Lägg ner AIK fotbollslag!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Själv begriper jag inte alls varför det ska finnas sån där idrott. Vill man supa och slåss så går man väl för fan på krogen. :confused:
Visserligen luktar idrott svett och sport bensin, men problemet verkar ju bara existera runt lagidrotter. Jag har aldrig hört talas om att tex Rossis fans har mött upp Haydens fans och slagits så kindtänderna har yrt. Eller att Gundes å Dählies klackar drabbade samman ute i skogarna bredvid skidspåren.

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Visserligen luktar idrott svett och sport bensin, men problemet verkar ju bara existera runt lagidrotter. Jag har aldrig hört talas om att tex Rossis fans har mött upp Haydens fans och slagits så kindtänderna har yrt. Eller att Gundes å Dählies klackar drabbade samman ute i skogarna bredvid skidspåren.

Du har en poäng. :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De här har nog väldigt lite med laget att göra, bara det att en flock drägg hittat en något godtycklig orsak att bete sig som just drägg.

Det är som alla andra fanatiker, den stora massan vill inte kännas vid dem.

Dessa individer kommer bara byta tröja om den andra färgen försvinner för att på nytt svina. Hade de varit det minsta intresserade av "sitt" lag hade de ALDRIG betett sig så som de gör.

Alternativt är de apor..

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Klackkulturen hänger ju ihop med att lagen representerar ett geografiskt område.

Däremot har du en poäng med lagidrotter. Men jag sträcker mig nog ännu längre och säger att det gäller i stort sett bara fotboll. Här i Sverige lite hockey också, men jag kommer inte på fler idrotter som har våldsamma falanger.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
men jag kommer inte på fler idrotter som har våldsamma falanger.

Icke att förglömma, stockholmare under tennisveckan i Båstad.
Våldsamma och otrevliga falanger.

Summerar man "idrottssupportervåldet" så är en överhängande del just kopplat till... tadaaa... Stockholmaren... :gnissla:D:tungan (orsak? De liggs för lite i storstan, folk har inte tid och kvinnorna för pryda..)

Last edited:

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400

Summerar man "sportsupportervåldet" så är en överhängande del just kopplat till... tadaaa... Stockholmaren... :gnissla:D:tungan

"IDROTTSsupportervåldet" om jag får be. Man ska inte blanda ihop idrott med sport. :mad:

:krama

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Summerar man "idrottssupportervåldet" så är en överhängande del just kopplat till... tadaaa... Stockholmaren... :gnissla:D:tungan (orsak? De liggs för lite i storstan, folk har inte tid och kvinnorna för pryda..)

Mmmm.. precis. När inte Stockholmaren är på plats så är det idyll på Harrys och O'learys i hela landet. Det ser ut som i reklamen för Tullamore dew, alla trivs tillsammans och har det fint.

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81

Inte så enkelt att det bara är Stockholmslagen som har problem.
Helsingborg, Malmö, Göteborgslagen, Linköping och Norrköping har ju samma problem.
Även Färjestad, Örebro, Boltic har ju bråkstakar som följer lagen och härjar i samband med matcherna.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Å andra sidan slåss Ford och GM-anhängare i Australien så det står härliga till, och det har väl hänt ett antal gånger att speedwayfans har brakat ihop här hemma. Vill folk slåss så finner de en ursäkt som jag ser det.

Angående storstadsfenomen så är det knappast så; har varit en hel del problem primärt i samband med hockeymatcher även ute på glesbygden. Idioter finns överallt, den enda skillnaden är att det finns fler människor i Stockholm och följaktligen fler idioter.

Naturligtvis är det emellertid ett tecken på viss mental rubbning att hålla på AIK överhuvudtaget, det måste väl erkännas..

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vad är det för bjäfs?
Det bästa vore om nationella insatsstyrkan + militär stod i beredskap vid nästa match, omringar supportrarna vid tumult och napalmar skiten?
Jättetråkigt om nån oskyldig dör, men det är ärorikt att dö för en bra sak.
If you wanna make an omelette you need to break some eggs, lixom.

Du kanske får som du önskar, förutom napalmbombningen.. :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/aik/article7670254.ab

Nu öppnar Svenska fotbollförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell för att ta hjälp av militären på matcherna.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Då flyttas bara problemet högre upp i styrelsehierarkin. Hot, skadegörelse etc är ju de här gängens hemmaplan.

Då låser man in dem.

Har man inte publik på fotbollsmatcherna finns där inget naturligt forum att samlas runt.

För det är ju apor i grupp som förstör. Inte en ensam mes på stan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år