bostadsrätt ). Men handlar väl såklart om utbud & efterfrågan - det byggs ju inte direkt många lgh nuförtiden, samtidigt som allt fler verkar vilja flytta in till sta'n.
Tips till DuCCe: Kolla på www.hemnet.se och/eller gpbostad för att hitta en lgh å köpa. Ta inte den jag å tjejen ska ha bara
/F.