Lägga klinkers

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
De var fulla med fix, praktiskt nog. Tabbe från mitt håll som sagt.
Mattan var en jävel att hålla på med så jag provade en utrullningsvariant som tyvärr medförde att jag lyckades knöla fixen under.

Ajfan. Lider med dig. Värsta som finns när man tar sig an ett stort projekt och det går åt fanders.
Själv lyckades jag skruva ihop ett IKEA-skrivbord till lillgrabben idag utan att behöva göra om ett enda moment. Det var ett förbannat plockepinn med en miljard delar....

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ajfan. Lider med dig. Värsta som finns när man tar sig an ett stort projekt och det går åt fanders.
Själv lyckades jag skruva ihop ett IKEA-skrivbord till lillgrabben idag utan att behöva göra om ett enda moment. Det var ett förbannat plockepinn med en miljard delar....

Man är ju lite dum i huvudet som tar sig an allting själv. Kanske nojjar jag också i överkant när det blir friktioner i genomförandet, oftast går det att lösa om man bara kollar ordentligt innan. Platsen för största bucklan är på ytan som är vikt för mitten på ett matbord. Kommer aldrig märkas om det blir lite ojämnt, inte förrän golvet är helt tomt iaf.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ny fråga:
Jag läste på någon/några byggarsida att man bör lägga hela klinkerytan på en gång. Stämmer detta och isf, varför?
Nu i köket är det ju lugnt med 6,5kvm men resten av lyan har betydligt större ytor än så.
Och ikväll ids jag inte lägga hela ytan så jag behöver vänta tills imorgon.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ser ingen fördel med att lägga allt på en gång, ibland hinner man inte mer än några kvadrat på en dag om det är mycket skärningar och dylikt. Bara se till att lägga fixet direkt på plattan vid sista raden så slipper du skrapa bort överflödigt fix och få upp det på plattans kant som kanske lyser igenom fogen sedan om du inte tvättar noga.
Själv håller jag på och kaklar ett badrum just nu och imorgon är tredje dagen då det är väldigt många ytterhörn, nischer med geerade kakellister (15 meter list närmare bestämt) och en helvetes massa hålsågningar för vattendosor. 6st i en och samma platta, nästan nytt rekord för mig :D
Och givetvis en vägghängd mugg som grädden på moset....
Samma yta men med 4 normala väggar istället för 7st jobbiga nu hade jag satt på en dag, ca 25kvm kakel.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO